  • Data: 2014-03-05 23:10:31
    Temat: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.03.2014 21:53, Artur Maśląg pisze:
    /...../
    > Nie - Ty sobie zaprzeczasz. Fakt zanotowania obecności innego pojazdu
    > gdzieś tam daleko nie oznacza, że widzimy (czyli wiemy) jak szybko
    > jedzie. Ocena jest dość indywidualna i nadal możemy zakładać w pewnych
    > granicach, że względnie stosuje się do przepisów i mamy stosowny
    > margines bezpieczeństwa.

    Wg mnie (i to jest postulat) tak znaczne przekroczenie prędkości czyni
    automatycznie winę. Bo nawet jak widział to takiego porszaka może nie
    ocenić.

    A i jakiś wzór na wymuszanie może być. Wymuszenie jest tylko wtedy,
    kiedy kierowca jadący z dozwoloną prędkością musi zwolnić.

    Weźmy sytuacja w której traktor z dwiema przyczepami skręca z
    podporządkowanej - a nią jedzie kamikadze 180 km/h.
    Manewr traktora trwa na tyle długo że nie można powiedzieć, żeby wymusił.