-
Data: 2010-01-03 12:17:41
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Yogi(n) pisze:
(...)
> Ja kupowałem w 1997 takie, które miało 8,9 sek. do setki. W 2000 kupiłem
> takie, które miało 13,4, a w zeszłym takie, które ma 10,4. Mam wrażenie,
> że tendencja niekoniecznie jest taka, jak piszesz :-)
Też mi się tak wydaje - szczególnie patrząc po książkowych parametrach
(na które nie zwracam specjalnie uwagi). Samochody są coraz cięższe,
mają coraz bardziej wyżyłowane silniki, ale specjalnie żwawsze nie są.
> Tylko że, szczerze mówiąc, nie widze związku opon zimowych z
> przyspieszeniami... Nikt normalny podczas normalnej jazdy nie
> wykorzystuje maks. możliwości samochodu. Po drugie, w zimie - tym bardziej.
Widzisz, Ty nie widzisz, ja nie widzę, jednak wiele osób wierzy w to,
że te opony zapewnią im jakieś super warunki prowadzenia i zaczną myśleć
za nich. Może i da się sprawniej przyśpieszyć (pytanie tylko, jaki to
sens), tylko później i tak trzeba ten samochód zatrzymać, a nie da się
tego zrobić sprawniej, niż na suchej nawierzchni z ABS - efekty
widujemy (oby jak najrzadziej.
>> tu nie chodzi o to, że nie da się jeździć na letnich - ale chodzi o
>> większą pewność podczas jazdy na zimowych
>> pewność tego że wyjedziemy z parkingu, że zatrzymamy się, że ruszymy ze
> Czyli kupujemy poczucie pewności, wrażenie zwiększonego bezpieczeństwa...
10/10. Opony zimowe + ABS + XXX zapewnią ci nieśmiertelność.
>> świateł (z zeszłym roku widziałem tira na letnich jak pięknie utknął
>> na skrzyżowaniu marszałków w Łodzi - korek gigant... jeden tir...)
Sorry, że tutaj, ale zastanawia mnie ten "tir na letnich". Widzę, że
przekonanie niektórych jest skutecznie spaczone marketingiem i w ciemno
powtarzają za nim różne bzdury.
>> kolejną kwestią jest fakt, iż dziś nie sprzedaje się przede wszystkim
>> opon uniwersalnych - tylko opony letnie
>> a te- na śniegu wielokrotnie zachowują się tragicznie...
>
> Tylko że w praktyce to wygląda tak, że niezależnie od opon ślizgamy się
> w tych samych miejscach - bo na lód, poza kolcami, których nie wolno u
To fakt - tyle, że ślizgamy się różnie :)
> nas używać, jeszcze niczego skutecznego nie wymyślono. A sytuacji, w
> których zimowe mają przewagę nad letnimi - zwłaszcza w mieście - jest
> niewiele.
Faktem jest, że takich sytuacji jest niewiele i sens zakładania zimówek
też jest niewielki. Problemem jest kolejny fakt, że im opony bardziej
letnie, tym gorzej zachowują się w warunkach przejściowych i zimowych.
To między innymi doprowadziło np. w Niemczech do akcji pro-zimówkowej.
To jest konsekwencja marketingu, choć nie tylko - ludzie od dawna
traktują samochody jak przedmioty codziennego użytku, więc trudno od
nich wymagać bóg wie jakich umiejętności. Trzeba im uświadomić, że
jednak czasem trzeba pomyśleć i drogowcy nie zrobią wszystkiego, choćby
chcieli.
> Co innego w nieodśnieżanej trasie, na bocznej drodze itd.
Bez przesady - (DK8) dla przykładu jest odśnieżana i mamy teraz okres,
kiedy zimówki są jak najbardziej wskazane. Puławska (DC, DK79) też
jest niby odśnieżana, a zimówki się przydają. O drogach niekrajowych
nawet nie wspomnę, ponieważ wystarczy zjechać kawałeczek z głównej
i jest sajgon. Rozwiązaniem są oczywiście opony wielosezonowe, które
świetnie się sprawdzają w typowych zastosowaniach, ale tutaj jak
zwykle jest krzyk, że jak coś do wszystkiego, to do niczego. Inna
sprawa, że z zimówkami też jest różnie na mokrych nawierzchniach
(o które nietrudno), a ludzie rzadko się decydują na coś lepszego,
tylko zakładają najtańsze, ponieważ w telewizji powiedzieli, że
teraz lepsza najgorsza zimówka niż jakakolwiek inna. Tymczasem
sporo opon wielosezonowych lepiej się sprawuje w tych warunkach
niż tanie zimówki.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.01.10 13:26 Artur Maśląg
- 03.01.10 14:22 fajnefele
- 03.01.10 14:27 Karolek
- 03.01.10 14:45 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 03.01.10 15:12 fajnefele
- 03.01.10 15:13 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 03.01.10 16:27 zkruk [Lodz]
- 03.01.10 16:28 zkruk [Lodz]
- 03.01.10 16:58 mw
- 03.01.10 17:19 mw
- 03.01.10 18:12 Artur Maśląg
- 03.01.10 18:53 zkruk [Lodz]
- 03.01.10 19:45 Artur Maśląg
- 03.01.10 19:52 Yogi\(n\)
- 03.01.10 21:12 Adampio
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=