eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robićRe: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
  • Data: 2016-11-30 21:28:01
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:32:07 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:10wxuam3pit6s.158pkglel5zg7.dlg@40tude.
    net...
    >>Zależy po czym się jedzie.
    >>Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
    >>Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą
    >>przyczepność
    >>mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie
    >>do
    >>opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.
    >
    > IMO - dla "cywilnego kierowcy" na sucho to roznicy nie ma - obie
    > trzymaja.
    >
    > Na mokro ... moje calkiem dobrze trzymaja, ale ja na deszczu
    > profilaktycznie zwalniam
    > (ha, ha, ostatnio tylko 130 na tempomacie jak zaczelo ostro lac :-)
    >
    >>No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
    >>Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają
    >>lepszą
    >>przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze
    >>warunki niż
    >>powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się
    >>do
    >>rowu.
    >
    > Tomaszu, dla Ciebie moze i nie taka prosta - dla reszty kierowcow
    > poslizg tylu zakonczy sie w rowie lub na aucie z przeciwka.

    Ale ja się z tym zgadzam że poślizg tyłu to zło.
    Co więcej - w sytuacji kiedy pochodzi od mniej przyczepnych opon jest
    praktycznie nie do opanowania.

    I tu właśnie cały problem zimówek z tyłu - bo po śniegu to spoko.
    Ale ogarnięcie auta na letnich z przodu i zimówkach z tyłu, jak przy
    autostradowej prędkości nagle trzeba będzie wykonać jakiś pełny skręt z
    hamowaniem to obie bariery mogą ucierpieć ;)

    Bo to jest IMO niebezpieczne - jechać autostradą po suchym/mokrym całkiem
    szybko, no bo na autostradzie gorsza przyczepnośc tylnych opon nie
    przeszkadza póki się jedzie prosto, a w razie jakiegokolwiek nagłego
    manewru będzie dramat.


    > Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta
    > decyzja :-)

    No to trzeba by posprawdzać z o ile gorszą oponą z tyłu ESP da sobie radę.
    Do eksperymentów proponuję moje wariackie C2 ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: