  • 61. Data: 2009-02-04 17:38:51
    Temat: Re: Wielki Brat czuwa. Przynajmniej w UK.
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > A ja zrobiłem, w ramach zemsty za niepozwolenie oglądania filmu tylko dla
    > dorosłych - silnik elektryczny z rozwalonym komutatorem radził sobie
    > doskonale :)

    Mnie wyszło (a raczej nie wyszło) radio FM, którego z braku mierników nie
    byłem w stanie prawidłowo zestroić. Któraś cewka własnej roboty pozwalała
    wstrzelić się w częstotliwość TVP1 - zakłócało jak jasna cholera : )))))
    Ale do wyczynu na miarę walki z systemem to było zdecydowanie za mało ; )
    Nie pamiętam co schrzaniłem ale z odbiornika wyszedł mi dość specyficzny
    nadajnik niskiej mocy.

    adam

  • 62. Data: 2009-02-04 18:34:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:
> [...]
    > Nie pamiętam co schrzaniłem ale z odbiornika wyszedł mi dość specyficzny

    Pewnie superreakcyjny - każdy próbował, bo superheterodynowy to raczej
    rzadko komu wychodził.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 63. Data: 2009-02-04 20:00:08
    Od: JarmirD <r...@q...pl>

    "Michał M. Lechański" wrote:

    > a jeszcze niedawno na nikongear.com ktoś dał link do skanu dokumentu,
    > który dostał z Home Office:
    >
    > http://nikongear.com/smf/index.php?topic=10236.0
    >
    > Ponieważ na nikongear trzeba mieć konto, aby przeglądać forum skan
    > dokumentu jest umieszczony tu:
    >
    > http://doriath.eu/~michal/doc_from_home_office.jpg

    Zastanawia mnie co można zrobić aparatem fotograficznym dziecku czego nie
    można zrobić dorosłemu i dlaczego miałoby się dzieci przed tym chronić (a
    dorosłych nie)?

    JaromirD

  • 64. Data: 2009-02-05 07:48:51
    Od: "zho" <b...@p...com>

    Nadajnik i odbiornik radiowy mimo braku wszystkiego udalo mi sie zmajstrowac
    i zmusic do dzialannia :)
    Poza tym chodzi o dostepnosc wiedzy, w sensie zrozumienia zasady dzialania.
    Bo przepraszam za chwile ktos powie ze w googlach sobie schemat znajdzie i
    go polutuje, ale zrobi to bez zrozumienia i z cala pewnoscia zadnej
    sensownej modyfikacji ani nie rozwinie onej konstrukcji. :(
    Wcale nie tesknie za realnym socjalizmem z ludzka twarza ale powiedzmy
    szczerze jesli w szkole dziecko ma wiecej lekcji przedmiotow spolecznych
    (religia WOS) niz np fizyki, chemii to trudno zeby sie czegos sensownego na
    tych lekcjach nauczylo. Ale to NTG i tu z tego miejsca od razu chce sie
    pokajac i przeprosic za dryf w kierunku, ktoren mnie boli.
    --
    Pozdrawiam ZHO
    www.akwa.aip.pl

  • 65. Data: 2009-02-05 07:56:21
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    zho napisał(a):
> [...]
    > schemat znajdzie i go polutuje, ale zrobi to bez zrozumienia i z cala
    > pewnoscia zadnej sensownej modyfikacji ani nie rozwinie onej

    Niby dlaczego ma znaleźć w guglach bez zrozumienia?
    Jak ktoś chce zrozumieć, to zrozumie. Tak teraz, jak i wtedy.

> [...]
    > na tych lekcjach nauczylo. Ale to NTG i tu z tego miejsca od razu chce
    > sie pokajac i przeprosic za dryf w kierunku, ktoren mnie boli.

    Pamiętam dokładnie program szkoły podstawowej i średniej z tego zakresu
    i ręczę Ci, że jeśli ktoś się nie pasjonował i nie doczytywał poza
    szkołą, to nie miał szans niczego się nauczyć.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 66. Data: 2009-02-05 08:03:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > Pamiętam dokładnie program szkoły podstawowej i średniej z tego zakresu
    > i ręczę Ci, że jeśli ktoś się nie pasjonował i nie doczytywał poza
    > szkołą, to nie miał szans niczego się nauczyć.

    Ale to z powodu olewajstwa nauczycieli głównie. To jest ponadczasowe :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym kiedyś dostać jakąś łapówkę.../

  • 67. Data: 2009-02-05 08:06:21
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Ale to z powodu olewajstwa nauczycieli głównie. To jest ponadczasowe :)

    Jasne. Ale też podręcznik do fizyki dla liceum był pod tym względem
    BEZNADZIEJNY.

  • 68. Data: 2009-02-05 18:53:13
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    > Wyrabiały, ale ten akurat miałem. No i był ostry w stosunku do azotanów
    > np.

    No ja bazowałem na tych azotanach (w spozywczych były) ale za to
    doprowadziłem do perfekcji produkcje mieszanki paliwowej, raz opracowałem
    doświadczalnie odpowiednie proporcje - wszyscy zazwyczaj dawali 1:1, ja
    miałem chyba 1:0,9 (albo te okolice i nie pamietam czy utleniacza bylo
    wiecej czy samego paliwa) - dwa odpowiednio preparowałem uziarnienie (a
    raczej jego brak), trzy pozbywalem sie wody z mieszanki.
    Moje paliwo spalalo sie znacznie szybciej, a po zmianie "stanu skupienia" -
    przetapianie mieszaniny no poprostu rewelacja!

    Eksperymentowalem też z nadmanganianem, niestety z sacharozą mu cieńko szło
    ale z pyłem aluminiowym ... ;)

  • 69. Data: 2009-02-05 20:03:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    tompac pisze:
> [...]
    > Moje paliwo spalalo sie znacznie szybciej, a po zmianie "stanu
    > skupienia" - przetapianie mieszaniny no poprostu rewelacja!

    Ha, my (tzn. kumple z klasy, z podstawówki) podeszliśmy metodycznie.
    Mianowicie z mas molowych wyszło, co wyszło, zorganizowało się wagę i
    ciąg mieliśmy najlepszy :)
    Pamiętam, zapisaliśmy równaniami molowymi kawałek asfaltu boiska, a
    potem mieliśmy piątki z chemii.

    > Eksperymentowalem też z nadmanganianem, niestety z sacharozą mu cieńko
    > szło ale z pyłem aluminiowym ... ;)

    O, to klasyka. W sklepie z farbami jedno, w innym miejscu drugie... :)

  • 70. Data: 2009-02-05 21:17:35
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    > mieliśmy najlepszy :)
    > Pamiętam, zapisaliśmy równaniami molowymi kawałek asfaltu boiska, a potem

    Adam ta metoda miała swoje wady - znałes zawartość sacharozy w cukrze albo
    czystośc utleniacza?? ;)
    Ja oceniałem po analizie popiołu, szklił się - za duzo paliwa - żółte bądź
    białe kulki - za duzo utleniacza ;)