  • Data: 2012-06-25 10:19:06
    Temat: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-06-22 17:19, J.F wrote:

    > Bo to mniej wiecej tak wyglada - wracam sobie np z nart, zap* jak dziki
    > bo droga w miare pusta, az jakies 30 km przed Wroclawiem doganiam
    > kolumne.

    A jak by to było 60, 100, 200km, itd przed Wrocławiem ? Dlaczego ciągle
    skupiamy się na przypadku gdy jesteśmy niedaleko miejsca docelowego ?

    W tym wypadku oczywista wydaje się kalkulacja... wyprzedzę sprawnie i
    zaoszczędzęa albo po prostu nie warto...

    A samochodow w tej kolumnie od ch*, tzn powiedzmy ze 20 widac a
    > dalej nie. Ruch z naprzeciwka tez jest, wiec wyprzedzenie tych 20 zajmie
    > mi realnie liczac ze 20 minut. Załozmy ze na tych 20 sie kolumna
    > skonczy, wiec 10km przed miastem bede mogl sie rozpedzic i pojechac 100
    > a nie 60. Co mi da jakies 3 minuty zysku. Ale moze byc 5 minut, 500zl i
    > 10 pkt straty, jak sie trafi suszarka, bo juz od wiosek gesto. Moge tez
    > dogonic nastepna kolumne, ktora jedzie z przodu o 2 km - i w sumie to te
    > 2 km tylko zyskam, czyli jakies 2 minuty.
    > Zycie wielokrotnie narazac dla 2 minut ?

    Daleki jestem od twierdzenia, że wyprzedzać należy zawsze. Jak zbliżasz
    się do swojego miejsca zamieszkania, to orientujesz się w warunkach
    ruchu... czasem może opłacać się wyprzedzić, czasem nie. Czasem lepiej
    wybrać po prosru inną drogę, z mniejszym ruchem a krótszym czasem dojazdu.

    > Ale to jest rachunek jak zostalo 30 km do domu. Jakby bylo 300km ... 3
    > minutki zaoszczedzone w pol godziny to jednak 10% szybciej. I juz sie
    > robi pol godziny.

    Myślę, że zaoszczędzia się różne ilości czasu. Wszystko zalezy od tego
    jaki jest ruch w przeciwnym kierunku.

    > A nawet godzina, ale to raczej rzadkosc.

    Godzina przy jakim dystansie i czasie ogólnym przejazdu ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik