    From: "Ktostam" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <ilq8h0$6ug$1@news.onet.pl> <ilqfbq$7fi$1@inews.gazeta.pl>
    <ilqj2f$n3o$1@news.onet.pl> <4d812e16$1@news.home.net.pl>
    <ilskeu$hal$1@news.onet.pl> <4d81dd29$1@news.home.net.pl>
    <ilsp4t$6pp$1@news.onet.pl> <4d81ef14$1@news.home.net.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <4d8205db$1@news.home.net.pl>
    <4d8c3030$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
    <imhhva$5lt$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Zaczelo sie
    Date: Fri, 25 Mar 2011 11:26:19 +0100

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    W dniu 25.03.2011 07:03, Ktostam pisze:

    > Wsi spokojna, wsi wesoła. Teren zabudowany - 50. Wyjazd z posesji z
    > której odbierałem dzieciaka znajomych znajduje się ok. 50 m od zakrętu

    >Czyli mamy włączanie się do ruchu, zatem bezwzględny nakaz ustąpienia
    >pierwszeństwa. I nie jest to skrzyżowanie, więc nie ma nakazu zachowania
    >szczególnej ostrożności przez jadących drogą.

    Masz teren zabudowany gdzie powinieneś się liczyć z tym że ktoś znajdzie się
    nagle z Tobą "na kolizyjnym".
    I to zabudowany w sposób który powinien wymagać od kierowcy wyjątkowej
    ostrożności bo często masz tam "bramy w drogę".
    No ale w Polsce przyjęło się że wieś to nie miasto, a nie miasto to 90 kmh.

    >Sorry winnetou, ale formalnie rzecz biorąc to powinieneś poprosić kogoś,
    >kto by stanął tak by mieć widok na ten zakręt oraz resztę drogi i mógł
    >tobą pokierować. Ewentualnie należałoby zainstalować lustro.

    7-latka? I gdzie mam go pognać? Do zakrętu? Tam są takie 3 wyjazdy jeden po
    drugim, pierwszy fatalny, drugi niewiele lepszy i trzeci w miarę bezpieczny.
    Kto zainstaluje te lustra jak myślisz? Ja mam ludziom instalować?
    Lubię jeździć szybko, ale do jasnej cholery jak czytam takie wypociny to
    jestem za skandynawskim modelem mandatów.
    Przekraczając prędkość też łamiesz reguły i powinieneś być gotowy na
    poniesienie konsekwencji (czy to mandat czy wypadek).
    Ja wyznaję zasadę że każdy wypadek to po części moja wina (w mojej
    wewnętrznej ocenie). Bo powinienem przewidzieć daną sytuację na drodze.
    Bez winy byłbym wtedy jakby spadł na mnie meteoryt. Co nie oznacza
    równocześnie że przyjmę każdy mandat za współwinę ;).