eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
  • Data: 2012-02-12 22:45:29
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:jh7q8d.6p4.0@poczta.onet.pl...
    > "Lort" <b...@g...w.ua> wrote in message
    > news:12l6q9t9f5ry6$.dlg@lort.hihi...
    >> Kto: Pszemol Gdzie: pl.misc.samochody
    >> Kiedy: 11 luty 2012, 14:09:01
    >>
    >
    > Wszystko jest dobrze i żadne tekturki są niepotrzebne...
    > Gdyby przysłanianie chłodnicy miało jakiś sens w samochodzie
    > to sądzisz że producent nie dodałby mechanizmu przysłaniania
    > chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed
    > chłodnicą kosztowałby grosze w masowej produkcji... Jakoś się
    > tego nie robi - zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź
    > jest taka: bo żaden sprawny samochód tego nie potrzebuje...

    Ramka z żaluzjami, silniczek elektryczny, obsłużenie tego w komputerze -
    decyzja o niemontowaniu tego ustrojstwa w
    masowej produkcji daje wymierne oszczędności finansowe. Zwłaszcza jak
    problem dotyczy tylko niektórych wersji silnikowych danego modelu.
    Producenci wypuszczają gorsze buble, nie martwiąc się o zdanie klientów.

    > Tekturki dają ludzie którzy nie rozumieją że symptomy jakie
    > widzą (za wolno nagrzewające się auto) są symptomami jednej
    > z najprostszej awarii jaka może się w aucie zdarzyć: uszkodzenie
    > termostatu. Mało tego - wymiana termostatu jest trywialnie
    > prostą operacją i poza śrubokrętem często żadne narzędzia nie są
    > do wymiany potrzebne a sam termostat można kupić w sklepie
    > za mniej niż szóstka piwa...

    Uszkodzenie termostatu swoją drogą, ale są też samochody, w których w czasie
    jazdy chłodzenie bloku silnika przez przepływ powietrza odprowadza więcej
    ciepła niż silnik produkuje i temperatura płynu gwałtownie spada. Silnik
    jest niedogrzany i praktycznie nie działa nagrzewanie kabiny. Można zaślepić
    termostat, zdemontować chłodnicę i nadal będzie za zimno.
    Jedynym wyjściem jest tekturka.

    Sprawdzone doświadczalnie, włącznie z dwukrotną wymianą termostatu. Oba
    zdemontowane były sprawdzane i okazały się sprawne.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: