    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tranzystory starej generacji
    Date: Thu, 24 Jun 2010 15:28:25 +0200

    Am 24.06.2010 15:08, schrieb Jarosław Sokołowski:

    > A nie szkliwem?

    Muszę sprawdzić w domu, ale wyglądało mi to na tworzywo.

    > TG50 też były w takiej obudowie. Z technologicznych względów baza na
    > obudowe miała sens (towarzysze radzieccy tak robili), ale bywały też
    > konstrukcje mocowania struktury wewnątrz obudowy, które pozwalały na
    > odizolowanie bazy od kapturka (to chyba dla mniejszej podatności na
    > zakłócenia). Czy TG50 miał odizolowaną bazę, tego dokładnie nie
    > pamiętam.

    TG2-5 miały obudowy cylindryczne z kulistą główką. TG50 wczesnego
    gatunku (te zielone) miały jakby meloniki. Obudowy pochodziły chyba z
    ZSRR (albo i na odwrót, ChGW), tylko radzieckie tranzystory (chyba P322)
    były w obudowach czarnych, a polskie w zielonych.

    > Ja zawsze spotykałem takie w jasnym kolorze liści tulipanowych (szpinaku
    > po wyrzyganiu nigdy nie widziałem, może to ten sam kolor).

    No tak mniej więcej ;-). Wygląda, że nie karmiłeś dzieci szpinakiem
    (moje bardzo lubiły szpinak, ale wypadki się zdarzały).

    Waldek