eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ archiwum - opony całoroczne a zimowe na śnieguRe: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
    Date: Sun, 03 Jan 2010 12:17:41 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 76
    Message-ID: <hhpuco$mq1$1@inews.gazeta.pl>
    References: <8...@4...com>
    <g...@4...com>
    <hhnh85$59m$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@4...com>
    <hho556$jv6$1@inews.gazeta.pl> <hhoa8d$akt$1@inews.gazeta.pl>
    <hholrc$pos$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhomd2$rrf$1@inews.gazeta.pl>
    <hhoqvh$6j3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=windows-1250; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1262517464 23361 82.210.140.98 (3 Jan 2010 11:17:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 3 Jan 2010 11:17:44 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <hhoqvh$6j3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243657
    [ ukryj nagłówki ]

    Yogi(n) pisze:
    (...)
    > Ja kupowałem w 1997 takie, które miało 8,9 sek. do setki. W 2000 kupiłem
    > takie, które miało 13,4, a w zeszłym takie, które ma 10,4. Mam wrażenie,
    > że tendencja niekoniecznie jest taka, jak piszesz :-)

    Też mi się tak wydaje - szczególnie patrząc po książkowych parametrach
    (na które nie zwracam specjalnie uwagi). Samochody są coraz cięższe,
    mają coraz bardziej wyżyłowane silniki, ale specjalnie żwawsze nie są.

    > Tylko że, szczerze mówiąc, nie widze związku opon zimowych z
    > przyspieszeniami... Nikt normalny podczas normalnej jazdy nie
    > wykorzystuje maks. możliwości samochodu. Po drugie, w zimie - tym bardziej.

    Widzisz, Ty nie widzisz, ja nie widzę, jednak wiele osób wierzy w to,
    że te opony zapewnią im jakieś super warunki prowadzenia i zaczną myśleć
    za nich. Może i da się sprawniej przyśpieszyć (pytanie tylko, jaki to
    sens), tylko później i tak trzeba ten samochód zatrzymać, a nie da się
    tego zrobić sprawniej, niż na suchej nawierzchni z ABS - efekty
    widujemy (oby jak najrzadziej.

    >> tu nie chodzi o to, że nie da się jeździć na letnich - ale chodzi o
    >> większą pewność podczas jazdy na zimowych
    >> pewność tego że wyjedziemy z parkingu, że zatrzymamy się, że ruszymy ze
    > Czyli kupujemy poczucie pewności, wrażenie zwiększonego bezpieczeństwa...

    10/10. Opony zimowe + ABS + XXX zapewnią ci nieśmiertelność.

    >> świateł (z zeszłym roku widziałem tira na letnich jak pięknie utknął
    >> na skrzyżowaniu marszałków w Łodzi - korek gigant... jeden tir...)

    Sorry, że tutaj, ale zastanawia mnie ten "tir na letnich". Widzę, że
    przekonanie niektórych jest skutecznie spaczone marketingiem i w ciemno
    powtarzają za nim różne bzdury.

    >> kolejną kwestią jest fakt, iż dziś nie sprzedaje się przede wszystkim
    >> opon uniwersalnych - tylko opony letnie
    >> a te- na śniegu wielokrotnie zachowują się tragicznie...
    >
    > Tylko że w praktyce to wygląda tak, że niezależnie od opon ślizgamy się
    > w tych samych miejscach - bo na lód, poza kolcami, których nie wolno u

    To fakt - tyle, że ślizgamy się różnie :)

    > nas używać, jeszcze niczego skutecznego nie wymyślono. A sytuacji, w
    > których zimowe mają przewagę nad letnimi - zwłaszcza w mieście - jest
    > niewiele.

    Faktem jest, że takich sytuacji jest niewiele i sens zakładania zimówek
    też jest niewielki. Problemem jest kolejny fakt, że im opony bardziej
    letnie, tym gorzej zachowują się w warunkach przejściowych i zimowych.
    To między innymi doprowadziło np. w Niemczech do akcji pro-zimówkowej.
    To jest konsekwencja marketingu, choć nie tylko - ludzie od dawna
    traktują samochody jak przedmioty codziennego użytku, więc trudno od
    nich wymagać bóg wie jakich umiejętności. Trzeba im uświadomić, że
    jednak czasem trzeba pomyśleć i drogowcy nie zrobią wszystkiego, choćby
    chcieli.

    > Co innego w nieodśnieżanej trasie, na bocznej drodze itd.

    Bez przesady - (DK8) dla przykładu jest odśnieżana i mamy teraz okres,
    kiedy zimówki są jak najbardziej wskazane. Puławska (DC, DK79) też
    jest niby odśnieżana, a zimówki się przydają. O drogach niekrajowych
    nawet nie wspomnę, ponieważ wystarczy zjechać kawałeczek z głównej
    i jest sajgon. Rozwiązaniem są oczywiście opony wielosezonowe, które
    świetnie się sprawdzają w typowych zastosowaniach, ale tutaj jak
    zwykle jest krzyk, że jak coś do wszystkiego, to do niczego. Inna
    sprawa, że z zimówkami też jest różnie na mokrych nawierzchniach
    (o które nietrudno), a ludzie rzadko się decydują na coś lepszego,
    tylko zakładają najtańsze, ponieważ w telewizji powiedzieli, że
    teraz lepsza najgorsza zimówka niż jakakolwiek inna. Tymczasem
    sporo opon wielosezonowych lepiej się sprawuje w tych warunkach
    niż tanie zimówki.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: