eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaZagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Date: Fri, 1 Sep 2017 00:40:25 +0200
    Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
    Lines: 72
    Message-ID: <ooa389$67t$1@node2.news.atman.pl>
    References: <2...@m...com.delete.pl>
    <59934c6b$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@m...com.delete.pl>
    <5998b98c$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@m...com.delete.pl>
    <oncqr6$k5m$1@node2.news.atman.pl>
    <599b44ff$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <onhifv$dg3$1@node1.news.atman.pl>
    <59a01981$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo0gnf$8c7$1@usenet.news.interia.pl>
    <59a58411$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo41ca$m6v$1@node2.news.atman.pl>
    <59a58bda$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <59a5c04f$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo7ead$o0o$1@node2.news.atman.pl>
    <59a7e9e1$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo8u3s$3cn$1@node2.news.atman.pl>
    <59a80db8$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-66-67-159.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1504219209 6397 89.66.67.159 (31 Aug 2017 22:40:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Aug 2017 22:40:09 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7294
    X-Antivirus: Avast (VPS 170831-6, 2017-08-31), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:240330
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:59a80db8$0$15190$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:oo8u3s$3cn$...@n...news.atman.pl...
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>> Ale to od klientow zalezy. Dostali pager, zeby raz miesiac ich pilnie
    >>> wezwac, czy co godzina mieli wezwanie ?
    >
    >>Bardzo różnie. Jedni byli bez wywołań, a inni potrafili mieć ponad tysiąc,
    >
    > Tysiac to nam daje 30 dziennie, czesciej niz co godzine.
    > Jesli odjac pare godzin na sen wychodzi co pol godziny.

    Oj miesięcznie...

    >>Nie, numer pagera zawierał się w dzwonionym numerze,
    >
    > co nas ogranicza do miliona klientow ?
    > Czy wrecz do 10 tys jak piszesz ponizej.

    Ograniczeniem była ilość zamontowanej pamięci. Nie było potrzeby powiększać
    ponad zasób numeracji. Pewnie by coś wymyślono pod to konto, gdyby miało się
    przepełnić, ale, w czasach, gdy telefonów w .pl było hmm, kole 4 milionów,
    może nieco mniej, milion pagerów wydawał mi się nierealny.

    >>dekada, ale szybko szła.
    >
    > Rozumiem, ze to juz z rejestru centrali dzwoniacej ?

    Naszej ACMM. Myśmy numer przyjmowali i później wydawali do centralki.

    >
    >>DTMFem wpisywało się tylko wiadomość. Tylko przy dostępie wdzwanianym (u
    >>dedykowanych) trzeba było, ale ileż to trwa wbijanie 6 cyferek DTMFem? Bo
    >>wiadomo, przy wdzwanianym nie ma jak przekazać wołanego numeru inaczej,
    >>niż ręcznie. Niestety, centralka nie współpracowała R2. Trochę szkoda, by
    >>było by szybciej. Ale 6 cyfr pulsowo, to średnio szło 4-5 sekund, do
    >>przyjęcia.
    >
    > Ale czlowiek sie spieszyc nie musi.

    Nie musi, choć dobrze, aby zanadto jednak nie zwlekał, rejestr wiecznie
    czekać nie będzie, a i sam system też.

    > Tak czy ianczej - zgloszenie zabieralo dluzej niz ramka, wiec nawet przy
    > dwoch translacjach system nie powinien byc przeciazony.
    > Ale jak ma pare razy ramke wysylac ... to na styk.

    Zgadza się, choć ramka zbyt szybka nie była, nie pomnę już parametrów,
    jednak rzeczywiście, proces wybierania i zapodawania danych trwał znacznie
    dłużej. Więc prędzej zapcha się dostęp do centralki.
    Cholercia, a może było tych translacji (tutaj określanych jako "trunk") 4...
    ale do rozważań przyjmijmy, że dwie, najwyżej, jak gdzieś podłapię notatki,
    to skoryguję. Kart obsługi połączeń głosowych nie było, kart sieciowych w
    sensie dzisiejszej sieci także. Także obsługa konsolowa, robiona była z
    poziomu programu obsługującego.
    Urządzenie to wyglądało mniej-wiecej tak, choć tu jest inny model
    http://www.ebay.com/itm/Unipage-M15-Paging-Terminal-
    /261476057586, "mój" był
    nieco uboższy, może gdzieś znajdę lepsze foty, oraz foty odbiorników,
    wielkości małej paczki papierosów.
    Na mojej centrali było umieszczone jako samodzielne urządzenie możliwe do
    zamontowaniu w stojaku rack. Nie pomnę, jak konkretnie było zamocowane.
    Karty były przystosowane do obsługi hot-plug, odpowiednim ukształtowaniem
    złącza z tyłu karty.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: