  • Data: 2024-01-15 16:32:20
    Temat: Re: Tylko nie HomeAssistant
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Piszesz farmazony.
    > Przecież ten sterowniczek możesz mieć podpięty JEDNOCZEŚNIE do HA,
    > chmury producenta, swojej chmury, swojego innego sterowniczka i do
    > fizycznego pstryczka.
    > Jak padnie HA to nadal możesz wysłać polecenie do "sterowniczka" za
    > pomocą czegoś innego. Co więcej, te inne systemy znają stan tego
    > sterowniczka.
    > Nie ma obowiązku używania tylko HA. Możesz przecież (jak to ESP
    > odpowiednio wcześniej skonfigurujesz) wejść na jego webserwer i kliknąć
    > to światło bezpośrednio przez www.
> [...]

    Nie farmazony, po prostu czytać nie umiecie. Napisałem w artykule
    rozpoczynającym wątek, że szukam czegoś co mi zastąpi HA, temat też
    powinien naprowadzić, że będę sobie mógł stawiać różne urządzenia i
    wykorzystywać je bez centralnego sterownika, który czyni system podatny
    na jego awarię. I nie ma znaczenia, że sobie tam mogę wejść ręcznie na
    jakiś węzeł bo do tego HA w ogóle nie jest potrzebny. Ale już reguły
    automatyzacji jakoś muszę ustalać i fakt, że HA stawia je i wykonuje (!)
    na centralnym sterowniku jest jego oczywistą słabością. Kto chce mieć
    taki system to ma, ja nie chcę i wyraźnie to napisałem, więc nie wiem o
    co pretensje. Że nie kocham HA? Albo że mówię jak jest?