  • Data: 2010-02-20 23:10:31
    Temat: Re: VoD pod linuksem
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po głębokim namyśle Przemysław Adam Śmiejek napisał w sobota, 20
    lutego 2010 22:27:

    > Ale nie wzorowym to raz.
    > I jeśli tak rozumiesz lewicę, to OK. Bo lewica w Polsce się kojarzy
    > z SLDami czy innymi zwolennikami zabijania ludzi. A ja jestem po
    > prostu zwolennikiem sprawiedliwości i miłości.

    Immanentną konsekwencją równania ludzi jest konieczność skrócenia
    niektórych o głowę.

    > Owszem, ma sprzyjać. Wszystkim równo.

    Złudzenie apteczne.

    > Ale w Chinach ich nie spiracą, tylko w lokalnej szkole i na osiedlu
    > jak mówisz.

    Jak będą chcieli spiracić, to i tak spiracą - i żaden DRM im nie
    pomoże. Co najwyżej koledzy będą się wkurzać, że na wieży płyta
    działa, a np. MP3 do odtwarzacza ciężko zrobić.

    > I jedni i drudzy powinni być chronieni przed piratami.

    Pytanie - co to znaczy "pirat". Bo np. prawo autorskie regularnie
    wydłuża okres ochrony dzieła. W ustawie 1926 było to bodaj 25 lat po
    śmierci twórcy, potem 50, a teraz bodaj 75. Sam widzisz, że zakres
    ochrony nie jest obszarem "fundamentalnym", tylko "uznaniowym". Czyli
    wydając np. Potop w latach 30 nie było się piratem, a wydając
    powiedzmy - Tuwima dzisiaj się jest.

    > naśmiewasz się z naszego szkolnego zespołu, że jego
    > rynkiem jest osiedle i nic więcej,

    Nie naśmiewam się z zespołu, tylko z zadęcia, z którym do niego
    podchodzisz.

    > a znasz taki zespół jak T.Love i
    > takiego artystę jak Muniek Staszczyk? No więc właśnie. Dokładnie tak
    > zaczynał. Jak zresztą wielu innych.

    Wszyscy tak zaczynali (choć może niekoniecznie w szkole) z wyjątkiem
    projektów w rodzaju Spice Girls zakładanych przez firmy producenckie.

    > Niestety zabezpieczenie przed piractwem powodowało, że program u
    > mnie popełniał samobójstwo.

    No właśnie.

    > Bo były innego rodzaju utwory.

    Tak. Lepsze.

    > A do tego artyści głównie umierali z głodu,

    Nie częściej, niż większość ówczesnej populacji. Za to nie zadzierali
    nosa, że oni są Artyści przez duże A, tylko robili swoje. Do tej pory
    zresztą w wielu językach "artist" oznacza zarówno artystę, jak i
    rzemieślnika.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze
    wszystkimi kolejnymi literami.