    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 20 Sep 2016 21:16:43 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wężyki do instalacji wodnej
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 września 2016 17:20:45 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Ale do niektorych potrzebujesz. Nawet potencjalnie bezpiecznych.
    >
    > Nawet jak nie potrzebujesz, to jednak trzeba wyszukac normy, wpisac do
    > papieru, moze ktos sie zainteresuje co w tych normach pisze ?

    Może. Ale co mnie obchodzi co kto może? Jak Challengera odpalali to też mogli się
    zastanowić czy uszczelka na mrozie będzie działać. Tak się złożyło że się nie
    zastanowili, bo mogli, ale nie musieli. Rozumiesz różnicę, prawda?

    > Niby dobrze piszesz ... ale w USA na taki wezyk do kranu, to jakie
    > papiery i badania musisz zrobic ?

    tiny.pl/gwddl

    > UL to prywatna organizacja, nawet nie jest obowiazkowa ...

    W Stanach prawie wszystkie organizacje piszące przepisy są prywatne. UL podpada pod
    antitrustowe przepisy. Jak Cię wyroluje i coś tam stracisz na tym, to bulą
    trzykrotność zasądzonego odszkodowania. Spróbuj podskoczyć w Polsce UDT-owi,
    hahahaha!

    > Czy takie brednie ...

    > A mozna prosic o konkrety ? Bo jesli sie nie myle, to jednak nie tak
    > dziala.

    Działa, działa. Nie mam czasu szukać, cały dzień trąbili o tym w radiu.

    > Alez sa napisane. Wszystkie materialy budowlane podpadaja pod CE, wiec
    > nawet glupi wezyk musi miec.

    Musi to na rusi. Jak nie jest instalacją wodociągową, kanalizacyjną albo pożarową, to
    to jest tylko element wystroju wnętrza.

    > Oczywiscie Chinczyk nie bedzie mial oporu przylepic gdzies tam znaczek
    > .... China Export.

    Chyba nie rozumiesz jak działa handel z Chinami. To Europejczyk inicjuje wymianę.
    Pisze zamówienie, do niego specyfikację, czyli dokładnie określa co na wyrobie ma być
    przyklejone i wprowadza na rynek, czyli bierze odpowiedzialność za zgodność z
    wymaganiami.

    > Ale odnosnie czego ? Bo na wezyki do kranow to on nie ma nawet swoich
    > przepisow :-)

    Jak nie ma jak ma.

    > Chocby w cenie, a takze w parametrach - szuka czegos na wieksze
    > cisnienie, i juz podlega pod inne przepisy.

    > Tak sobie poradzil, ze mu narzucili mase przepisow.
    > BHP, teraz czesciowo CE.

    Nic nie narzucili, przemysł sam sobie te przepisy napisał. To działa tak: jest jakiś
    krajowy regulator i jest przemysł. Przemysł coś wyprodukuje, a regulator mówi: jak
    chcecie to sprzedawać, to musi być zgodne z przepisami. Na to przemysł: ale nie ma
    żadnych przepisów. A regulator: No to napiszcie, ja je opublikuję i będę sprawdzał
    zgodność waszego produktu z tymi wymaganiami. I tu się zaczyna patologia, bo jak
    podobny wyrób produkują firma A i firma B, a przepisy napisze firma A, bo firma B
    przegapiła i nie przysłała swojego człowieka do regulatora na rozmowy, to ta firma A
    napisze te przepisy tak, że ich wyrób spełni ich wymagania, a wyrób firmy B- nie
    spełni.