  • Data: 2010-12-31 15:08:13
    Temat: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
    Od: "marecki" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1d8ep6xkbcr1h$.1yiv967v2mwc$.dlg@40tude.net...

    > To przeciwległa skrajność. Skrajność. Chociaż jest coś na rzeczy.
    No cos jest na rzeczy bo to zdradziecki tok myslenia.
    Istota systemow socjalnych jak nasz, jest to ze panstwo dba o obywatela pod
    kazdym wzgledem nakladajac na niego przerozne ograniczenia i ograniczajac
    wolnosc.
    Wolnosc z czasem jest ograniczana coraz bardziej.
    Takie pasy - nikomu krzywdy kierowca niezapietymi pasami nie zrobi, a
    ogranicza mu sie wolnosc jego wlasna, do decydowania o samym sobie. A
    przyklady moznaby mnozyc.
    Za chwile ktos zdecyduje o zakazie cukierkow, fajek (zakaz fajek posredni
    sie wprowadza - podnoszac akcyze), alkoholu - dla naszego dobra oczywiscie.
    Albo pomimo pobierania haraczu na NFZ stwierdzi ze nie bedzie leczyl, bo
    przeciez sam sobie szkodzisz.

    > Ale po drogach będziesz jeździł państwowych, trudno się też wypisać z
    > usług
    > policji zy sądownictwa, na które wciąż łożyć byś musiał.
    minimum podatkow moge przezyc - na policje/wojsko/drogi - niemniej nie taka
    sytuacje jak obecnie - horendalnie wysokie podatki a w zamian miernosc na
    kazdym kroku.
    Za to rzadzacy od 20 lat serwuja nam glodne kawalki o likwidacji
    rozwarstwienia spolecznego i redystrybucji bogactwa.
    Pobiera sie podatki celowe na budowe drog, po czym drog sie nie buduje bo
    nie ma pieniedzy :D

    > Jesteś anarchistą, żadnych praw?
    Raczej ultra liberalem, ale nie anarchista.

    >Rocznie giną tysiące ludzi, w tym wielu
    > niewinnych, którzy stają się ofiarami bezmyślności. Kontrola na
    > publicznych
    > drogach a kontrola społeczeństwa to dwie różne rzeczy.
    Z tym sie zgodze. Aczkolwiek zamiast robic ze wszystkich niewolnikow i
    instalowac tachografy i ograniczniki predkosci i inne cuda,
    powinni sie zajac budowa drog. Taki paradox - gdzies czytalem ze mamy
    najwiecej fotoradarow na km drogi. Gdy sie poprawi stan i ilosc/jakosc drog
    to nagle i wypadkow bedzie mniej.

    Zreszta, KK przewiduje kary za spowodowanie wypadku, wiec nie ma potrzeby
    dodatkowego uprzykrzania zycia kierowcom. Jezeli kogos nie odstraszy
    potencjalna kara z KK to myslisz ze perpsektywa placenia za leczenie go
    odstraszy?
    Choc tak mi sie teraz cos po glowie kolacze, ze ostatnia podwyzka OC byla
    spowodowana tym, ze ubezpieczyciele mieli zaczac placic za leczenie ofiar
    wypadkow.

    Obywatel/czlowiek nie powinien byc traktowany jako WLASNOSC/NIEWOLNIK
    panstwa.
    A takie przedmiotowe traktowanie bije w tym watku - "zainewstowalem w
    studenta setki tysiace i ktos go zabil". No to sie noz w kieszeni otwiera
    jak czytam cos takiego.
    Inwestowac to mozna w fabryki albo zwierzatka na farmie.

    Troche chaotycznie chyba wyszlo, ale po nieprzespanej nocce jestem....

    pozdrawiam