eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWady mechanicznego doładowania silnika spalinowego › Re: Wady mechanicznego doładowania silnika spalinowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 03 Jul 2013 22:51:06 +0200
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:17.0) Gecko/20130510 Thunderbird/17.0.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wady mechanicznego doładowania silnika spalinowego
    References: <kqs1d9$olj$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <kqs1d9$olj$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <51d48eb9$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
    X-Trace: 1372884665 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1219 85.198.212.230:36277
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2497304
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 01.07.2013 15:49, robot pisze:
    > Jakie są wady doładowania mechanicznego?
    >
    JA widziałem kilka takich silników i w zasadzie trudno doszukiwać się
    zalet. sam silnik bez kompresora, działa jak kompresor. dokładnie
    mówiąc, suw ssania jest zaciąganiem powietrza do cylindra. Jak by tak
    sprawdzić, co jest problemem, to okaże się że wąskim gardłem są zawory,
    tak więc mamy coraz częściej 4 zawory na cylinder. Jeśli trzeba aby
    silnik rozwijał większą moc z ograniczonej pojemności skokowej, to
    trzeba dostarczyć więcej powietrza i paliwa. ale jak autko "pyka" 30
    km/h to ta "większa" moc nie jest potrzebna. Więc turbo ma zawory,
    zmieną geometrie itd.

    Teraz wyobraź sobie standardową sprężarką z silnika ( taką widziałem)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%99%C5%BCarka_z_w
    iruj%C4%85cymi_t%C5%82okami
    całe powietrze, musi zostać "przemielone". Nawet jak działa rozrusznik,
    to i tak sprężarka mieli tymi wirnikami w przeciwnym niż (logika
    wskazuje kierunku). ona niema luzu, biegu jałowego. bez niej silnik nie
    ruszy. nie wykorzysta energii spalin, co więcej, spalin na małych
    obciążeniach jest więcej niż musiałby by być. (silnik (ciężarówka) miał
    wydech jak rynna, a wiało z niego tak jak przy małym huraganie)
    JAk czasem widać na amerykańskich filmach (mad max?), wkłada się takie
    sprężarki do silników osobówek, wycinając otwór w masce. Tak więc w
    pewnych sytuacjach zalety przeważają nad wadami. Ale to już jest temat
    dla praktyków tuningowców. Dieselek o którym wspominałem, bez sprężarki
    nie mógł działać więc to niemiarodajny przykład w tej dyskusji.
    ToMasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: