  • 1. Data: 2024-07-22 18:54:07
    Temat: Wyrzucam stare katalogi
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    Wyrzucam stare katalogi:
    http://www.mm.pl/~beru/TI1.jpg
    http://www.mm.pl/~beru/TI2.jpg
    http://www.mm.pl/~beru/National.jpg

    Jeśli ktoś jest zainteresowany i będzie w Gdyni, to zapraszam.
    Kontakt na priv, bo nie zawsze mam dostęp do grupy.

  • 2. Data: 2024-07-22 20:30:13
    Temat: Re: Wyrzucam stare katalogi
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-07-22 o 18:54, stary grzyb pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli ktoś jest zainteresowany i będzie w Gdyni, to zapraszam.
    > Kontakt na priv, bo nie zawsze mam dostęp do grupy.

    Z 10 lat temu wyrzuciłem ponad 1m katalogów TI.
    Zostawiłem wtedy sobie tylko kilka cieniutkich książeczek 'Application
    Report' i grubą z porównaniem wszystkich rodzin układów cyfrowych.

    Ale przez te 10 lat nigdy do nich nie zajrzałem.

    Jeśli nie zabiorą nam internetu to nie przewiduję, że kiedykolwiek
    będzie potrzeba zajrzeć do jakiegokolwiek katalogu na papierze.
    Szybciej się znajduje w necie niż w papierowym katalogu.

    Jak to kiedyś pieprznie to dopiero będzie zabawa :)

    W 2004 spodobał mi się katalog wszystkich analogowych scalaków NS.
    Mam go. O każdym scalaku jedna strona, a reszta w załączonym CD.
    Pomyślałem - mądry ruch. Ale i tak nie przydał się. Skoro wszystko ma
    się na ekranie...

    Mam jeszcze jakieś 2m różnych katalogów i pora by była zebrać się i
    odciążyć półki.

    Jeszcze 10 lat temu drukowałem sobie karty katalogowe stosowanych przeze
    mnie elementów. Ale i od tego jakoś się odzwyczaiłem.
    Po co mi nieaktualna karta katalogowa gdy w sieci jest aktualna.
    P.G.

  • 3. Data: 2024-07-22 21:39:46
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 22.07.2024 o 20:30, Piotr Gałka pisze:

    > Jak to kiedyś pieprznie to dopiero będzie zabawa :)

    Lem przewidzial takie pieprzniecie... ale w wersji papierowej wlasnie :-D

  • 4. Data: 2024-07-23 00:22:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.07.2024 o 21:39, Ghost pisze:

    > Lem przewidzial takie pieprzniecie... ale w wersji papierowej wlasnie :-D

    Urban legend...

    Lem też napisał, że dokąd nie było Internetu to nie wiedział, że jest
    tylu idiotów na świecie.

    https://www.tygodnikprzeglad.pl/wp-content/uploads/2
    018/01/2-800x500_c.jpg

    https://pbs.twimg.com/media/GPIy16ZWQAEkS29?format=j
    pg&name=small

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2024-07-23 01:55:12
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Urban legend...
    >
    > Lem też napisał, że dokąd nie było Internetu to nie wiedział, że jest
> [...]

    https://www.onet.pl/kultura/onetkultura/marilyn-monr
    oe-stanislaw-lem-i-albert-einstein-nieprawdziwe-cyta
    ty/03z3y57,681c1dfa

  • 6. Data: 2024-07-23 02:20:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.07.2024 o 01:55, io pisze:

    > https://www.onet.pl/kultura/onetkultura/marilyn-monr
    oe-stanislaw-lem-i-albert-einstein-nieprawdziwe-cyta
    ty/03z3y57,681c1dfa

    hyhy umiesz czytać :) Zajebiste :D

    No to wypierdalaj :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2024-07-23 10:21:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli nie zabiorą nam internetu to nie przewiduję, że kiedykolwiek
    > będzie potrzeba zajrzeć do jakiegokolwiek katalogu na papierze.

    Dlatego ja zapisuję na dysku pdf-y co mnie interesują albo części co
    kupiłem, już mnie to parę razy uratowało jak padł internet.

    > Szybciej się znajduje w necie niż w papierowym katalogu.
    A to prawda, na dysku szukam w ostateczności :)

> [...]
    >
    > Jeszcze 10 lat temu drukowałem sobie karty katalogowe stosowanych przeze
    > mnie elementów. Ale i od tego jakoś się odzwyczaiłem.
    Ja wycinałem z gazet elektronicznych, też mam całą kupkę, trzeba to wywalić
    na śmietnik.

    > Po co mi nieaktualna karta katalogowa gdy w sieci jest aktualna.
    Dla starych rzeczy które naprawiam czasami się przydaje, ale to wielka
    rzadkość.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2024-07-23 16:28:17
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

> [...]
    > Report' i grubą z porównaniem wszystkich rodzin układów cyfrowych.
    >
    > Ale przez te 10 lat nigdy do nich nie zajrzałem.

    Mój katalog z PDFami o elektronice ma obecnie 2031 pozycji (17 GB).
    Zgadnij ile razy przez ostatnie lata do niego zajrzałem...

    Obiecuję sobie, że kiedyś zajrzę, poczytam. Tylko to "kiedyś" nigdy nie
    nadchodzi i pewnie już nie nadejdzie.

    > Mam jeszcze jakieś 2m różnych katalogów i pora by była zebrać się i
    > odciążyć półki.

    Mam cały regał, cztery wypełnione po brzegi półki, archiwalnej EP i EdW.
    Nie chcę się pozbywać, ale zaglądać też pewnie już nie będę. A miejsca nie
    przybywa...

    > Jeszcze 10 lat temu drukowałem sobie karty katalogowe stosowanych przeze
    > mnie elementów. Ale i od tego jakoś się odzwyczaiłem.
    > Po co mi nieaktualna karta katalogowa gdy w sieci jest aktualna.

    Ja mam przy biurku warsztatowym mały komputer z monitorem właśnie do
    takich rzeczy. Wyświetlanie schematów, datasheetów, PCB. Tylko szyja boli,
    bo monitor jest za wysoko (a musi być tak wysoko, bo inaczej zasłaniałyby
    go inne rzeczy, które tam stoją, choć być może wcale nie muszą, ale czasem
    się przydają).

    --
    Gość w restauracji wyławia z gulaszu jakiś stary kolczyk:
    - Kelner! Niech pan zobaczy, co za śmieci pakujecie do żarcia!

  • 9. Data: 2024-07-25 21:01:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-07-23 o 16:28, Arnold Ziffel pisze:

    > Mój katalog z PDFami o elektronice ma obecnie 2031 pozycji (17 GB).

    Jesteś lepszy.
    Ja mam katalog 'Elementy' i ma prawie 11G.
    Ale to są tylko pdfy jednoznacznie związane z konkretnymi elementami.
    Informacje bardziej ogóle lądują gdzie indziej.

    > Zgadnij ile razy przez ostatnie lata do niego zajrzałem...

    Szybciej mi otworzyć Mousera, wpisać symbol i otworzyć pdf-a.

    Ale ostatnio zrobiłem sobie kartotekę z pdf-ami używanych elementów i
    podpinam je pod symbole w KiCadzie.
    Kliknięcie 'D' na danym elemencie na schemacie otwiera jego Datasheet.
    Tylko, że to trzeba zrobić raczej dla wszystkich, bo jak jest częściowo
    (tak teraz mam) to 'D' staje się testem: jest/nie ma, a potem dla
    większości i tak trzeba poszukać jak coś się chce sprawdzić.
    P.G.

  • 10. Data: 2024-07-25 21:37:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-07-23 o 10:21, Janusz pisze:

    > Dlatego ja zapisuję na dysku pdf-y co mnie interesują albo części co
    > kupiłem, już mnie to parę razy uratowało jak padł internet.

    Tak pewnie robi większość.

    > A to prawda, na dysku szukam w ostateczności :)

    Napisałem w odpowiedzi obok, że w zakresie stosowanych elementów próbuję
    zlecić szukanie KiCadowi :)

    > Ja wycinałem z gazet elektronicznych, też mam całą kupkę, trzeba to wywalić
    > na śmietnik.

    Nie wiem o jakich latach piszesz. Ja do wszystkiego stosują arkusze
    kalkulacyjne. Jak coś wydawało się ciekawe to wzmianka lądowała w
    którejś z moich tabelek.

    Najbardziej zawikłany system dostępu do danych katalogowych ćwiczyłem w
    1976r.
    Zaprenumerowałem Radioelektronika w 1974. Po roku uznałem, że to jest
    dla mnie za trudne i zrezygnowałem. A akurat w 75 drukowali na
    środkowych stronach katalogi elementów. Od 76 już prenumerowałem 'na
    stałe'. W 76 pożyczyłem od taty kolegi cały rocznik 75 i mocując aparat
    w statywie od powiększalnika pstryknąłem wszystkie te dane. Zostały w
    formie negatywów. Aby zajrzeć do katalogu włączałem rzutnik slajdów i
    katalog miałem na ścianie.

    W 87 byliśmy na 'saksach' w Norwegii. W książce telefonicznej znalazłem
    kilkanaście firm elektronicznych w okolicy. Z kilkoma udało się spotkać.
    Wracając miałem prawie cały bagażnik malucha zajęty katalogami.
    Najczęściej przeze mnie używane to:
    - "Linear and Interface Integrated Circuits" Motoroli z 85r,
    - "CMOS Integrated Circuits" RCL z 83r (cała seria CD4000).
    Ten Motoroli to szacuję na 1410 str (każdy rozdział osobno numerowany
    więc porównałem suwmiarką całość do największego rozdziału).
    P.G.