  • Data: 2011-05-08 11:47:24
    Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 08 May 2011 11:32:42 +0200, MZ wrote:
    >Skoro tak, to zanim się zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych
    >LPG. Nie chodzi mi tu o szybsze zużywanie się silnika itd bo tu
    >znajdziesz tyle samo przeciwników co zwolenników teorii, ale o:
    >a) częstsze wymiany świec, kabli WN

    nie zauwazylem. Ale ja niedbaluch jestem.

    >c) droższe (trochę) przeglądy

    Owszem. ale to drobiazg.

    >b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tym
    >falowanie obrotów w zależności od temp. silnika.
    >d) okazyjne gaśnięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba się
    >naumieć jeździć z gazem). U mnie dodatkowo był dziwny efekt konieczności
    >odczekania około 10 sekund przed kolejnym odpaleniem,

    Wszystko kwestia regulacji, choc teraz juz nie ma czego regulowac.

    >f) autem z LPG nie wjedziesz wszędzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów
    >podziemnych

    W Polsce zyjemy .. wjedziesz :-)

    >g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła
    >zapasowego, w najgorszym masz zajęte pół bagażnika.

    No niestety.

    >Poza tym jeśli instalować to u sprawdzonego instalatora, który wie jak
    >to zrobić i używa dobrych części (opisano Ci to już obok) bo
    >zamontowanie LPG to spora ingerencja w silnik.

    Mam jednak wrazenie ze oni tez nie bardzo wiedza co robia.
    Owszem - doswiadczenie robi swoje i jak ktos zagazowal 5 silnikow
    danego typu to "wie to zrobić i używa dobrych części".
    Albo i nie, bo pierwszy klient nie zrobil jeszcze 50 kkm :-)

    >Z perspektywy czasu nie zdecyduję się nigdy więcej na auto z LPG,
    >zwłaszcza że lwią część przebiegów robię w mieście.

    A ja bylem dosc zadowolony. A ON teraz drogi :-)

    J.