  • Data: 2011-05-08 11:32:42
    Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-07 18:27, Mikołaj Jopczyński pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Jako, ze do tej pory wozilem sie glownie dieslami i benzyniaki srednio
    > mnie interesowaly jestem zielony w tym temacie.

    Skoro tak, to zanim się zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych
    LPG. Nie chodzi mi tu o szybsze zużywanie się silnika itd bo tu
    znajdziesz tyle samo przeciwników co zwolenników teorii, ale o:
    a) częstsze wymiany świec, kabli WN
    b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tym
    falowanie obrotów w zależności od temp. silnika.
    c) droższe (trochę) przeglądy
    d) okazyjne gaśnięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba się
    naumieć jeździć z gazem). U mnie dodatkowo był dziwny efekt konieczności
    odczekania około 10 sekund przed kolejnym odpaleniem, jeśli silnik w ten
    sposób zgasł - wcześniej tylko kręcił ale nie zapalał. W skrajnych
    sytuacjach na światłach było to b. irytujące.
    e) jeśli gazownik coś schrzani (a czasami i bez tego) to problemy z
    zapieczonymi wtryskiwaczami na benzynie
    f) autem z LPG nie wjedziesz wszędzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów
    podziemnych
    g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła
    zapasowego, w najgorszym masz zajęte pół bagażnika.

    Poza tym jeśli instalować to u sprawdzonego instalatora, który wie jak
    to zrobić i używa dobrych części (opisano Ci to już obok) bo
    zamontowanie LPG to spora ingerencja w silnik.

    > Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie auta.
    > Podobno mozna tez zmienic plastik na metal - podobno - wlasnie o to
    > chcialbym spytac - jak to jest.

    Problemem są tzw. strzały w kolektor. Niestety (piszę z doświadczenia)
    potrafi się to zdarzyć nawet na dobrze wyregulowanej instalacji II gen.
    W przypadku plastikowego kolektora grozi to uszkodzeniem. Poza
    kolektorem potrafi również malowniczo rozwalić puszkę filtra powietrza.
    Dowcipy jak to facet rusza ze skrzyżowania, słychać strzał, silnik
    gaśnie, on staje podnosi maskę i upycha elementy wiszące na sznurkach
    mają ziarenko prawdy :]

    Z perspektywy czasu nie zdecyduję się nigdy więcej na auto z LPG,
    zwłaszcza że lwią część przebiegów robię w mieście. Lepiej wybrać
    samochód który po prostu ... rozsądnie spala. Punto chyba ma niezłe
    statystyki, więc przemyśl czy Ci się opłaci i kiedy się zwróci i ile
    zaoszczędzisz versus to co powyżej.

    --
    MZ