    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Date: Mon, 15 Jan 2024 13:46:46 +0100
    <ug0gl5$3q0ft$1@dont-email.me> <ug0lka$3nd55$1@news.icm.edu.pl>
    <ug0urn$3tp5h$1@dont-email.me>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <uo0dr1$ddsi$2@dont-email.me>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <uo0msf$eo4m$1@dont-email.me>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <uo1elp$ipv3$2@dont-email.me>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <uo1h4d$j301$2@dont-email.me> <uo1i4r$7frr$11@news.icm.edu.pl>
    <o...@l...harvard.local> <uo2rn3$s4fe$1@dont-email.me>
    <uo323e$iif$1$niusy.pl@news.chmurka.net> <uo33pi$t9le$1@dont-email.me>

    W dniu 15.01.2024 o 12:09, heby pisze:

    > Jest normalny, ponieważ steruje żarówką 230V. I jest zautomatyzowany bo
    > pozwala na sterowanie zdalne z dowolnego systemu. Dwa w jednym.

    Jakie znowu "dwa w jednym"? Po prostu oczywistą podatność systemu łatasz
    funkcjonalnością wyłącznika, która normalnie nikomu do niczego nie jest
    potrzebna.

    > Przykładowo ten:
    >
    > http://tinyurl.com/musaehmw
    >
    > Nie wymaga nawet zmiany fizycznego pstryczka w ścianie. Zostaje Twój
    > ulubiony i działa tak samo jak działał [1]. Oprogramowanie wymienić
    > możesz na dowolne, w tym własne, to trywialne.

    Przecież nie mam żadnego pstryczka. Po co mi taki pstryczek? By usunąć
    podatność systemu polegającą na użyciu HA?

    > Jak chcesz większy wypas dla szpanu przed rodziną to:
    >
    > http://tinyurl.com/2pwxedy2

    Nie, nie chcę.

    > Działa znowu tak samo: padnie komuniakcja, światło właczysz tak samo jak
    > z komunikacją. Nie polecam go, jest średnio wygodny w codzinnym używaniu.

    Ale ja nie chcę, jak wyżej.

    > Jest co najmniej kilka rozwiązań tego typu, większośc w pełni możliwa do
    > użycia hobbystycznie we własnych systemach.

    Rozwiązaniem chłopku jest rozproszenie sterowania, że całe mieszkanie
    nie zależy od jednego sterownika.

    > Istotne jest to, że działanie "po staremu" czyli po kablach 230V, bez
    > względu na to, czy to system centralny, rozproszony czy własny, jest
    > kluczowe.

    Kluczowe to jest wiedzieć co się chce a na co jest się skazanym. Ja
    jednak bardziej to ogarniam od Ciebie.

    > Wiec robisz coś absurdalnego.

    Ty robisz coś absurdalnego, automatyzację z potężną podatnością i nawet
    nie czujesz, że to jest jedyny problem.

    > Czy Twój plan zakłada, że żarówke w kiblu zapalać się bedzie z telefonu,
    > a nie wyłacznikiem? A co jak dwójka przyciśnie, a appka się popsuje?

    Ja już dawno mam działający system, ale jestem świadomy jego podatności
    a Ty dalej sobie pieprzysz od rzeczy.

    > Bo ja mogę oba kanały używać tak samo wygodnie. A jak padnie smart, to
    > mogę robić po staremu, wyłacznikiem, bez świadomości że smart padł. Z
    > resztą prawda taka, że żarówkę w kiblu odpalam wyłacznikiem. Natomiast
    > *gaszę* automatycznie, po kilku minutach braku ruchu.

    No to rób po staremu, po co Ci sterownik i ten pieprzony HA.

    > W PRL systemy oświetlenia były niepodatne na awarie centralnego
    > sterowanika.

    O to to :-)

    > Ba, do dzisiaj są niepodatne, mimo dodania tego sterowanika. Znaczy w
    > 99.9% wypadków. Bo zawsze jest 0.1% mądrali robiących to po swojemu i
    > inaczej. Nic na to nie poradze, nauka bywa bolesna.

    Jesteś po prostu kołkiem do którego nie dociera, że jego system jest
    podatny na niedziałanie z powodu awarii zaledwie jednego elementu i ta
    podatność wynika z użycia HA.