eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ archiwum - opony całoroczne a zimowe na śnieguRe: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
  • Data: 2010-01-03 16:27:01
    Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Artur Maśląg wrote:
    >> Tylko że, szczerze mówiąc, nie widze związku opon zimowych z
    >> przyspieszeniami... Nikt normalny podczas normalnej jazdy nie
    >> wykorzystuje maks. możliwości samochodu. Po drugie, w zimie - tym
    >> bardziej.

    ale jak wczoraj postałem jedną zmiane świateł bo jeden pan nie mógł ruszyć
    ze skrzyżowania to jednak o czymś to świadczy
    tu chodzi o to by czasem ruszyć ze skrzyżowania


    >
    >>> tu nie chodzi o to, że nie da się jeździć na letnich - ale chodzi o
    >>> większą pewność podczas jazdy na zimowych
    >>> pewność tego że wyjedziemy z parkingu, że zatrzymamy się, że
    >>> ruszymy ze
    >> Czyli kupujemy poczucie pewności, wrażenie zwiększonego
    >> bezpieczeństwa...
    >
    > 10/10. Opony zimowe + ABS + XXX zapewnią ci nieśmiertelność.

    nikt tak nie twierdzi
    ale opony zimowe mogą uchronić przed wieloma niepotrzebnymi problemami



    > sprawa, że z zimówkami też jest różnie na mokrych nawierzchniach
    > (o które nietrudno), a ludzie rzadko się decydują na coś lepszego,
    > tylko zakładają najtańsze, ponieważ w telewizji powiedzieli, że
    > teraz lepsza najgorsza zimówka niż jakakolwiek inna. Tymczasem
    > sporo opon wielosezonowych lepiej się sprawuje w tych warunkach
    > niż tanie zimówki.

    ale zarazem te wielosezonowe są problematyczne latem
    gdy jedziemy na autostradzie 180km/h

    i dlatego wspomniałem wcześniej o tych przyspieszeniach
    po prostu - coś za coś
    jeśli ktoś jeździ delikatnie i spokojnie - to jak najbardziej mu te
    wielosezonowe wystarczą
    jak ktoś jeździ dynamiczniej - to okaże się że owa wielosezonówka może nie
    wystarczyć na rozgrzanym asfalcie



    w zeszłym roku specjalnie jeździłem przez 2 dni na letnich gumach w
    warunkach typowej zimy:
    -5 stopni, na bocznych uliczkach błoto, na głównych woda
    jeździło się tragicznie - musiałem zmniejszyć prędkość o dobre 20km/h
    oczywiście - wszędzie dojechałem - ale nie było zasp 20cm - tylko 5-10 cm
    śniegu
    w te dni świeciło słońce - bo gdyby padał śnieg byłoby tragicznie


    ja nikogo nie musze przekonywać - stać mnie na to by 2x w roku zapłacić 40
    zł za zmianę felg z wyważeniem
    koszt zakupu opon pomijam - bo zamiast szybszego zużycia po prostu jeżdżę
    przez dłuższy czas...
    uniwersalne zużywałyby się szybciej latem...


    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk
    www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
    www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
    www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: