    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wyrzucam stare katalogi
    Date: Thu, 25 Jul 2024 21:37:06 +0200

    W dniu 2024-07-23 o 10:21, Janusz pisze:

    > Dlatego ja zapisuję na dysku pdf-y co mnie interesują albo części co
    > kupiłem, już mnie to parę razy uratowało jak padł internet.

    Tak pewnie robi większość.

    > A to prawda, na dysku szukam w ostateczności :)

    Napisałem w odpowiedzi obok, że w zakresie stosowanych elementów próbuję
    zlecić szukanie KiCadowi :)

    > Ja wycinałem z gazet elektronicznych, też mam całą kupkę, trzeba to wywalić
    > na śmietnik.

    Nie wiem o jakich latach piszesz. Ja do wszystkiego stosują arkusze
    kalkulacyjne. Jak coś wydawało się ciekawe to wzmianka lądowała w
    którejś z moich tabelek.

    Najbardziej zawikłany system dostępu do danych katalogowych ćwiczyłem w
    1976r.
    Zaprenumerowałem Radioelektronika w 1974. Po roku uznałem, że to jest
    dla mnie za trudne i zrezygnowałem. A akurat w 75 drukowali na
    środkowych stronach katalogi elementów. Od 76 już prenumerowałem 'na
    stałe'. W 76 pożyczyłem od taty kolegi cały rocznik 75 i mocując aparat
    w statywie od powiększalnika pstryknąłem wszystkie te dane. Zostały w
    formie negatywów. Aby zajrzeć do katalogu włączałem rzutnik slajdów i
    katalog miałem na ścianie.

    W 87 byliśmy na 'saksach' w Norwegii. W książce telefonicznej znalazłem
    kilkanaście firm elektronicznych w okolicy. Z kilkoma udało się spotkać.
    Wracając miałem prawie cały bagażnik malucha zajęty katalogami.
    Najczęściej przeze mnie używane to:
    - "Linear and Interface Integrated Circuits" Motoroli z 85r,
    - "CMOS Integrated Circuits" RCL z 83r (cała seria CD4000).
    Ten Motoroli to szacuję na 1410 str (każdy rozdział osobno numerowany
    więc porównałem suwmiarką całość do największego rozdziału).
    P.G.