  • Data: 2024-07-26 17:01:39
    Temat: Re: Wyrzucam stare katalogi
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Jesteś lepszy.
    > Ja mam katalog 'Elementy' i ma prawie 11G.

    Ja mam bajzel...

    > Ale to są tylko pdfy jednoznacznie związane z konkretnymi elementami.
    > Informacje bardziej ogóle lądują gdzie indziej.

    W katalogu z pdf-ami mam podkatalogi automoto (a tam wszelkie serwisówki i
    manuale związane z samochodami i motocyklami, które miałem i mam),
    elektronika, faktury, instrukcje, kf, komputery, majsterkowanie, nauka,
    serwisówki, reszta... W sumie 43 GB. I kiedy ja to przejrzę? Pewnie nigdy.

    W elektronice mam datasheety, design notes, ebooki (w tym magazyny, np.
    archiwum radioelektronika czy magazyny, które miałem przez lata w
    prenumeracie), projekty, i bardziej specjalistyczne rzeczy (np. osobno
    książki do vhdl, osobno do stm32), plus jakieś dokumenty z historii
    telekomunikacji.

    > Szybciej mi otworzyć Mousera, wpisać symbol i otworzyć pdf-a.

    No właśnie. Ale to jeśli chodzi o datasheety. Mi chodzi o inne materiały.

    > Ale ostatnio zrobiłem sobie kartotekę z pdf-ami używanych elementów i
    > podpinam je pod symbole w KiCadzie.
    > Kliknięcie 'D' na danym elemencie na schemacie otwiera jego Datasheet.
    > Tylko, że to trzeba zrobić raczej dla wszystkich, bo jak jest częściowo
    > (tak teraz mam) to 'D' staje się testem: jest/nie ma, a potem dla
    > większości i tak trzeba poszukać jak coś się chce sprawdzić.

    O, to brzmi przydatnie. Ja się jakoś nie mogłem przekonać do KiCada. Może
    po prostu dlatego, że Eagle 6.coś nadal działa. Ale kiedyś przyjdzie ten
    moment, że trzeba będzie się przesiąść, bo Eagla przecież dawno już
    zabili.

    Z drugiej strony do PCB używam AutoTraxa pod DOSboxem i jakoś moment
    przesiadki nie nadchodzi... więc może i z Eaglem będzie tak samo.

    To plus fakt, że mam prawie 400 projektów zrobionych w Eagle'u, więc
    fajnie byłoby móc je dalej otwierać (choć może KiCad to umie?).

    --
    Przychodzi facet do baru i mówi do barmanki:
    - Proszę whisky z colą