  • 71. Data: 2014-10-11 17:40:14
    Temat: Re: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:m1bf6l$l3g$...@u...news.interia.pl...

    .

    > Ale przekroczenie to nie zmiana pasa.

    Nie, to coś więcej.
    I zmiana pasa zawiera się w zmianie kierunku, przynajmniej na skrzyżowaniu.

  • 72. Data: 2014-10-11 19:05:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-11 00:44, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Zatem twierdzenie, że to było zmęczenie materiału jest bezpodstawne,
    > skoro to było wadliwe wykonanie.

    Skoro było wadliwe to owszem. A jeśli to było jednak zmęczenie
    to bezpodstawne będzie twierdzenie o wadliwym wykonaniu.

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2014-10-11 21:43:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-11 19:05, RadoslawF pisze:

    > Skoro było wadliwe to owszem. A jeśli to było jednak zmęczenie
    > to bezpodstawne będzie twierdzenie o wadliwym wykonaniu.

    No tak. Tylko nie rozumiem czemu ktoś wyżej zoftopicował o zmęczeniu
    materiału, skoro dyskusja była o wadzie wykonania.

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2014-10-11 23:01:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-11 21:43, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > No tak. Tylko nie rozumiem czemu ktoś wyżej zoftopicował o zmęczeniu
    > materiału, skoro dyskusja była o wadzie wykonania.

    Mijasz się z prawdą.
    Mowa była o braku winnych bezpośrednich uczestników jakiegoś
    zdarzenia. Kiedy winą można będzie obarczyć zmęczenie materiału
    lub wadę produkcyjną jakiejś części. :-)
    A wystartowało to od niezrozumienia przez ciebie mojego określenia
    że "ktoś lub coś musi być winny/winne". Ty próbowałeś twierdzić
    że tylko ktoś.

    Pozdrawiam

  • 75. Data: 2014-10-12 01:30:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-11 23:01, RadoslawF pisze:

    > Mijasz się z prawdą.
    > Mowa była o braku winnych bezpośrednich uczestników jakiegoś
    > zdarzenia.

    Była mowa o braku winy kogokolwiek w ogóle.

    > Kiedy winą można będzie obarczyć zmęczenie materiału

    Zatem nikt nie jest winny.

    > lub wadę produkcyjną jakiejś części. :-)

    Zatem winę producenta.

    > A wystartowało to od niezrozumienia przez ciebie mojego określenia
    > że "ktoś lub coś musi być winny/winne". Ty próbowałeś twierdzić
    > że tylko ktoś.

    I to podtrzymuję. Coś, w sensie odpowiedzialności cywilnej lub karnej,
    nie może być winne.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2014-10-12 11:52:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-12 01:30, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Była mowa o braku winy kogokolwiek w ogóle.

    Nie.
    Była mowa o ustalaniu winy: człowiek lub przedmiot.

    > Zatem nikt nie jest winny.

    > Zatem winę producenta.

    > I to podtrzymuję. Coś, w sensie odpowiedzialności cywilnej lub karnej,
    > nie może być winne.

    "Coś" nie może zostać ukarane, ale jak najbardziej może ponosić
    winę za wypadek czy inne zdarzenie drogowe.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2014-10-12 12:23:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-12 11:52, RadoslawF pisze:

    > Nie.
    > Była mowa o ustalaniu winy: człowiek lub przedmiot.

    Winny może być tylko człowiek. W innym przypadku nie mówimy o "winie"
    rzeczy tylko o przyczynie wypadku.

    > "Coś" nie może zostać ukarane, ale jak najbardziej może ponosić
    > winę za wypadek czy inne zdarzenie drogowe.

    Nawet człowiek niepoczytalny winy nie może ponosić, a ty chcesz
    przypisywać winę rzeczy martwej? ;) Jak w ogóle rzeczy martwej
    przypisywać taką rzecz jak winę?

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2014-10-12 14:30:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-12 12:23, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Winny może być tylko człowiek. W innym przypadku nie mówimy o "winie"
    > rzeczy tylko o przyczynie wypadku.

    "Winny wypadku okazał się sworzeń posiadający wewnętrzne mikropęknięcia."

    > Nawet człowiek niepoczytalny winy nie może ponosić, a ty chcesz
    > przypisywać winę rzeczy martwej? ;) Jak w ogóle rzeczy martwej
    > przypisywać taką rzecz jak winę?

    Niepoczytalnego nie można karać. Wedle naszego prawodawstwa.
    Winnym popełnionego czynu mimo to będzie.

    Pozdrawiam

  • 79. Data: 2014-10-12 21:02:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-12 14:30, RadoslawF pisze:

    > "Winny wypadku okazał się sworzeń posiadający wewnętrzne mikropęknięcia."

    "Powodem wypadku okazał się sworzeń posiadający wewnętrzne mikropęknięcia".

    > Niepoczytalnego nie można karać. Wedle naszego prawodawstwa.
    > Winnym popełnionego czynu mimo to będzie.

    Ani na gruncie prawa karnego, ani cywilnego, winy mu przypisać nie można.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2014-10-12 21:22:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-12 21:02, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > "Powodem wypadku okazał się sworzeń posiadający wewnętrzne mikropęknięcia".

    To pochwal się wykształceniem i doświadczeniem które pozwala
    na takie poprawianie sędziego ?

    > Ani na gruncie prawa karnego, ani cywilnego, winy mu przypisać nie można.

    Można, nie można go ukarać.
    Co gorsze nie da się tak jak w przypadku człowieka zmanipulować
    i uznać go za poczytalnego.