-
Data: 2014-10-14 10:43:09
Temat: Re: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 11 Oct 2014, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
>> On Fri, 10 Oct 2014, Cavallino wrote:
>>
>>> Możesz tam stanąć i czekać na wolną drogę.
>>
>> Z PoRD:
>> +++
>> Art. 25. 1. Kierujšcy pojazdem, zbliżajšc się do skrzyżowania,
>> jest obowišzany zachować szczególnš ostrożnooć i ustšpić pierwszeństwa
>> pojazdowi nadjeżdżajšcemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo
>> - także jadšcemu
>> z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcajšcemu w prawo.
>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> Jak sam pisałeś - obowiązuje całość prawa.
> To powyżej to obowiązki dodatkowe związane ze zmianą kierunku.
Nie tylko, to przepis szczegółowy o pierwszeństwie.
>> Powiedzmy, że powtórkę z flejma "czy pasy na skrzyżowaniu
>> się kończą czy *rozwidlają*" może polegać na przejrzeniu
>> archiwum
>
> Nie interesuje mnie czyjeś zdanie, mówię o tym jak jest.
> Pas kończy się najczęściej na jakiejś linii, zatrzymania, bocznej itd
Nie kończy się na KAŻDEJ linii.
Sam sobie bramkę strzeliłeś - w poście obok.
Bo oczywistym jest, że "jadący z poprzek" pasy ruchu MAJĄ,
zaś jeśli w takim układzie występuje STOP, to i linię
zatrzymania w poprzek - i pasy się tam nie kończą.
> Ale o tym, że nie wolno wjeżdżać przed kogoś poruszającego się w tym samym
> kierunku, tyle że innym pasem mówią inne przepisy.
Za to przy kolizji przepisów objawia się ich hierarchia.
Streszczę: IMO wyrok "pozwalający skręcać w lewo na skrzyżowaniu"
jest słuszny i tyle.
>> Ale się PRZECINA z pasem TEJ SAMEJ DROGI.
>
> Nie, się nie przecina.
> Chyba że mowa o skręcie w lewo na drodze z pierwszeństwem do skrętu w lewo,
> wtedy się tak może zdarzyć.
Było, czy przy skrzyżowaniu z pierwszeństwem łamanym mamy "skrzyżowanie
na zakręcie czy zakręt na skrzyżowaniu" :)
Cóż, możemy się nie zgadzać.
Szczęśliwie sąd dobrze orzekł :|
>> Weź sobie taki układ: dwa (dla odmiany prawe) skrajne pasy jezdni
>> przeznaczone do skrętu w prawo, ale z obydwu fizycznie możliwa
>> jest jazda na wprost (nie ma "barier", nawet tym "mniej prawym"
>> pasem może być dopuszczona jazda na wprost).
>> Jadący "prawym prawym" pasem jedzie prosto.
>> Dochodzi do kolizji jadącym "drugim prawym" (od skraja) pasem.
>>
>> Kto winien i *czym się różni* ten układ, od zderzenia z jadącym
>> "nieprawidłowym lewym" pasem na wprost?
>
> Tym, że nie skręcający olał nakaz skrętu.
Ale takie olanie nie skutkuje zmianą pierwszeństwa, PRAWDA?
:>
[...]
>> Na deser można sobie wymalować możliwy wg PoRD (acz nie wiem
>> czy dopuszczalny przez rozporządzenie o długiej nazwie
>> "o znakowaniu dróg") przypadek, w którym dwa lewe pasy skręcają
>> w jeden pas drogi poprzecznej.
>> "Lewy lewy" ustępuje temu "mniej lewemu" w każdym przypadku,
>> nie tylko przy usiłowaniu jazdy na wprost.
>
> A dlaczego?
> Bo ten z mniej lewego PO SKRĘCIE jest z prawej strony.
A wg mnie "na skręcie", bo wtedy następuje kolizja torów.
Ale to szczegół.
> Ale gdyby wjechał na lewy lewy PRZED skrętem to właśnie będzie winny,
Przecież jak wjechał, to kolizji nie było :>
Źródłem winy jest zaistnienie zdarzenia, stanowiącego czyn
zabroniony.
> że
> niewłaściwie zmienił pas i nieustąpił pierwszeństwa jadącego tymże pasem.
> Wypisz wymaluj sytuacja z wyprzedzaniem pasem dla kierunku przeciwnego.
No nijak.
Możemy podpisać protokół rozbieżności - i miej świadomość, że
co najmniej możesz być w błędzie, inny kierujący może takoż
uważać a wysoki sąd zgodzić się z tym "innym".
>> Nie ma możliwości, aby jadący "bardziej lewym niż najbardziej
>> lewy wyznaczony pas" miał "wyższe pierwszeństwo".
>
> Jest - do momentu kiedy jedzie SWOIM pasem.
J.w., bo całość rozbija się o istnienie pasa w lewo.
IMO sądowi dobrze wyszło.
>> ale IMO "ten" sędzia tym się różni, że przepisy
>> przeczytał.
>
> A ten drugi który orzeka inaczej nie przeczytał?
> Nie , różni się tylko tym, że je po swojemu interpretuje.
> Tak jak ja.
:)
No to wracamy do wniosku wyżej - miejsca na interwencję
z "interpretacją wyższego rzędu" (mimo braku precedensu,
orzeczenia SN wydawane w trybie odpowiedzi na pytania
sądu najczęściej pełnią taką rolę) albo - IMVHO ze
względu na wątpliwości lepiej - ustawodawcy.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 14.10.14 17:49 Cavallino
- 14.10.14 17:57 Cavallino
- 15.10.14 01:00 Gotfryd Smolik news
- 15.10.14 17:46 Cavallino
- 16.10.14 02:07 Gotfryd Smolik news
- 16.10.14 17:38 Cavallino
- 16.10.14 18:02 J.F.
- 16.10.14 18:47 Cavallino
- 16.10.14 23:38 Gotfryd Smolik news
- 16.10.14 23:57 Gotfryd Smolik news
- 17.10.14 18:52 Cavallino
- 17.10.14 18:57 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=