-
Data: 2016-11-30 21:28:01
Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:32:07 +0100, J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:10wxuam3pit6s.158pkglel5zg7.dlg@40tude.
net...
>>Zależy po czym się jedzie.
>>Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
>>Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą
>>przyczepność
>>mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie
>>do
>>opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.
>
> IMO - dla "cywilnego kierowcy" na sucho to roznicy nie ma - obie
> trzymaja.
>
> Na mokro ... moje calkiem dobrze trzymaja, ale ja na deszczu
> profilaktycznie zwalniam
> (ha, ha, ostatnio tylko 130 na tempomacie jak zaczelo ostro lac :-)
>
>>No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
>>Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają
>>lepszą
>>przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze
>>warunki niż
>>powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się
>>do
>>rowu.
>
> Tomaszu, dla Ciebie moze i nie taka prosta - dla reszty kierowcow
> poslizg tylu zakonczy sie w rowie lub na aucie z przeciwka.
Ale ja się z tym zgadzam że poślizg tyłu to zło.
Co więcej - w sytuacji kiedy pochodzi od mniej przyczepnych opon jest
praktycznie nie do opanowania.
I tu właśnie cały problem zimówek z tyłu - bo po śniegu to spoko.
Ale ogarnięcie auta na letnich z przodu i zimówkach z tyłu, jak przy
autostradowej prędkości nagle trzeba będzie wykonać jakiś pełny skręt z
hamowaniem to obie bariery mogą ucierpieć ;)
Bo to jest IMO niebezpieczne - jechać autostradą po suchym/mokrym całkiem
szybko, no bo na autostradzie gorsza przyczepnośc tylnych opon nie
przeszkadza póki się jedzie prosto, a w razie jakiegokolwiek nagłego
manewru będzie dramat.
> Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta
> decyzja :-)
No to trzeba by posprawdzać z o ile gorszą oponą z tyłu ESP da sobie radę.
Do eksperymentów proponuję moje wariackie C2 ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 30.11.16 22:18 re
- 30.11.16 22:32 Tomasz Pyra
- 30.11.16 23:44 T.
- 01.12.16 01:48 RoMan Mandziejewicz
- 01.12.16 02:00 RoMan Mandziejewicz
- 01.12.16 10:49 Trybun
- 01.12.16 10:50 Trybun
- 01.12.16 10:52 Trybun
- 01.12.16 10:53 Trybun
- 01.12.16 10:55 masti
- 01.12.16 10:57 miumiu
- 01.12.16 15:03 J.F.
- 01.12.16 15:05 J.F.
- 01.12.16 15:23 J.F.
- 01.12.16 15:44 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D