  • 1. Data: 2011-05-07 18:27:29
    Temat: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    Witajcie,

    Jako, ze do tej pory wozilem sie glownie dieslami i benzyniaki srednio
    mnie interesowaly jestem zielony w tym temacie.

    Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie auta.
    Podobno mozna tez zmienic plastik na metal - podobno - wlasnie o to
    chcialbym spytac - jak to jest.

    2 sprawa - jakiej kwoty moge sie spodziewac za zalozenie nowej
    instalacji. Mnie "krzyknieto" 2300 brutto.

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 2. Data: 2011-05-07 18:30:33
    Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-05-07 18:27, Mikołaj Jopczyński pisze:
    > Witajcie,

    Witam.

    > 2 sprawa - jakiej kwoty moge sie spodziewac za zalozenie nowej
    > instalacji. Mnie "krzyknieto" 2300 brutto.

    Jeśli to II generacja to dość dużo, jeśli za sekwencję, to cena jak
    najbardziej w porządku.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 3. Data: 2011-05-07 18:33:15
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-07 18:30, marjan pisze:

    > Witam.

    > Jeśli to II generacja to dość dużo, jeśli za sekwencję, to cena jak
    > najbardziej w porządku.

    A ta sekwencja daje mi ..... [wybaczccie za lamerskie pytanie:D] -
    zakladam, ze ma jakis wplyw na spalanie ?

  • 4. Data: 2011-05-07 18:41:30
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-05-07 18:33, Mikołaj Jopczyński pisze:

    > A ta sekwencja daje mi ..... [wybaczccie za lamerskie pytanie:D] -
    > zakladam, ze ma jakis wplyw na spalanie ?

    http://www.instalacje-gazowe.endi.pl/Generacje_LPG,9
    4.html - pierwszy
    lepszy link z google.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 5. Data: 2011-05-07 19:35:58
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > http://www.instalacje-gazowe.endi.pl/Generacje_LPG,9
    4.html - pierwszy
    > lepszy link z google.

    Po czym wnosisz, ze zna sie na sieciach i internecie? ;)

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2011-05-07 19:42:39
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2011-05-07 19:35, P_ablo pisze:
    > Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    4.html - pierwszy

    > Po czym wnosisz, ze zna sie na sieciach i internecie? ;)

    Napisanie posta na p.m.s. wydaje mi się być bardziej skomplikowaną
    czynnością, niż kliknięcie w pierwszy link z google :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 7. Data: 2011-05-07 21:55:02
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Mikołaj Jopczyński wrote:
> [...]
    >
    > Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie
    > auta. Podobno mozna tez zmienic plastik na metal - podobno - wlasnie

    Przy LPG 4 gen. nie ma strzalow w kolektor = moze byc plastik.
    Instaluj tylko 4gen. Cena dobra ale sprawdz czy gazownik to nie szaman a
    instalacje robi ladnie, schludnie i daje dobre komponenty.

  • 8. Data: 2011-05-07 22:09:39
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > Przy LPG 4 gen. nie ma strzalow w kolektor = moze byc plastik.

    Ja ma II generację (BRC Blitz) 115 tys. km przejechalem i też nie miałem
    strzału w kolektor.
    Podstawa do dobre zamontowanie i ustawienie. Ale jak 2300zł IV generacja to
    nie ma co się zastanawiać. :-)

  • 9. Data: 2011-05-08 09:57:55
    Od: axyt <a...@g...com>

    On 7 Maj, 18:27, Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > chcialbym spytac - jak to jest.
    >
    > 2 sprawa - jakiej kwoty moge sie spodziewac za zalozenie nowej
    > instalacji. Mnie "krzyknieto" 2300 brutto.

    Plastik bywa problematyczny tylko w instalacjach II gen. bo możliwe
    strzały mogą spowodować pęknięcie kolektora. W sekwencji nie ma to
    miejsca. Zastanów się nad sensem montażu instalacji, punciak z tego co
    pamiętam nie pali zbyt wiele i żeby się instalacja zwróciła to trzeba
    zrobić ze 20 kkm. I żeby się zwróciło w miarę szybko to na gazie
    trzeba robić dłuższe odcinki. Jak trafisz na partacza to będziesz miał
    pasmo niekończących się problemów.

  • 10. Data: 2011-05-08 11:32:42
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-07 18:27, Mikołaj Jopczyński pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Jako, ze do tej pory wozilem sie glownie dieslami i benzyniaki srednio
    > mnie interesowaly jestem zielony w tym temacie.

    Skoro tak, to zanim się zdecydujesz to poczytaj o skutkach ubocznych
    LPG. Nie chodzi mi tu o szybsze zużywanie się silnika itd bo tu
    znajdziesz tyle samo przeciwników co zwolenników teorii, ale o:
    a) częstsze wymiany świec, kabli WN
    b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tym
    falowanie obrotów w zależności od temp. silnika.
    c) droższe (trochę) przeglądy
    d) okazyjne gaśnięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba się
    naumieć jeździć z gazem). U mnie dodatkowo był dziwny efekt konieczności
    odczekania około 10 sekund przed kolejnym odpaleniem, jeśli silnik w ten
    sposób zgasł - wcześniej tylko kręcił ale nie zapalał. W skrajnych
    sytuacjach na światłach było to b. irytujące.
    e) jeśli gazownik coś schrzani (a czasami i bez tego) to problemy z
    zapieczonymi wtryskiwaczami na benzynie
    f) autem z LPG nie wjedziesz wszędzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów
    podziemnych
    g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła
    zapasowego, w najgorszym masz zajęte pół bagażnika.

    Poza tym jeśli instalować to u sprawdzonego instalatora, który wie jak
    to zrobić i używa dobrych części (opisano Ci to już obok) bo
    zamontowanie LPG to spora ingerencja w silnik.

    > Podobno plastikowy kolektor powoduje podniesienie ceny za gazowanie auta.
    > Podobno mozna tez zmienic plastik na metal - podobno - wlasnie o to
    > chcialbym spytac - jak to jest.

    Problemem są tzw. strzały w kolektor. Niestety (piszę z doświadczenia)
    potrafi się to zdarzyć nawet na dobrze wyregulowanej instalacji II gen.
    W przypadku plastikowego kolektora grozi to uszkodzeniem. Poza
    kolektorem potrafi również malowniczo rozwalić puszkę filtra powietrza.
    Dowcipy jak to facet rusza ze skrzyżowania, słychać strzał, silnik
    gaśnie, on staje podnosi maskę i upycha elementy wiszące na sznurkach
    mają ziarenko prawdy :]

    Z perspektywy czasu nie zdecyduję się nigdy więcej na auto z LPG,
    zwłaszcza że lwią część przebiegów robię w mieście. Lepiej wybrać
    samochód który po prostu ... rozsądnie spala. Punto chyba ma niezłe
    statystyki, więc przemyśl czy Ci się opłaci i kiedy się zwróci i ile
    zaoszczędzisz versus to co powyżej.

    --
    MZ