    From: "Chomik" <c...@h...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Warsztatowy zasilacz - jaki?
    Date: Thu, 19 Aug 2010 10:00:52 +0200

    > Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć powodzenia. Mam nadzieję, że
    > pochwalisz nam się udaną konstrukcją. O dokładności takiego za kilka
    > tysięcy a zrobionego za kilkaset złoty_ch_.

    W swojej karierze zrobilem juz na zamowienie wiele urzadzen ktorych normalna
    cena rynkowa siegala kilka do kilkunastu tysiecy a u mnie nie przekraczalo
    to nawet 50%. W swojej branzy siedze juz 30 lat i dobrze wiem ze ceny
    rynkowe wiekszosci urzadzen maja sie nijak do ich rzeczywistej wartosci
    pomijajac dodatkowo ogromne narzuty hurtownikow dystrybutorow itp.
    Szczegolnie jest to widoczne w duzych firmach lub tych ktore maja wylacznosc
    na jakais towar.
    Na codzien mam przyklady jak za zamowienie nie warte wiecej niz 200tys firma
    wziela 2mln. Dlaczego? Dlatego ze prawo zamowien publicznych pozwala na
    marnowanie pieniedzy poprzez debilne konstruowanie wymagan i kazdy normalny
    wie ze cale to prawo to pic na wode a i tak wygra ten co ma wygrac. A kto na
    tym traci....

    Niestey konstrukcjami zasilaczy sie nie zajmowalem wiec daltego szukalem
    sprawdzonego schematu. Reszta czyli montaz i kontroler to "pikus".
    A swoja droga korzystalem z zasilacza z kontrola nazwijmy to cyfrowa ktory
    kosztowal ponad 2500 i procz dodatku w postaci tej kontroli sam zasilacz nie
    charakteryzowal sie czyms specjalnie wyszukanym i jakby nie patrzec nie byl
    wart swojej ceny.