-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 14 Oct 2014 10:43:09 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
In-Reply-To: <m1big5$35s$1@node1.news.atman.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1410141025060.2152@quad>
References: <m11nib$48c$1@node2.news.atman.pl> <m12rk1$3r0$2@node2.news.atman.pl>
<54359b06$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
<m147es$iph$1@node2.news.atman.pl>
<5435a7e9$0$12645$65785112@news.neostrada.pl>
<m15gtc$lpt$3@node1.news.atman.pl> <m16e7a$mit$1@node1.news.atman.pl>
<m16gmh$p6g$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410101026350.3900@quad>
<m193m5$en8$1@node2.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410102218330.5252@quad>
<m19hpo$ver$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410111103240.1708@quad>
<m1big5$35s$1@node1.news.atman.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 122
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1413280196 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 12623 83.15.167.123:61801
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546946
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 11 Oct 2014, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
>> On Fri, 10 Oct 2014, Cavallino wrote:
>>
>>> Możesz tam stanąć i czekać na wolną drogę.
>>
>> Z PoRD:
>> +++
>> Art. 25. 1. Kierujšcy pojazdem, zbliżajšc się do skrzyżowania,
>> jest obowišzany zachować szczególnš ostrożnooć i ustšpić pierwszeństwa
>> pojazdowi nadjeżdżajšcemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo
>> - także jadšcemu
>> z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcajšcemu w prawo.
>> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> Jak sam pisałeś - obowiązuje całość prawa.
> To powyżej to obowiązki dodatkowe związane ze zmianą kierunku.
Nie tylko, to przepis szczegółowy o pierwszeństwie.
>> Powiedzmy, że powtórkę z flejma "czy pasy na skrzyżowaniu
>> się kończą czy *rozwidlają*" może polegać na przejrzeniu
>> archiwum
>
> Nie interesuje mnie czyjeś zdanie, mówię o tym jak jest.
> Pas kończy się najczęściej na jakiejś linii, zatrzymania, bocznej itd
Nie kończy się na KAŻDEJ linii.
Sam sobie bramkę strzeliłeś - w poście obok.
Bo oczywistym jest, że "jadący z poprzek" pasy ruchu MAJĄ,
zaś jeśli w takim układzie występuje STOP, to i linię
zatrzymania w poprzek - i pasy się tam nie kończą.
> Ale o tym, że nie wolno wjeżdżać przed kogoś poruszającego się w tym samym
> kierunku, tyle że innym pasem mówią inne przepisy.
Za to przy kolizji przepisów objawia się ich hierarchia.
Streszczę: IMO wyrok "pozwalający skręcać w lewo na skrzyżowaniu"
jest słuszny i tyle.
>> Ale się PRZECINA z pasem TEJ SAMEJ DROGI.
>
> Nie, się nie przecina.
> Chyba że mowa o skręcie w lewo na drodze z pierwszeństwem do skrętu w lewo,
> wtedy się tak może zdarzyć.
Było, czy przy skrzyżowaniu z pierwszeństwem łamanym mamy "skrzyżowanie
na zakręcie czy zakręt na skrzyżowaniu" :)
Cóż, możemy się nie zgadzać.
Szczęśliwie sąd dobrze orzekł :|
>> Weź sobie taki układ: dwa (dla odmiany prawe) skrajne pasy jezdni
>> przeznaczone do skrętu w prawo, ale z obydwu fizycznie możliwa
>> jest jazda na wprost (nie ma "barier", nawet tym "mniej prawym"
>> pasem może być dopuszczona jazda na wprost).
>> Jadący "prawym prawym" pasem jedzie prosto.
>> Dochodzi do kolizji jadącym "drugim prawym" (od skraja) pasem.
>>
>> Kto winien i *czym się różni* ten układ, od zderzenia z jadącym
>> "nieprawidłowym lewym" pasem na wprost?
>
> Tym, że nie skręcający olał nakaz skrętu.
Ale takie olanie nie skutkuje zmianą pierwszeństwa, PRAWDA?
:>
[...]
>> Na deser można sobie wymalować możliwy wg PoRD (acz nie wiem
>> czy dopuszczalny przez rozporządzenie o długiej nazwie
>> "o znakowaniu dróg") przypadek, w którym dwa lewe pasy skręcają
>> w jeden pas drogi poprzecznej.
>> "Lewy lewy" ustępuje temu "mniej lewemu" w każdym przypadku,
>> nie tylko przy usiłowaniu jazdy na wprost.
>
> A dlaczego?
> Bo ten z mniej lewego PO SKRĘCIE jest z prawej strony.
A wg mnie "na skręcie", bo wtedy następuje kolizja torów.
Ale to szczegół.
> Ale gdyby wjechał na lewy lewy PRZED skrętem to właśnie będzie winny,
Przecież jak wjechał, to kolizji nie było :>
Źródłem winy jest zaistnienie zdarzenia, stanowiącego czyn
zabroniony.
> że
> niewłaściwie zmienił pas i nieustąpił pierwszeństwa jadącego tymże pasem.
> Wypisz wymaluj sytuacja z wyprzedzaniem pasem dla kierunku przeciwnego.
No nijak.
Możemy podpisać protokół rozbieżności - i miej świadomość, że
co najmniej możesz być w błędzie, inny kierujący może takoż
uważać a wysoki sąd zgodzić się z tym "innym".
>> Nie ma możliwości, aby jadący "bardziej lewym niż najbardziej
>> lewy wyznaczony pas" miał "wyższe pierwszeństwo".
>
> Jest - do momentu kiedy jedzie SWOIM pasem.
J.w., bo całość rozbija się o istnienie pasa w lewo.
IMO sądowi dobrze wyszło.
>> ale IMO "ten" sędzia tym się różni, że przepisy
>> przeczytał.
>
> A ten drugi który orzeka inaczej nie przeczytał?
> Nie , różni się tylko tym, że je po swojemu interpretuje.
> Tak jak ja.
:)
No to wracamy do wniosku wyżej - miejsca na interwencję
z "interpretacją wyższego rzędu" (mimo braku precedensu,
orzeczenia SN wydawane w trybie odpowiedzi na pytania
sądu najczęściej pełnią taką rolę) albo - IMVHO ze
względu na wątpliwości lepiej - ustawodawcy.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 14.10.14 17:49 Cavallino
- 14.10.14 17:57 Cavallino
- 15.10.14 01:00 Gotfryd Smolik news
- 15.10.14 17:46 Cavallino
- 16.10.14 02:07 Gotfryd Smolik news
- 16.10.14 17:38 Cavallino
- 16.10.14 18:02 J.F.
- 16.10.14 18:47 Cavallino
- 16.10.14 23:38 Gotfryd Smolik news
- 16.10.14 23:57 Gotfryd Smolik news
- 17.10.14 18:52 Cavallino
- 17.10.14 18:57 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=