  • 11. Data: 2009-10-09 09:06:49
    Temat: Re: Zakup DA 55-300mm F4-5.8ED
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisal:

    > [...]
    > A czy to jest tak, ze jakosc optyczna nie zalezy od (powiedzmy raczej -
    > nie jest skorelowana z) przedzialu ogniskowych, a od krotnosci?

    W pierwszym przyblizeniu mozna powiedziecze od krotnosci - ale nie tylko -
    od zakresu ogniskowych tez sporo zalezy. Duzo latwiej jest skonstruowac
    dobry optycznie zoom do malego obrazka o zakresie ogniskowych 70-300 niz np.
    20-85 - mimo, ze krotnosc ta sama. I to widac po ofercie - amatorskich Sigm
    czy Tamronów 70-300 jest od lat na peczki, a znalezc cos z zakresem 20-85
    (do full frame a nie APSC!) bedzie znacznie trudniej.

    > Czy zatem obiektyw 200-400 bedzie lepszy na koncu od 50-200?
    [...]

    Zazwyczaj tak, ale sporo zalezy od konkretnej konstrukcji. Jesli wezmiemy
    amatorskiego zooma 200-400 to jest calkiem prawdopodobne, ze da sie zrobic
    50-200 który bedzie lepiej od niego rysowal. Tyle, ze moze to wymagac
    bardziej skomplikowanej konstrukcji, co sie przelozy na cene. Z drugiej
    jednak strony przy tej samej jasnosci obiektyw o ogniskowej 200 na dlugim
    koncu bedzie mial 2x mniejsza srednice zrenicy wejsciowej od obiektywu o
    zakresie do 400mm - co tez sie na cene przeklada - z kolei w kierunku jej
    zmniejszenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 12. Data: 2009-10-09 09:14:48
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Uzytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisal w wiadomosci
    > W dobie Internetu to zaden problem ;) Choc fajnie by bylo
    > przed zakupem "pomacac" sprzet osobiscie... to fakt.

    W moim miescie jesty chyba ze szesc sklepów fotograficznych (+ vobisy, euro
    agd czy mediamarkt), w zadnym ani jednego obiektywu pentaxa ;-)
    Kadyszke kupilem w Euro AGD, to znaczy po zamówieniu na stronie w sklepie
    odebralem. A bylo to calkiem smieszna historia, bo sklep twierdzil, ze zadna
    paczka nie przyszla, ze nic takiego do nich nie ma przyjsc, ze w ogóle nie
    wiedza o co chodzi. Wyjalem przy nich komórke, zadzwonilem do ichniej
    centrali do goscia, który wczesniej poinformowal mnie, ze moge juz odebrac,
    podalem telefon - z 10 minut dyskutowali, zanim laskawie przyznali mu racje
    a potem ze 20 minut szukali paczki w swoim magazynie. A Media Markt mial
    ten sam aparat w oszkolonej gablocie (tylko z kitem I zamiast II) o 700 zl
    drozej niz wspomniany Euro AGD i ok. 800 drozej niz na allegro w
    analogicznym okresie. Macac mozna bylo pod czujnym okiem sprzedawcy. W
    jednym ze wspomnianych sklepów fotograficznych, po dlugim wyszukiwaniu w
    katalogu powiedzieli mi, ze moga mi k10d sprowadzic, o ile poczekam 2
    tygodnie i zgodze sie zaplacic stówe drozej niz w MM (stówke drozej, czyli
    900 drozej niz na allegro). Rzecz sie dziala w czasach, kiedy kadyszka byla
    ogólnie dostepna i wciaz produkowana. Ogólnie - paranoja.
    Konluzja - gdybym chcial pomacac, to musze jechac przynajmniej 100 km
    (Kraków), na miescowe sklepy szkoda mi czasu.

    --
    Yogi(n)

  • 13. Data: 2009-10-09 17:55:14
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    http://picasaweb.google.com/MrDudek65/AirShow2009Rad
    om#
    tu masz kilka amatorskich kadrow z tego amatorskiego szkielka.

  • 14. Data: 2009-10-09 19:21:00
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Uzytkownik "PK" <p...@e...pl> napisal w wiadomosci
    > http://picasaweb.google.com/MrDudek65/AirShow2009Rad
    om#
    > tu masz kilka amatorskich kadrow z tego amatorskiego szkielka.

    Calkiem niezle, jak na amatorskie szklo ;-) Ja juz zamówilem, czekam na
    przesylke. Zobaczymy, jak bedzie dzialac z moim body i jak z ostroscia i AF.
    Jezeli sa powtarzalne, to pewnie bedzie OK
    Wogladajac Twoje zdjecia doszedlem do wniosku, ze AF daje rade, choc
    czytalem, ze wolny. Faktem jest, ze moja kadyszka z kitem, kiedy jest
    ciemno kreci w obie strony dosc powaznie, ale wczesniej czy pózniej trafia
    we wlasciwe miejsce ;-) Mam nadzieje, ze tu bedzie tylko lepiej, a
    przynajmniej nie gorzej.

    --
    Yogi(n)

  • 15. Data: 2009-10-09 20:29:17
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Uzytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ;-) Mam nadzieje, ze tu bedzie tylko lepiej, a przynajmniej nie gorzej.

    Obawiam sie ze watpie :(
    55-300 jest najwolniejszym (jesli chodzi o AF) szklem jakie mialem - Tamron
    i Sigma 70-300 byly duuuzo szybsze.

    JDJ

  • 16. Data: 2009-10-09 20:33:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Uzytkownik "PK" <p...@e...pl> napisal w wiadomosci
    > http://picasaweb.google.com/MrDudek65/AirShow2009Rad
    om#
    > tu masz kilka amatorskich kadrow z tego amatorskiego szkielka.

    A masz moze cos z exifem, bez cropowania z dlugiego konca i pelnej dziury?
    Albo ktokolwiek inny? Nie chodzi mi o walory kompozycyjne, tylko o ostrosc
    (nie musi byc RAW). W necie jest mnóstwo sampli, ale nie wiadomo jak
    cropowane i rzadko kiedy maja exifa.

    --
    Yogi(n)

  • 17. Data: 2009-10-09 20:34:50
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "JackDeJack" <J...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Obawiam sie ze watpie :(
    > 55-300 jest najwolniejszym (jesli chodzi o AF) szklem jakie mialem -
    > Tamron i Sigma 70-300 byly duuuzo szybsze.
    Na pentax.org sa różne opinie i mieszane odczucia. No cóż, z czymś trzeba
    sie pogodzić. Pentax i tak nie ma rewelacyjnego focusa, jak się robi
    ciemniej to już całkiem kicha jest, ale z drugiej strony, po co komu zdjęcia
    robione w nocy? ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 18. Data: 2009-10-09 20:49:07
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie pogodzić. Pentax i tak nie ma rewelacyjnego focusa, jak się robi
    > ciemniej to już całkiem kicha jest, ale z drugiej strony, po co komu

    Chodzi o to że 55-300 lubi się "przespacerować" po całym zakresie.
    Jak brak światła i legendarny Nikonowski AF nie daje rady.

    JDJ

  • 19. Data: 2009-10-12 15:36:07
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości

    Mam! Przyszedł dziś o 15-tej. Pierwsze wrażenia b. pozytywne - na
    najdłuższej ogniskowej na największej dziurze nie mydli i nie widać żadnych
    PF (gałęzie na tle nieba), choć zdjęcia nieciekawe, bo na ISO 1600 klapnąłem
    tylko parę razy przez okno. Nie wiem, czy uda mi się jakieś ptaszysko jutro
    złapać, bo dziś już za ciemno zdecydowanie i pogoda barowa, ale jutro z
    pewnością wezmę go w teren. Może i obiecaną mrówkę uda się na ogniskowej
    135 gdzieś znaleźć ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 20. Data: 2009-10-15 19:58:20
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mam! Przyszedł dziś o 15-tej. Pierwsze wrażenia b. pozytywne - na

    No niestety, pogoda nie zachęciła mnie do wyjścia w plener, ale potrzaskałem
    dzieciom i znajomym parę portretów, no i jestem wyjątkowo zadowolony. Na
    długim końcu po prostu rewelacja, ostro, odpowiednia głębia ostrości, zero
    widocznych wad (PF czy jakakolwiek AC), pierścień zooma idealnie pracuje,
    żadnych luzów i waga w sam raz, kadyszka z gripem i podpiętym obiektywem da
    się całkiem stabilnie utrzymać. Z podpiętym raynoxem bez problemów sobie
    radzi z ostrością, no a skala odwzorowania prz najdłuższej ogniskowej jest
    imponująca. Mogę śmiało polecić każdemu pentaxowcowi poszukującemu względnie
    jasnego tele, z bardzo dobrą optyką i dobrą ostrością. Zdjęcia porównywalne
    z dwa razy droższym tamronem, a na długim końcu nawet lepsze (choć to moje
    subiektywne zdanie, nie porównywaliśmy np. cropów). Na krótkim końcu jest
    lepiej (ostrzej) niż z kitem, a kit naprawde nie jest zły.
    Trochę zachwyty studzi działanie AF, ale jest po prostu porównywalne z
    kitem, czyli bez rewelacji, ale da się przeżyć, czasami trzeba użyć quick
    shifta.

    --
    Yogi(n)