  • 1. Data: 2009-10-08 12:09:57
    Temat: piksele widoczne na niebie !!!!
    Od: artur <a...@p...onet.pl>

    Mam Pytanie do doświadczonych osób.
    Minoltą cyfrową zrobiłem zdjęcia i wywołałem zdjęcia w formacie A3.
    Ostrość jest idealna na wszystkich zdjęciach, tylko na fotkach gdzie
    jest niebo są widoczne takie małe kwadraciki, jakby piksele, natomiast
    na innych zdjęciach gdzie nie ma nieba np. portretowe - to zdjęcia nie
    mają żadnych widocznych pikseli. Jak je obrabiałem w raw w specjalnym
    programie - zwiększyłem kolory, zwiększyłem kontrast - czy to mogła być
    tego wina czy raczej źle zrobione zdjęcie u podstaw - i dlaczego ten
    problem występuje tylko na niebieskim niebie.

  • 2. Data: 2009-10-08 13:48:37
    Temat: Re: piksele widoczne na niebie !!!!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "artur" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwiększyłem kontrast - czy to mogła być tego wina czy raczej źle
    > zrobione zdjęcie u podstaw - i dlaczego ten problem występuje

    Linijka w dlon i mierzyc rozmiar.

    Jesli one maja 8x8 pixeli, to skutki jpg i kompresji.
    Widoczne bardziej na w miare jednolitych plaszczyznach.

    J.

  • 3. Data: 2009-10-08 19:02:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 08 Oct 2009 14:09:57 +0200, osobnik zwany artur
    wystukał:

    > Mam Pytanie do doświadczonych osób. Minoltą cyfrową zrobiłem zdjęcia i
    > wywołałem zdjęcia w formacie A3.

    znaczy z RAW czy JPGi?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2009-10-08 19:21:18
    Od: "art" <a...@p...onet.pl>

    wywoływałem w JPG

  • 5. Data: 2009-10-08 19:46:50
    Od: "wo" <k...@o...pl>

    Użytkownik "art" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > wywoływałem w JPG

    Znaczy robił to za Ciebie aparat?

  • 6. Data: 2009-10-08 20:07:20
    Od: "art" <a...@p...onet.pl>

    aparat robił w RAW a ja potem zamieniłem to na jpg i zaniosłoem do fotografa
    żeby wywołał te zdjęcia

  • 7. Data: 2009-10-08 20:22:24
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    artur wrote:

> [...]
    > być tego wina czy raczej źle zrobione zdjęcie u podstaw - i dlaczego
    > ten problem występuje tylko na niebieskim niebie.

    Konkrety jakies podaj. Przyklad zdjecia, gdzie wolane i jak wysylane.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 8. Data: 2009-10-09 12:14:42
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    > aparat robił w RAW a ja potem zamieniłem to na jpg i zaniosłoem do
    > fotografa żeby wywołał te zdjęcia

    Nastepnym razem ustaw minimalna kompresje/maksymalna jakosc jpega.
    ---

  • 9. Data: 2009-10-09 12:25:34
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 8 Paź, 14:09, artur <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Ostrość jest idealna na wszystkich zdjęciach,

    Wyostrzanie twoje, lub ustawione w aparacie.

    > tylko na fotkach gdzie
    > jest niebo są widoczne takie małe kwadraciki, jakby piksele,

    I to może być efekt nadmiernego wyostrzana.

    > natomiast
    > na innych zdjęciach gdzie nie ma nieba np. portretowe - to zdjęcia nie
    > mają żadnych widocznych pikseli.

    Bo tu jak wyostrzasz, to dostajesz ostrzejsze detale na których ci
    zależy aby były ostrzejsze.

> [...]
    >   tego wina czy raczej źle zrobione zdjęcie u podstaw - i dlaczego ten
    > problem występuje tylko na niebieskim niebie.

    A na niebie algorytm wyostrzania też chce sobie poostrzyć i efektem
    są wyostrzone piksele / grupy pikseli.

    Radzę zastosować maskę do ostrzenia, albo po ostrzeniu wszystkiego jak
    leci, po niebie pojechać pędzlem historii.