  • Data: 2017-09-01 00:40:25
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:59a80db8$0$15190$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > Tysiac to nam daje 30 dziennie, czesciej niz co godzine.
    > Jesli odjac pare godzin na sen wychodzi co pol godziny.

    Oj miesięcznie...

    > co nas ogranicza do miliona klientow ?
    > Czy wrecz do 10 tys jak piszesz ponizej.

    Ograniczeniem była ilość zamontowanej pamięci. Nie było potrzeby powiększać
    ponad zasób numeracji. Pewnie by coś wymyślono pod to konto, gdyby miało się
    przepełnić, ale, w czasach, gdy telefonów w .pl było hmm, kole 4 milionów,
    może nieco mniej, milion pagerów wydawał mi się nierealny.

    > Rozumiem, ze to juz z rejestru centrali dzwoniacej ?

    Naszej ACMM. Myśmy numer przyjmowali i później wydawali do centralki.

    > Ale czlowiek sie spieszyc nie musi.

    Nie musi, choć dobrze, aby zanadto jednak nie zwlekał, rejestr wiecznie
    czekać nie będzie, a i sam system też.

    > Tak czy ianczej - zgloszenie zabieralo dluzej niz ramka, wiec nawet przy
    > dwoch translacjach system nie powinien byc przeciazony.
    > Ale jak ma pare razy ramke wysylac ... to na styk.

    Zgadza się, choć ramka zbyt szybka nie była, nie pomnę już parametrów,
    jednak rzeczywiście, proces wybierania i zapodawania danych trwał znacznie
    dłużej. Więc prędzej zapcha się dostęp do centralki.
    Cholercia, a może było tych translacji (tutaj określanych jako "trunk") 4...
    ale do rozważań przyjmijmy, że dwie, najwyżej, jak gdzieś podłapię notatki,
    to skoryguję. Kart obsługi połączeń głosowych nie było, kart sieciowych w
    sensie dzisiejszej sieci także. Także obsługa konsolowa, robiona była z
    poziomu programu obsługującego.
    Urządzenie to wyglądało mniej-wiecej tak, choć tu jest inny model
    http://www.ebay.com/itm/Unipage-M15-Paging-Terminal-
    /261476057586, "mój" był
    nieco uboższy, może gdzieś znajdę lepsze foty, oraz foty odbiorników,
    wielkości małej paczki papierosów.
    Na mojej centrali było umieszczone jako samodzielne urządzenie możliwe do
    zamontowaniu w stojaku rack. Nie pomnę, jak konkretnie było zamocowane.
    Karty były przystosowane do obsługi hot-plug, odpowiednim ukształtowaniem
    złącza z tyłu karty.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.