eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaZagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    References: <2...@m...com.delete.pl>
    <59934c6b$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@m...com.delete.pl>
    <5998b98c$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@m...com.delete.pl>
    <oncqr6$k5m$1@node2.news.atman.pl>
    <599b44ff$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <onhifv$dg3$1@node1.news.atman.pl>
    <59a01981$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo0gnf$8c7$1@usenet.news.interia.pl>
    <59a58411$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo41ca$m6v$1@node2.news.atman.pl>
    <59a58bda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59a5c04f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo7ead$o0o$1@node2.news.atman.pl>
    <59a7e9e1$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo8u3s$3cn$1@node2.news.atman.pl>
    <59a80db8$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <ooa389$67t$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <ooa389$67t$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Date: Fri, 1 Sep 2017 09:08:19 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 66
    Message-ID: <59a90766$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.7.226.205
    X-Trace: 1504249702 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5153 83.7.226.205:50539
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:240331
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ooa389$67t$...@n...news.atman.pl...
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>>> Ale to od klientow zalezy. Dostali pager, zeby raz miesiac ich
    >>>> pilnie wezwac, czy co godzina mieli wezwanie ?
    >
    >>>Bardzo różnie. Jedni byli bez wywołań, a inni potrafili mieć ponad
    >>>tysiąc,
    >
    >> Tysiac to nam daje 30 dziennie, czesciej niz co godzine.
    >> Jesli odjac pare godzin na sen wychodzi co pol godziny.

    >Oj miesięcznie...

    Miesiecznie tysiac daje 33 dziennie. Albo 40, jak czlowiek ma dni
    wolne.

    >>>Nie, numer pagera zawierał się w dzwonionym numerze,
    >> co nas ogranicza do miliona klientow ?
    >> Czy wrecz do 10 tys jak piszesz ponizej.

    >Ograniczeniem była ilość zamontowanej pamięci. Nie było potrzeby
    >powiększać ponad zasób numeracji. Pewnie by coś wymyślono pod to
    >konto, gdyby miało się przepełnić, ale, w czasach, gdy telefonów w
    >.pl było hmm, kole 4 milionów, może nieco mniej, milion pagerów
    >wydawał mi się nierealny.

    Gdyby nie wymyslono komorek ... kto wie.

    >>>DTMFem wpisywało się tylko wiadomość. Tylko przy dostępie
    >>>wdzwanianym (u dedykowanych) trzeba było, ale ileż to trwa wbijanie
    >>>6 cyferek DTMFem? Bo wiadomo, przy wdzwanianym nie ma jak przekazać
    >>>wołanego numeru inaczej, niż ręcznie. Niestety, centralka nie
    >>>współpracowała R2. Trochę szkoda, by było by szybciej. Ale 6 cyfr
    >>>pulsowo, to średnio szło 4-5 sekund, do przyjęcia.
    >
    >> Ale czlowiek sie spieszyc nie musi.

    >Nie musi, choć dobrze, aby zanadto jednak nie zwlekał, rejestr
    >wiecznie czekać nie będzie, a i sam system też.

    Rejestr centrali nas nie interesuje - tam moze byc wolno, potem
    centrala to szybko wypluje.
    Tylko potem uzyska czlowiek polaczenie i musi cos wstukac, a czas
    leci.

    >> Tak czy ianczej - zgloszenie zabieralo dluzej niz ramka, wiec nawet
    >> przy dwoch translacjach system nie powinien byc przeciazony.
    >> Ale jak ma pare razy ramke wysylac ... to na styk.

    >Zgadza się, choć ramka zbyt szybka nie była, nie pomnę już
    >parametrów, jednak rzeczywiście, proces wybierania i zapodawania
    >danych trwał znacznie dłużej. Więc prędzej zapcha się dostęp do
    >centralki.
    >Cholercia, a może było tych translacji (tutaj określanych jako
    >"trunk") 4...

    Moze juz nie ma co glowy sobie lamac - przyjmijmy, ze system jeszcze
    dawal rade.
    I jesli zniknal, do dlatego ze komorki znacznie lepsze.

    Choc jak widac - z rozbudowa moglyby byc klopoty, gdyby np szpitalom w
    kraju sie spodobal, i wszystkie kupily ogolnopolskie pagery i uzywaly.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: