  • 11. Data: 2009-03-16 06:56:36
    Temat: Re: Varta Ready2use
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Jest sobie urządzenie, które bierze mało prądu, ale działać powinno
    > maksymalnie długo. Coś jak zegar kwarcowy (ale nie zegar).
    > I zdecydowanie najważniejszym parametrem jest właśnie czas samo
    > rozładowania akumulatora. Dwie dobrej jakości baterie alkaliczne utrzymują
    > je w stanie działania przez 1/2-3/4 roku.

    Przy takim czasie rozładowania akumulatory spłaca się dopiero po paru
    latach. Ja w pilotach i zegarach używam jednak zwykłych ogniw. Jeśli jest to
    jakieś urządzenie pomiarowe, to problemem może być też napięcie.
    Akumulatorki mają 1,2V. Są specjane ogniwa ładowalne o napięciu 1,5V
    dedykowane właśnie do urządzeń o małym poborze prądu. Np. www.accucell.de

    --
    Radosny

  • 12. Data: 2009-03-16 10:26:37
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 15 Mar 2009 22:50:52 +0100, JA wrote:
> [...]
    > rozładowania akumulatora. Dwie dobrej jakości baterie alkaliczne
    > utrzymują je w stanie działania przez 1/2-3/4 roku.

    Ja Eneloopy sukcesywnie wpycham tam gdzie mi zdychaja baterie alkaliczne
    (zegary, stacja pogody, latarki uzywane od okazji, etc) i nie zauwazam
    by czas pracy byl krotszy niz na bateriach alklicznych.

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 13. Data: 2009-03-30 11:22:03
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-15 16:30:03 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Wtiam.
    > Jakieś doświadczenia złe/dobre ktoś ma z tymi akumulatorami?

    No więc kupiłem 10 dwupaków tych ogniw. Format AA.
    Podobno akumulatory pełną sprawność uzyskują dopiero po kilkakrotnym
    pełnym cyklu rozładowanie-ładowanie. Ponumerowałem wszystkie ogniwa od
    01-20 i przepuściłem je przez BC-900 w cyklu "refresh". Największą
    pojemność jaką uzyskałem to 2,23 Ah, najniższą 2,08 Ah. Rozpiętość
    zachowanej pojemności czyli tej którą otrzymałem od producenta to 1,29
    do 1,7 Ah.
    Sprzedawca na Allegro nie był w stanie powiedzieć jak długo je miał, a
    że nie znalazłem na opakowaniu daty produkcji to nie wiem w jakim
    stopniu mój "test" tych akumulatorów jest miarodajny.
    A tu możecie sobie obejrzeć na wykresie. Może się to komuś przyda.
    <http://skanowanie-35mm.pl/VartaReady2Use.html>
    Ogniwa kupiłem po 6 zł za sztukę.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-03-30 14:59:38
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    JA wrote:

    > A tu możecie sobie obejrzeć na wykresie. Może się to komuś przyda.
    > <http://skanowanie-35mm.pl/VartaReady2Use.html>

    1. Jak niby za pomocą BC-900 określiłeś "pojemność pierwszego rozładowania"?
    Śledziłeś na bieżaco wskazania ładowarki BC-900 dla 20 ogniw (5 x 4 szt?),
    aż napis "discharge" zmienił się na "charge"?

    2. Jakie zastosowałeś prądy ładowania - rozładowania?

    3. Pisanie o formatowaniu baterii jest jakaś obsesją chyba albo zarazliwą
    chorobą umysłową. Po pierwsze to akumulatorki sie FORMUJE, po drugie ty tego
    nie robiłeś (nawet w BC-900 nie ma takiej opcji).

    4. Tryb refresh w BC-900 jest do kitu i daje bezsensowne wyniki.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 15. Data: 2009-03-30 15:32:57
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-30 16:59:38 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> said:

    > 1. Jak niby za pomocą BC-900 określiłeś "pojemność pierwszego
    > rozładowania"? Śledziłeś na bieżaco wskazania ładowarki BC-900 dla 20
    > ogniw (5 x 4 szt?), aż napis "discharge" zmienił się na "charge"?
    Nie.
    Ilość mAh po każdym rozładowaniu w trybie refresh, w tym po pierwszym
    jest wyświetlany bardzo długo. Dokładnie do końca kolejnego
    rozładowania. Czyli akumulator jest rozładowywany i na bieżąco zmienia
    się wartość mAh (potem Ah). Następnie ładowarka przechodzi w stan
    ładowania i ciągle jest wyświetlana ilość mAh/Ah jaką zarejestrowała w
    trybie rozładowania. Po naładowaniu przechodzi w tryb rozładowania i
    dopiero po jego zakończeniu - kolejnym przejściu na ładowanie, zmienia
    się wartość mAh/Ah, na aktualną.

    > 2. Jakie zastosowałeś prądy ładowania - rozładowania?
    350/700 mAh

    > 3. Pisanie o formatowaniu baterii jest jakaś obsesją chyba albo
    > zarazliwą chorobą umysłową. Po pierwsze to akumulatorki sie FORMUJE, po
    > drugie ty tego nie robiłeś (nawet w BC-900 nie ma takiej opcji).
    Ok. Formuje, nie formatuje. Na elektroda.pl wielu ludzi proponuje takie
    właśnie potraktowanie nowych ogniw. Kilkukrotne
    naładowanie/rozładowanie.

    > 4. Tryb refresh w BC-900 jest do kitu i daje bezsensowne wyniki.
    Jak ładowarka wyświetliła "Full" dla któregoś ogniwa, to przełączyłem
    ją dla tego kanału w tryb test. Ładowarka automatycznie zaczyna
    ładować, a że ogniwo jest naładowane, więc po chwili zaczyna je
    rozładowywać, potem je już tylko naładuje.

  • 16. Data: 2009-04-02 12:47:57
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    JA wrote:

    > Ok. Formuje, nie formatuje. Na elektroda.pl wielu ludzi proponuje
    > takie właśnie potraktowanie nowych ogniw. Kilkukrotne
    > naładowanie/rozładowanie.

    Co nie zmienia postaci rzeczy iż nie jest to formowanie. BC-900 nie umozliwa
    formowania akumulatorków.

> [...]
    > ładować, a że ogniwo jest naładowane, więc po chwili zaczyna je
    > rozładowywać, potem je już tylko naładuje.

    Tryb refresh w BC-900 i tak jest do kitu i tak ;-) Po kilku cyklach ogniwa
    zaczynaja tracic pojemnosc.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj