  • Data: 2010-02-21 17:08:22
    Temat: Re: VoD pod linuksem
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-21 14:05, Jan Stożek pisze:
    > Po głębokim namyśle Przemysław Adam Śmiejek napisał w niedziela, 21
    > lutego 2010 10:44:
    > No cóż... albo nie masz pojęcia na czym polega realny socjalizm, albo
    > świadomie i z premedytacją zmywasz krew stukilkudziesięciu milionów
    > ofiar komunizmu, faszyzmu, narodowego socjalizmu, maoizmu i jeszcze
    > paru innych odmian regionalnych.

    Myślisz stereotypami. Jak socjalista, to od razu stalinowiec. Jak
    niemiec, to od razu hitlerowiec.

    > Nota bene, wszyscy oni głosili,
    > że "wszystkim ma być dobrze" (w praktyce - na koszt tych, którzy nie
    > chcieli, żeby wszystkim było dobrze) i że "mamy sobie wzajemnie
    > pomagać" (w praktyce - w pognębieniu tych, którzy nie chcą, żeby
    > wszystkim było dobrze).

    No widzisz. I taki socjalizm mi nie odpowiada. Za to odpowiada mi
    socjalizm Stallmana. Nie wiem jak wygląda dokładnie życie w Szwecji, a
    ta też, ZTCW jest uznawana za silnie socjalistyczną, a niekoniecznie jej
    ktoś zarzuca zbrodniczość.

    > Producent żyje z dzielenia się - za pieniądze. Nie mieszaj sfery
    > prywatnej z biznesem.

    No. Za pieniądze. A ty chcesz dopuszczać prawo do dzielenia się darmo.
    Więc robienia fałszywej konkurencji producentowi, przy pomocy JEGO towarów.

    > Naprawdę? To pokaż mi realną konkurencję dla np. "Avatara".

    Lista filmów jest ogromna. Możesz nawet obejrzeć filmy opensource. No
    chyba, że chcesz Avatara. No to jak chcesz koniecznie Reanult Laguna, to
    też nie ma innego Renault Laguna niż Renault Laguna i udowadniamy, że w
    żadnej branży konkurencja nie istnieje.

    > Możesz kupić używany - na warunkach uzgodnionych z poprzednim
    > właścicielem. Renault sprzedając mu samochód zrezygnował z
    > jakichkolwiek praw do niego.

    No i? Jak masz legalny egzemplarz płyty Budki, to sobie sprzedawaj, ale
    nie powielaj go, bo wtedy robisz ,,podróby'' Renaulta, a na to też się
    nie zgodzą.

    > Nie dali Ci zarobić na Windowsach, to już od razu chamy?

    Chodzi mi o to, że okradali appla.

    > A gdzie
    > deklarowana miłość i wzajemne pomaganie?

    No jest. Ale chroniąc przed okradaniem.

    > Albo płyty z drugiej ręki. Może po 5 PLN, a nie po złotówce, ale też
    > nielegalnie.

    Nie, płyty z 2 ręki to inna bajka. Możesz se sprzedać jak Ci się znudzi.
    Chodzi o niepowielanie.

    > Z tytułu samego napracowania się żadne prawa nie przysługują. Jesteś,
    > zdaje się, nauczycielem, prawda? Ile byś się nie napracował wkładając
    > uczniom wiedzę do głowy, to nie przysługują Ci do nich ŻADNE prawa.

    No widzisz, a jednak dostaję co miesiąc godziwą wypłatę i nikt mi za
    darmo nie każe robić.

    > Spełnij obywatelski obowiązek i powiadom właściciela praw autorskich.

    Tylko niestety niewiele z tym będą mogli zrobić, bo to nie jest ścigane
    z urzędu, a procesować się niestety nawet nie do końca mają jak bez
    dowodów. Prawo jest kulawe niestety.

    > O Gatesa się nie martw, on da sobie radę. Ale z czego Ty będziesz
    > żył, jeżeli Gates zacznie zarabiać na pokazach Windowsa?

    Z tego samego co dzisiaj.

    > Da się, da się. Tylko producentowi prościej jest wywrzeć nacisk na
    > państwo, żeby gwarantowało mu przychody, niż walczyć z konkurencją.

    nie da się. Nie ma takiej opcji. Wersja pirata będzie zawsze tańsza.
    Jedyna szansa, że mniej dostępna, jak prawo pomoże ścigać.

    > Czyli wychodzi na moje: socjaliści bronią korporacji przed
    > konkurencją i klientami.

    Twoje rozumowanie jest przerażające. Mi zarzucasz stalinowskie
    podejście, a sam właśnie jesteś lewicowcem tego pokroju. Chcesz majątki
    szlacheckie rozdawać, bo ci się idea nie podoba, że biedny chłop musi
    płacić za Budkę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek