-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "HF5BS" <h...@...pl>
Newsgroups: pl.misc.telefonia
Subject: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
Date: Fri, 1 Sep 2017 00:40:25 +0200
Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
Lines: 72
Message-ID: <ooa389$67t$1@node2.news.atman.pl>
References: <2...@m...com.delete.pl>
<59934c6b$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@m...com.delete.pl>
<5998b98c$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@m...com.delete.pl>
<oncqr6$k5m$1@node2.news.atman.pl>
<599b44ff$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
<onhifv$dg3$1@node1.news.atman.pl>
<59a01981$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
<oo0gnf$8c7$1@usenet.news.interia.pl>
<59a58411$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
<oo41ca$m6v$1@node2.news.atman.pl>
<59a58bda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<59a5c04f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
<oo7ead$o0o$1@node2.news.atman.pl>
<59a7e9e1$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
<oo8u3s$3cn$1@node2.news.atman.pl>
<59a80db8$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
NNTP-Posting-Host: 89-66-67-159.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1504219209 6397 89.66.67.159 (31 Aug 2017 22:40:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Aug 2017 22:40:09 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7294
X-Antivirus: Avast (VPS 170831-6, 2017-08-31), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:240330
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:59a80db8$0$15190$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:oo8u3s$3cn$...@n...news.atman.pl...
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>> Ale to od klientow zalezy. Dostali pager, zeby raz miesiac ich pilnie
>>> wezwac, czy co godzina mieli wezwanie ?
>
>>Bardzo różnie. Jedni byli bez wywołań, a inni potrafili mieć ponad tysiąc,
>
> Tysiac to nam daje 30 dziennie, czesciej niz co godzine.
> Jesli odjac pare godzin na sen wychodzi co pol godziny.
Oj miesięcznie...
>>Nie, numer pagera zawierał się w dzwonionym numerze,
>
> co nas ogranicza do miliona klientow ?
> Czy wrecz do 10 tys jak piszesz ponizej.
Ograniczeniem była ilość zamontowanej pamięci. Nie było potrzeby powiększać
ponad zasób numeracji. Pewnie by coś wymyślono pod to konto, gdyby miało się
przepełnić, ale, w czasach, gdy telefonów w .pl było hmm, kole 4 milionów,
może nieco mniej, milion pagerów wydawał mi się nierealny.
>>dekada, ale szybko szła.
>
> Rozumiem, ze to juz z rejestru centrali dzwoniacej ?
Naszej ACMM. Myśmy numer przyjmowali i później wydawali do centralki.
>
>>DTMFem wpisywało się tylko wiadomość. Tylko przy dostępie wdzwanianym (u
>>dedykowanych) trzeba było, ale ileż to trwa wbijanie 6 cyferek DTMFem? Bo
>>wiadomo, przy wdzwanianym nie ma jak przekazać wołanego numeru inaczej,
>>niż ręcznie. Niestety, centralka nie współpracowała R2. Trochę szkoda, by
>>było by szybciej. Ale 6 cyfr pulsowo, to średnio szło 4-5 sekund, do
>>przyjęcia.
>
> Ale czlowiek sie spieszyc nie musi.
Nie musi, choć dobrze, aby zanadto jednak nie zwlekał, rejestr wiecznie
czekać nie będzie, a i sam system też.
> Tak czy ianczej - zgloszenie zabieralo dluzej niz ramka, wiec nawet przy
> dwoch translacjach system nie powinien byc przeciazony.
> Ale jak ma pare razy ramke wysylac ... to na styk.
Zgadza się, choć ramka zbyt szybka nie była, nie pomnę już parametrów,
jednak rzeczywiście, proces wybierania i zapodawania danych trwał znacznie
dłużej. Więc prędzej zapcha się dostęp do centralki.
Cholercia, a może było tych translacji (tutaj określanych jako "trunk") 4...
ale do rozważań przyjmijmy, że dwie, najwyżej, jak gdzieś podłapię notatki,
to skoryguję. Kart obsługi połączeń głosowych nie było, kart sieciowych w
sensie dzisiejszej sieci także. Także obsługa konsolowa, robiona była z
poziomu programu obsługującego.
Urządzenie to wyglądało mniej-wiecej tak, choć tu jest inny model
http://www.ebay.com/itm/Unipage-M15-Paging-Terminal-
/261476057586, "mój" był
nieco uboższy, może gdzieś znajdę lepsze foty, oraz foty odbiorników,
wielkości małej paczki papierosów.
Na mojej centrali było umieszczone jako samodzielne urządzenie możliwe do
zamontowaniu w stojaku rack. Nie pomnę, jak konkretnie było zamocowane.
Karty były przystosowane do obsługi hot-plug, odpowiednim ukształtowaniem
złącza z tyłu karty.
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.09.17 09:08 J.F.
- 01.09.17 09:11 J.F.
- 01.09.17 11:14 HF5BS
- 01.09.17 13:06 Jarosław Sokołowski
- 01.09.17 14:24 J.F.
- 01.09.17 14:45 HF5BS
- 01.09.17 15:07 Jarosław Sokołowski
- 01.09.17 15:18 Jarosław Sokołowski
- 01.09.17 16:03 J.F.
- 01.09.17 16:13 Jarosław Sokołowski
- 01.09.17 17:18 HF5BS
- 01.09.17 17:46 J.F.
- 01.09.17 17:49 Jarosław Sokołowski
- 01.09.17 20:05 Krzysztof Halasa
- 01.09.17 20:24 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- Hackowanie SS7
- nowe spamerstwo ?
- Przychodzące impulsy telefon nie dzwoni
- Re: Zgody...
- Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Czas umierać.
- [ot] aplikacja - ameryk. nr. telef + dzwonienie za free do stanow i kanady
- Vectra 'Plan domowy bez limitu'
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Re: Ponownie: androSRAJ i zarządzanie książką teleSRAną z bitMłyna
- Re: Ponownie: Android i zarządzanie książką telefoniczną z komputera
- Android, export/import książki telefonicznej
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112