eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić › Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
  • Data: 2016-11-30 21:28:01
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:32:07 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    > IMO - dla "cywilnego kierowcy" na sucho to roznicy nie ma - obie
    > trzymaja.
    >
    > Na mokro ... moje calkiem dobrze trzymaja, ale ja na deszczu
    > profilaktycznie zwalniam
    > (ha, ha, ostatnio tylko 130 na tempomacie jak zaczelo ostro lac :-)

    > Tomaszu, dla Ciebie moze i nie taka prosta - dla reszty kierowcow
    > poslizg tylu zakonczy sie w rowie lub na aucie z przeciwka.

    Ale ja się z tym zgadzam że poślizg tyłu to zło.
    Co więcej - w sytuacji kiedy pochodzi od mniej przyczepnych opon jest
    praktycznie nie do opanowania.

    I tu właśnie cały problem zimówek z tyłu - bo po śniegu to spoko.
    Ale ogarnięcie auta na letnich z przodu i zimówkach z tyłu, jak przy
    autostradowej prędkości nagle trzeba będzie wykonać jakiś pełny skręt z
    hamowaniem to obie bariery mogą ucierpieć ;)

    Bo to jest IMO niebezpieczne - jechać autostradą po suchym/mokrym całkiem
    szybko, no bo na autostradzie gorsza przyczepnośc tylnych opon nie
    przeszkadza póki się jedzie prosto, a w razie jakiegokolwiek nagłego
    manewru będzie dramat.

    > Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta
    > decyzja :-)

    No to trzeba by posprawdzać z o ile gorszą oponą z tyłu ESP da sobie radę.
    Do eksperymentów proponuję moje wariackie C2 ;)