eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić › Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
  • Data: 2016-12-01 10:52:05
    Temat: Re: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-11-30 o 22:32, Tomasz Pyra pisze:

    > No tu masz takiego asa.
    > https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI
    >
    > Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to
    > wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że
    > pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
    > Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.
    >
    > A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
    > "niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało
    > jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.
    >
    > Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd.

    Mam 2 auta, w jednym aucie zmieniam opony na zimówki, w drugim
    pozostawiam letnie, a więc mam pogląd na sytuację. Niezaprzeczalnym
    faktem jest że na zimówkach lepiej/skuteczniej się hamuje, lepiej rusza
    na śliskim, i jeszcze kilka innych pomniejszych spraw, ale na pewno nie
    są one lekarstwem na całe minusy jazdy w zimowych warunkach. Tak więc
    jeżeli pytasz - na którą oś założyć zimówki w przednionapędowym aucie to
    jak dla mnie odpowiedź jest jasna - na przód. Dużo więcej korzyści z
    tego niż jakaś bardzo mało prawdopodobna brawura w wyniku której możesz
    wypaść z trasy na zakręcie.