  • Data: 2024-08-01 20:36:27
    Temat: Re: Wyrzucam stare katalogi
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2024-08-01 o 15:40, Janusz pisze:

    > Dokładnie, też uważam że teraz jest on genialny, szczególnie rozpychanie
    > ścieżek przy trasowaniu nowych, bajka.

    Rozpychanie ścieżek to .... bolesny temat.
    Gdy w 1997 kupiliśmy Protela 3 to dystrybutor się słowem nie zająknął,
    że lada moment będzie Protel 98, który miał już rozpychanie ścieżek.

    Gdy dwa miesiące po zakupie powiedzieliśmy im, że naszym zdaniem są nie
    w porządku, bo choćby z rok powinno być tak, że aktualizacje powinniśmy
    dostać. Jedyne co nam zaproponowali to 20% rabatu na zakup kolejnej
    wersji. Nie pamiętam szczegółowych danych, ale zakup Protela to był dla
    nas olbrzymi wydatek i podnoszenie tej kwoty do jej 180% po to aby mieć
    rozpychanie ścieżek nie było dla nas do przyjęcia.

    Nasza decyzja - nigdy więcej nic od tej firmy.

    A w KiCadzie rozpychanie ścieżek na pewno było w wersji V4, gdy pierwszy
    raz go pobrałem w 2017r.
    A prawdopodobnie było już w wersji V3 (wydaje mi się, że dema, które
    wtedy mnie skłoniły do KiCada były zrobione na wersji V3).

    To rozpychanie to chyba dorobili wtedy jacyś dwaj o nazwiskach
    kończących się na ...ski.

    Od jakiegoś czasu jest też drag footprinta (z ciągnięciem wszystkich
    podłączonych do niego ścieżek).
    Z tego typu funkcji to brakuje jeszcze drag zaznaczonego bloku.
    P.G.