    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Varta Ready2use
    Date: Mon, 30 Mar 2009 17:32:57 +0200

    On 2009-03-30 16:59:38 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> said:

    > 1. Jak niby za pomocą BC-900 określiłeś "pojemność pierwszego
    > rozładowania"? Śledziłeś na bieżaco wskazania ładowarki BC-900 dla 20
    > ogniw (5 x 4 szt?), aż napis "discharge" zmienił się na "charge"?
    Nie.
    Ilość mAh po każdym rozładowaniu w trybie refresh, w tym po pierwszym
    jest wyświetlany bardzo długo. Dokładnie do końca kolejnego
    rozładowania. Czyli akumulator jest rozładowywany i na bieżąco zmienia
    się wartość mAh (potem Ah). Następnie ładowarka przechodzi w stan
    ładowania i ciągle jest wyświetlana ilość mAh/Ah jaką zarejestrowała w
    trybie rozładowania. Po naładowaniu przechodzi w tryb rozładowania i
    dopiero po jego zakończeniu - kolejnym przejściu na ładowanie, zmienia
    się wartość mAh/Ah, na aktualną.

    > 2. Jakie zastosowałeś prądy ładowania - rozładowania?
    350/700 mAh

    > 3. Pisanie o formatowaniu baterii jest jakaś obsesją chyba albo
    > zarazliwą chorobą umysłową. Po pierwsze to akumulatorki sie FORMUJE, po
    > drugie ty tego nie robiłeś (nawet w BC-900 nie ma takiej opcji).
    Ok. Formuje, nie formatuje. Na elektroda.pl wielu ludzi proponuje takie
    właśnie potraktowanie nowych ogniw. Kilkukrotne
    naładowanie/rozładowanie.

    > 4. Tryb refresh w BC-900 jest do kitu i daje bezsensowne wyniki.
    Jak ładowarka wyświetliła "Full" dla któregoś ogniwa, to przełączyłem
    ją dla tego kanału w tryb test. Ładowarka automatycznie zaczyna
    ładować, a że ogniwo jest naładowane, więc po chwili zaczyna je
    rozładowywać, potem je już tylko naładuje.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam