  • Data: 2014-03-05 17:13:17
    Temat: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-05 16:02, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > Ja tam prawnikiem nie jestem, ale trudno domniemywac, ze art. 3 kasuje
    > art. 24 tej samej ustawy. Choc w RP wszystko jest mozliwe.

    Bredzisz - art. 3 jest nadrzędnym nad art. 24 i wcale nie musi go
    kasować, czy cokolwiek. Zachowanie w ramach przepisów szczegółowych
    nie może podważać ogólnych zasad bezpieczeństwa itd.

    > Gosc zapierdalal, samym tym faktem spowodowal to, ze tak tragiczne byly
    > konsekwencje wypadku i za to pojdzie siedziec. OK.

    Nie, gość jechał w sposób urągający elementarnym zasadom ruchu,
    bezpieczeństwa i współżycia społecznego.

    > Ale czynienie mu
    > zarzutu, ze byl niewidoczny, ze wyprzedzal z prawej na skrzyzowaniu
    > podczas gdy prawo w tej sytuacji to dopuszcza, to juz zdecydowanie
    > wykracza poza granice praworzadnosci.

    Prawo dopuszcza wiele rzeczy w zakresie przestrzegania pewnych
    ogólnych zasad bezpieczeństwa. Niestety, w sytuacji kiedy ktoś
    je łamie dość znacząco, to on przekracza granice praworządności
    próbując się powołać na pewne artykuły, które dopuszczają
    pewne zachowania, ale w granicach dopuszczonych zasadami ogólnymi.
    Praktyka prawna w tej materii w Polsce od dawna była wadliwa, ale
    coraz częściej jednak sądy zaczynają myśleć, a my jako społeczeństwo
    jednak chcemy mniej wypadków, spokojniejszej jazdy, a nie dopuszczenia
    do wykręcania się od odpowiedzialności ludzi, którzy naruszyli
    wielokrotnie zasady elementarne, a teraz próbują się wykręcić
    na podstawie jakieś szczegółowego artykułu, który był przypadkiem
    po ich stronie...

    > To, czy jest to rozsadne, to juz
    > inna sprawa, ja tam wole tak nie robic, ale prawo to dopuszcza.

    Jw.