  • Data: 2014-03-05 21:53:27
    Temat: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > On Wed, 5 Mar 2014, Michał Jankowski wrote:
    (...)

    > No właśnie sobie zaprzeczyłeś - jeśli widzisz pojazd, widzisz jak
    > szybko jedzie.

    Nie - Ty sobie zaprzeczasz. Fakt zanotowania obecności innego pojazdu
    gdzieś tam daleko nie oznacza, że widzimy (czyli wiemy) jak szybko
    jedzie. Ocena jest dość indywidualna i nadal możemy zakładać w pewnych
    granicach, że względnie stosuje się do przepisów i mamy stosowny
    margines bezpieczeństwa.

    > Sprawa z wątku rozbija się o to, że skręcający NIE WIDZIAŁ tego
    > pojazdu, a on "pojawił się znikąd" na skutek znacznie przekroczonej
    > prędkości, wyskakując zza przeszkody.

    No nie tylko. Nawet jeżeli kierowca z opla gdzieś go daleko widział,
    to nie znaczy jeszcze, że miał szanse/możliwość poprawnej oceny
    jego prędkości.

    > IMO Ty złą zasadę przyjąłeś :)

    Przyjął dobrą.

    > "Spowodowanie niemożliwości" jest od zawsze argumentem za wyrokiem
    > dla sprawcy "spowodowania".

    Masz wyżej, że już samo znaczne przekroczenie prędkości może być
    "Spowodowaniem niemożliwości".