eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZagazowanie Punto II - plastikowy kolektorRe: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
  • Data: 2011-05-08 18:55:35
    Temat: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Zakładając że nie ma sensu wkładać instalacji innej niż sekwencja z
    wtryskami, bo mamy dwudziestypierwszy wiek, a wszystkie wcześniejsze to
    przeżytek rodem z dziewiętnastego wieku, bo w okresie międzywojennym
    gaźniki były już bardziej dopracowane i zaawansowane, niż mikser, to:

    > a) częstsze wymiany świec, kabli WN
    Bzdura i urbanlegend, prawdopodobnie powstała dlatego że ludzie
    zakładali gaz do starych aut, w których i tak świece były stare.
    Problemy z instalacjami I i IIgen były i są zawsze, bo tego się nie da
    dobrze wyregulować, a źle wyregulowane niszczy między innymi świece (zła
    mieszanka = temperatura spalania), wymiana świec i kabli na "całkiem
    nówki" troszkę poprawia sytuację ale to przypudrowanie pryszcza - on tam
    dalej jest i za chwilę się objawi.

    W skrócie - częstsze wymienianie świec i kabli WN przy LPG 1-2gen to tak
    samo dobre rozwiązanie jak częste wymienianie bielizny przy brudnym tyłku.

    > b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tym
    > falowanie obrotów w zależności od temp. silnika.
    Dlatego trzeba montować sekwencję, a nie wynalazki przedpotopowe

    > c) droższe (trochę) przeglądy
    o jakieś 60zł, fakt.

    > d) okazyjne gaśnięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba się
    > naumieć jeździć z gazem). U mnie dodatkowo był dziwny efekt konieczności
    > odczekania około 10 sekund przed kolejnym odpaleniem, jeśli silnik w ten
    > sposób zgasł - wcześniej tylko kręcił ale nie zapalał. W skrajnych
    > sytuacjach na światłach było to b. irytujące.
    Przy dobrej instalacji (sekwencja) nie występuje.

    > e) jeśli gazownik coś schrzani (a czasami i bez tego) to problemy z
    > zapieczonymi wtryskiwaczami na benzynie
    ... oraz z padniętą pompą paliwa, bo po prostu nie można dopuścić do
    jazdy na LPG nie posiadając benzyny w baku. Dobra instalacja (np na
    stag300) na to nie pozwoli, odpala zawsze na benzynie więc wtryski
    przesmaruje i nie zapieką się.

    > f) autem z LPG nie wjedziesz wszędzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów
    > podziemnych
    Oficjalnie - tak i nie, zależnie od kraju. W PoRD nie widzę podstawy
    prawnej istnienia (czyli istniejące można traktować jako reklamę lub
    ogólną sugestię) znaku "przekreślone LPG". Może coś się
    zmieni/zmieniło/jest inaczej w innych krajach.

    > g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła
    > zapasowego, w najgorszym masz zajęte pół bagażnika.
    Niestety, to największy chyba problem. Zbiornik jest duży i niewygodny.
    Pasuje do jakiegoś żuka podczepiony na dole, ale w osobówce nijak...

    h) największą zmorą i najgorszym problemem instalacji gazowych LPG są
    ... gazownicy. Przeważnie są to papraki okrutne, które robią to bez
    wielkiego zastanowienia i rutynowo, bez podstaw technicznych ale wg
    instrukcji/wiedzy "podepnie się różowy do żółtego, zawsze tak robimy i
    działa" , równocześnie 3 inne rzeczy psując...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: