  • 21. Data: 2009-04-09 09:13:27
    Temat: Re: Wreszcie ciekawa propozycja dla posiadaczy u4/3
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    photographer/2009/01/new-life-in-old-glasses.html

    > Tam chyba są linki do testów tych przejściówek?

    No tak i co? :)

  • 22. Data: 2009-04-09 12:40:40
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-09, czw o godzinie 09:53 +0200, Jakub Jewu?a pisze:
    > To szklo do lustrzanki - ma inna konstrukcje niz szklo do dalmierzowcow.
    Oczywiście. Też myślałem o skombinowaniu jakiejś jasnej 50 z dalmierza i
    zaadoptowaniu do G1, ale byłby za blisko matrycy i nie będzie pewnie
    dobrze.

    > Mialem do Ciebie pisac :)
    > Moglbys udostepnic kilka DNGow z Rokkora?
    > Chcialbym zobaczyc jak sie sprawuje...

    Pliki są w uploadzie na raw.fotosite.pl.
    Na f/1.7 jest mydełko i taki dziwny bokeh czasami,
    jak to 50/1.7 czy MD czy AF. Do niektórych portretów się nada, ale ja
    nie przepadam za bardzo małą GO i aż tak miękkim rysowaniem.
    Za to na 2.8 jest już bardzo przyzwoicie. Ale ja chcę szkło, które
    będzie dobrze działało od f/2 (tak na wszelki wypadek ja mi się zechce
    małej GO) i dlatego będę kupował Rokkora 50/1.4. Chociaż przed zakupem
    mam zamiar przetestować kilka szkiełek MD. Na szczęście na Śląsku jest
    kilka osób z takimi szkłami.
    Jest też Takumar 50/1.4, ale jest dużo droższy niż Rokkor 50/1.4 a jakoś
    nie zauważyłem aby był lepszy.
    Też Ci się tak podoba manualne ostrzenie na EVF G1? ;)

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 23. Data: 2009-04-09 12:59:31
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Oczywiście. Też myślałem o skombinowaniu jakiejś jasnej 50 z
    > dalmierza i zaadoptowaniu do G1, ale byłby za blisko matrycy i nie
    > będzie pewnie dobrze.

    Na oko tak mi sie wydaje. Szkoda mi troche kasy na sprawdzanie...

    > Pliki są w uploadzie na raw.fotosite.pl.

    Sssam :)

> [...]
    > jakoś nie zauważyłem aby był lepszy.
    > Też Ci się tak podoba manualne ostrzenie na EVF G1? ;)

    Wcale. Zeby wygodnie ostrzyc trzeba miec FF i wiadro stalek ;)

    Powazniej - bawilem sie kiedys mieszkiem makro z heliosem.
    mieszek byl na statywie, do mieszka mialem podpietego G1
    i pstrykalem jakies pierdoly. Zdjalem G1, zalozylem w to miejsce
    Alfe 100 i zapytalem "kto zgasil swiatlo"? :))
    Przy f16 i mieszku w G1 widac wszystko i ostrzy sie luksusowo,
    przy A100 nie widac w takiej samej sytuacji prawie nic a o ostrzeniu
    to mozna ewentualnie tylko tu poczytac ;)

    Szkoda, ze stabilizacja nie jest w korpusie - to byl byl wogole bajer
    przy pracy z kombinowanymi szklami...

  • 24. Data: 2009-04-09 13:11:09
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Pliki są w uploadzie na raw.fotosite.pl.

    Zauwazyles paskudna flare w l/g i p/d, a w zasadzie na calym kadrze?
    Jesli to efekt przejsciowki samorobki to pol biedy, gorzej jesli szkla...

    Nie jestem niestety zachwycony - to pewnie efekt tej flary ze caly kadr
    jest lakko mydlany. Poki co Helios gora ;)

    Ja chyba upoluje jednak jakas 50-tke FD w lepszym stanie i sprawdze
    dokladnie jak sie zachowuje. Egz. ktory testowalem w komisie dawal
    dziwne, kiepskie efekty. Moze byl brudny miedzy soczewkami?
    Mam przejsciowke FD wiec...

    Jak FD nie bedzie dobrze dzialac, to zostawie Heliosa i bede czekal
    na 20/1.7 majac nadzieje, ze cena bedzie znosna...

  • 25. Data: 2009-04-09 13:19:48
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-09, czw o godzinie 15:11 +0200, Jakub Jewu?a pisze:

> [...]
    >
    > Jak FD nie bedzie dobrze dzialac, to zostawie Heliosa i bede czekal
    > na 20/1.7 majac nadzieje, ze cena bedzie znosna...

    Flara się wzięła od Słońca, które było gdzieś tak 10, a nie zwróciłem na
    to uwagi.
    Normalnie jest lepiej, ale kit jest nieco bardziej kontrastowy. Z tym,
    że ja potrzebuję portretówkę a nie szkło do liczenia włosów ;)
    Sprawdzę sobie jeszcze po świętach jakieś jaśniejsze Rokkory i może coś
    na M42. Dzisiaj mam zamiar sprawdzić Industara 50/3.5. Do makro powinien
    być lepszy niż Rokkor.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 27. Data: 2009-04-09 13:22:54
    Od: grzybu <s...@s...sp>

> [...]
    > przy A100 nie widac w takiej samej sytuacji prawie nic a o ostrzeniu
    > to mozna ewentualnie tylko tu poczytac ;)
    LV z wykręcanym na wszelkie strony ekranikiem to zupełnie inna bajka
    przy makro :)

    > Szkoda, ze stabilizacja nie jest w korpusie - to byl byl wogole bajer
    > przy pracy z kombinowanymi szklami...
    Oj, szkoda. Olki m4/3 pewnie będą miały stabilizację w body.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 28. Data: 2009-04-09 13:53:47
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Oj, szkoda. Olki m4/3 pewnie będą miały stabilizację w body.

    Sie zobaczy. Zawsze mozna drugie body dokupic :)

  • 29. Data: 2009-04-09 13:57:45
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Flara się wzięła od Słońca, które było gdzieś tak 10, a nie zwróciłem
    > na to uwagi.

    To, ze od slonca to ja wiem ;) Pytanie tylko czy powstala
    w obiektywie czy za nim odbijajac sie od wnetrza przejsciowki...

    Jesli w szkle to mnie troche ostudziles jesli chodzi o zakup szkla MD -
    dosc paskudnie to wyglada w zasadzie przy wszystkich przeslonach.

    > Normalnie jest lepiej, ale kit jest nieco bardziej kontrastowy.
    > Z tym, że ja potrzebuję portretówkę a nie szkło do liczenia włosów ;)

    Dobra, dobra. Portretowka to nie znaczy mydliny...

    > Sprawdzę sobie jeszcze po świętach jakieś jaśniejsze Rokkory i może
    > coś na M42. Dzisiaj mam zamiar sprawdzić Industara 50/3.5. Do makro
    > powinien być lepszy niż Rokkor.

    Zrob nim te same kadry co MD uwazajac na slonce ;)
    Niekoniecznie makro, jakies widoczki...

    Wystarczy w zasadzie po jednym zdjeciu przy f5.6

  • 30. Data: 2009-04-09 14:18:21
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-09, czw o godzinie 15:53 +0200, Jakub Jewu?a pisze:

    > Sie zobaczy. Zawsze mozna drugie body dokupic :)

    No właśnie. Zobaczymy po ile będzie GH1 body pod koniec roku.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy