    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
    Date: Fri, 31 Dec 2010 15:08:43 +0000

    Dnia Fri, 31 Dec 2010 14:42:13 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Niemcy równie mocno jak Polacy mają potrzebę kozaczenia. Tylko nie kozaczą
    > "na dzielni", a w miejscach do tego przeznaczonych.

    Potrzebę kozaczenia ma każda nacja. Ale Niemcy mają równie silna potrzebę
    "ordnung muss sein".
    W dodatku policjant jest od pilnowania porządku a nie wypisywania CHWDP czy
    JP. I jak sąsiad zobaczy, że palisz gumę na osiedlowej ulicy, to nie zawaha
    się ani sekundy przed zazwonieniem.
    Oczywiście w dawnych wschodnich niemczech obyczaje będa nieco inne, ale to
    już zanika - oni mieli wpajany brak poszanowania dla prawa tylko 45 lat, a
    nie blisko 200 (z małymi przerwami)

    > Nie sztuką jest przestrzegać prawa, gdy max dopuszczalna prędkość wynosi...
    > nieskończoność.
    > Wyobraź sobie, że jakaś część Niemiec nagle ma ograniczenia polskie, czyli
    > max 90 km/h i zero dwupasmowych, bezkolizyjnych dróg. Myślisz, że dalej będą
    > tacy "święci"?

    Wyobraź sobie, że liczba kilometrów niemieckich autostrad bez ograniczeń
    prędkości zanika w zastraszającym tempie - sporo ma już ograniczenia, sporo
    z reszty ma ograniczenia zmienne (czyli 130 albo i mniej przez większą
    część doby). I mimo to przepisów się przestrzega.

    I tak, na polskich ograniczeniach będą jeździli tak jak dawniej, bo wiedzą,
    że kozaczenie gówno im da, a na viagrę ich stać, więc nie musza sobie
    radzić przy pomocy samochodów.

    > Zresztą - przekonamy się za kilka lat, gdy nasza infrastruktura nadrobi
    > część zaległości. Jeśli spadnie liczba wypadków (a spadnie, bo już spada),
    > jeśli wzrośnie poszanowanie przepisów - będzie to dowód, że to autostrady są
    > kluczem do sukcesu a nie urzędnicze pomysły.

    Nie, to będzie dowód, że zmieniło się pokolenie a nowe jest nieco
    mądrzejsze (oby). Niestety, to potrwa. Mam też spore wątpliwości co do
    inteligencji tego młodego pokolenia (statystycznego w ogóle)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel