-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Date: Sun, 03 Jan 2010 12:17:41 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 76
Message-ID: <hhpuco$mq1$1@inews.gazeta.pl>
References: <8...@4...com>
<g...@4...com>
<hhnh85$59m$1@inews.gazeta.pl>
<m...@4...com>
<hho556$jv6$1@inews.gazeta.pl> <hhoa8d$akt$1@inews.gazeta.pl>
<hholrc$pos$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhomd2$rrf$1@inews.gazeta.pl>
<hhoqvh$6j3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=windows-1250; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1262517464 23361 82.210.140.98 (3 Jan 2010 11:17:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 3 Jan 2010 11:17:44 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <hhoqvh$6j3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243657
[ ukryj nagłówki ]Yogi(n) pisze:
(...)
> Ja kupowałem w 1997 takie, które miało 8,9 sek. do setki. W 2000 kupiłem
> takie, które miało 13,4, a w zeszłym takie, które ma 10,4. Mam wrażenie,
> że tendencja niekoniecznie jest taka, jak piszesz :-)
Też mi się tak wydaje - szczególnie patrząc po książkowych parametrach
(na które nie zwracam specjalnie uwagi). Samochody są coraz cięższe,
mają coraz bardziej wyżyłowane silniki, ale specjalnie żwawsze nie są.
> Tylko że, szczerze mówiąc, nie widze związku opon zimowych z
> przyspieszeniami... Nikt normalny podczas normalnej jazdy nie
> wykorzystuje maks. możliwości samochodu. Po drugie, w zimie - tym bardziej.
Widzisz, Ty nie widzisz, ja nie widzę, jednak wiele osób wierzy w to,
że te opony zapewnią im jakieś super warunki prowadzenia i zaczną myśleć
za nich. Może i da się sprawniej przyśpieszyć (pytanie tylko, jaki to
sens), tylko później i tak trzeba ten samochód zatrzymać, a nie da się
tego zrobić sprawniej, niż na suchej nawierzchni z ABS - efekty
widujemy (oby jak najrzadziej.
>> tu nie chodzi o to, że nie da się jeździć na letnich - ale chodzi o
>> większą pewność podczas jazdy na zimowych
>> pewność tego że wyjedziemy z parkingu, że zatrzymamy się, że ruszymy ze
> Czyli kupujemy poczucie pewności, wrażenie zwiększonego bezpieczeństwa...
10/10. Opony zimowe + ABS + XXX zapewnią ci nieśmiertelność.
>> świateł (z zeszłym roku widziałem tira na letnich jak pięknie utknął
>> na skrzyżowaniu marszałków w Łodzi - korek gigant... jeden tir...)
Sorry, że tutaj, ale zastanawia mnie ten "tir na letnich". Widzę, że
przekonanie niektórych jest skutecznie spaczone marketingiem i w ciemno
powtarzają za nim różne bzdury.
>> kolejną kwestią jest fakt, iż dziś nie sprzedaje się przede wszystkim
>> opon uniwersalnych - tylko opony letnie
>> a te- na śniegu wielokrotnie zachowują się tragicznie...
>
> Tylko że w praktyce to wygląda tak, że niezależnie od opon ślizgamy się
> w tych samych miejscach - bo na lód, poza kolcami, których nie wolno u
To fakt - tyle, że ślizgamy się różnie :)
> nas używać, jeszcze niczego skutecznego nie wymyślono. A sytuacji, w
> których zimowe mają przewagę nad letnimi - zwłaszcza w mieście - jest
> niewiele.
Faktem jest, że takich sytuacji jest niewiele i sens zakładania zimówek
też jest niewielki. Problemem jest kolejny fakt, że im opony bardziej
letnie, tym gorzej zachowują się w warunkach przejściowych i zimowych.
To między innymi doprowadziło np. w Niemczech do akcji pro-zimówkowej.
To jest konsekwencja marketingu, choć nie tylko - ludzie od dawna
traktują samochody jak przedmioty codziennego użytku, więc trudno od
nich wymagać bóg wie jakich umiejętności. Trzeba im uświadomić, że
jednak czasem trzeba pomyśleć i drogowcy nie zrobią wszystkiego, choćby
chcieli.
> Co innego w nieodśnieżanej trasie, na bocznej drodze itd.
Bez przesady - (DK8) dla przykładu jest odśnieżana i mamy teraz okres,
kiedy zimówki są jak najbardziej wskazane. Puławska (DC, DK79) też
jest niby odśnieżana, a zimówki się przydają. O drogach niekrajowych
nawet nie wspomnę, ponieważ wystarczy zjechać kawałeczek z głównej
i jest sajgon. Rozwiązaniem są oczywiście opony wielosezonowe, które
świetnie się sprawdzają w typowych zastosowaniach, ale tutaj jak
zwykle jest krzyk, że jak coś do wszystkiego, to do niczego. Inna
sprawa, że z zimówkami też jest różnie na mokrych nawierzchniach
(o które nietrudno), a ludzie rzadko się decydują na coś lepszego,
tylko zakładają najtańsze, ponieważ w telewizji powiedzieli, że
teraz lepsza najgorsza zimówka niż jakakolwiek inna. Tymczasem
sporo opon wielosezonowych lepiej się sprawuje w tych warunkach
niż tanie zimówki.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.01.10 13:26 Artur Maśląg
- 03.01.10 14:22 fajnefele
- 03.01.10 14:27 Karolek
- 03.01.10 14:45 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 03.01.10 15:12 fajnefele
- 03.01.10 15:13 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 03.01.10 16:27 zkruk [Lodz]
- 03.01.10 16:28 zkruk [Lodz]
- 03.01.10 16:58 mw
- 03.01.10 17:19 mw
- 03.01.10 18:12 Artur Maśląg
- 03.01.10 18:53 zkruk [Lodz]
- 03.01.10 19:45 Artur Maśląg
- 03.01.10 19:52 Yogi\(n\)
- 03.01.10 21:12 Adampio
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=