  • Data: 2024-01-15 16:47:10
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.01.2024 o 15:44, Marek pisze:

    > Czyli jeżeli dobrze rozumiem brak możności sterowania zdalnego
    > dyskwalifikuje HA
    > jako całość tak bo nie uznajesz manualnego overdriva?

    To jest zupełnie inna funkcja, sterowanie lokalne, może mieć sens np by
    uniemożliwić nieoczekiwane zapalenie się lampy jak serwis jej robisz,
    ale sterowanie w ten sposób nie ma większego sensu skoro w automatyzacji
    robimy bogate zależności których tym przyciskiem nie da się zrealizować
    a jakby się dało to automatyzacja nie byłaby do niczego potrzebna.

    > Myślę że za bardzo zaufałeś współczesnej technologii. Średni czas życia
    > współczesnego  tandemu software plus hardware używanego bezobsługowo
    > (bez serwisu) to kilkanaście miesięcy.  Przy włączonych auto
    > aktualizacjach bez kontroli operstora drastycznie spada do pojedynczych
    > miesięcy. Po prostu HA (czy 8nny softwarowy kontroler) nie jest dla
    > ciebie bo nigdy nie spełni  oczekiwań jakie w nim podkładasz.

    Oj nie. To, co dzisiaj realizuję w temacie oświetlenia opisałem w
    poprzednim wieku. Podobne czujniki, podobne sterowniki, podobne reguły.
    No ale na oświetleniu świat nie kończy się, chcę by mi odkurzacz
    sprzątał jak zabrudzę butami. Czymś to wszystko trzeba ustawiać. HA o
    tyle jest zły, że jest pod jeden kobylasty sterownik a nie wiele małych
    funkcjonujących w systemie. I tyle.