-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagw171.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Testy opon
Date: Mon, 30 Oct 2023 19:41:07 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1...@4...net>
References: <beipzvawfp97$.1uuc986sk5cmv$.dlg@40tude.net>
<uh9456$4lr$3$Radoslaw@news.chmurka.net>
<133bhv3fi2rni.19wwmlpqea7iq$.dlg@40tude.net>
<uhapjm$ri6$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
<3v2ln9gd1j3t$.1xk5vxa9i7rxg$.dlg@40tude.net>
<uhbnih$jc9$3$Radoslaw@news.chmurka.net>
<89bl90wmxopt$.1n7lr8brn908b.dlg@40tude.net>
<uhgb3d$iom$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
<i...@4...net>
<uhgjk7$88t$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
<1f4gwdw5x8v2p$.1po85ntvfibby$.dlg@40tude.net>
<uhj69v$f4n$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
<1ev3a0dg5on4k$.1j5xie36bd8uq$.dlg@40tude.net>
<uho2dd$7pk$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: aagw171.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagw171.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.178.171";
logging-data="5511"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:2fXQT3IdhxnFsJVs6Qn4d3/gffQ=
sha256:qzqtqWABKtFAimLpmSF4HIzOx8VvdzZxghL4KLB4Z2w=
sha1:G4euCLwj1iiP23364Esch51q+Ko=
sha256:CZ9JJxTJRaEnk3yXBuhgYGGUxVT45rn6Z4yz9qtDKGo=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717842
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 30 Oct 2023 12:06:38 +0100, RadosławF wrote:
> W dniu 30.10.2023 o 08:30, J.F pisze:
[...]
>>>>>>>> Jak najbardziej tak, ale jak przesadzi z predkoscią bardziej, to
>>>>>>>> mu 10cm nie wystarczy.
>>>>>>>
>>>>>>> A on miał przesadzać i rozbić auto czy tylko testować?
>>>>>>>
>>>>>>>> A jesli nie ma nawet 10cm ... to moze za wolno jedzie? :-)
>>>>>>>
>>>>>>> Jak nie było wypadku to znaczy że nie jechał za szybko. :-)
>>>>>>
>>>>>> No wlasnie - a ja sie zastanawiam, na ile wiarygodne są te wyniki
>>>>>> czasów przejazdu.
>>>>>> Jak nie jechal najszybciej jak to jeszcze możliwe, to mało wiarygodne
>>>>>> :-)
>>>>> Jechał najszybciej jak to możliwe/bezpieczne wedle jego oceny.
>>>>
>>>> No właśnie ... subiektywne dość.
>>>>
>>>>>> No i nie wiem - fachowiec taki, co potrafi dopasować predkość do
>>>>>> możliwosci, czy np mial pare okrążen i stopniowo coraz szybciej.
>>>>>>
>>>>>> A kolejna sprawa ... czy to dla mnie istotne, ze jemu wyszło,
>>>>>> ze najlepsza opona, to X?
>>>>>> Ja będe jechal ostroznie, i wszytkie będą dobre,
>>>>>> albo za szybko i auto rozbiję :-(
>>>>>
>>>>> Teoretycznie jak opona X ślizgała się przy 120km/h a inne przy
>>>>> mniejszych prędkościach to X jest najlepsza.
>>>>
>>>> Tak, ale tam kazdy zakret inny. Na jednym 120, na drugim 50, na
>>>> trzecim 80 - i skad wiadomo ile jechac na najszybszy przejazd?
>>>
>>> Jedziesz kilka razy każdym kompletem opon.
>>
>> Jest to jakas koncepcja, ale czy wynik jest wtedy miarodajny
>> dla mnie i calej "szerokiej publiki", ktora przejedzie raz trase, i
>> sie rozbije, lub nie?
>
> Wynik jest miarodajny.
> Jak jedziesz tam okazyjnie i turystycznie to nie próbujesz bić
> rekordu przejazdu. I jak nie przegniesz z prędkością to się
> nie rozbijesz.
Na wszystkich z badanych opon - taki to miarodajny wynik :-)
A ponieważ ja sie słabo znam, wiec mogę przegiąc z prędkoscią,
i auto rozbic - znów na wszyskich z badanych opon :-)
>>>>>> Ale moze tez jestem fachowiec i docenie oponę ktora jest
>>>>>> "przewidywalna" i "stopniowa" :-)
>>>>> Z mojego punktu widzenia trzeba by każda oponę doprowadzić do poślizgu
>>>>> i wybrać taką która wpadnie w poślizg przy najwyższej prędkości.
>>>>
>>>> Tez mi się tak wydaje, ale to dlugi tor, z wieloma zakretami - wiec
>>>> jak to zrobic?
>>>> Pilota obok posadzic, i niech notuje predkosci na kazdym zakrecie,
>>>> a potem drugie okrażenie 10 szybciej, i kolejne coraz szybciej?
>>>
>>> Masz komputer i kamery, a jak masz tak kiepską pamięć to sam nie testuj.
>>
>> Mowisz, ze dasz rade zapamietac kilkanascie (?) zakretów i w który ile
>> wjechac?
> 4 komplety opon razy powiedzmy 4 przejazdy to nie jest nie do zapamiętania.
opon troche wiecej - 10 kompletów.
Dla kazdego zakrętu inna predkosc, którą musisz zapamietać z
poprzedniego przejazdu.
A potem sobie zresetować pamiec, bo sie opony zmieniają.
Ale przyglądam sie jeszcze raz - te zakręty dosc łagodne, dlugie -
może da sie dopasować prędkosć juz w zakręcie ..
>>>>> Ale ktoś może postawić na przewidywalność. :(
>>>>
>>>> Moze te opony jakos "ostrzegają" ze zaraz sie poslizgnie,
>>>> albo przy niewielkim przekroczeniu slizgają sie niewiele.
>>>
>>> Na ostrzeżenie bm nie liczył, trzeba wykazać się rozumem oraz refleksem
>>
>> Cos takiego on tam sugeruje ustnie.
>>
>>> i odpuścić jak się uślizg zaczyna.
>>
>> Ale czy to nie będzie za późno, bo np przedkosc o 20km/h za duza?
>
> Ja przy prędkości o 20km/h za dużej nawet w krawężnik nie uderzyłem.
To skąd wiesz, ze za duzą o 20?
> Z drugiej strony to nie było na śniegu tylko na mokrym asfalcie.
No właśnie.
> Ale z trzeciej strony to ja kierowcą rajdowym jednak nie jestem.
A z czwartej - jak cie wyrzucilo na sasiedni pas, a tam by ktos jechał
..
>>>>>>>>>>>>> A jak nie przegnie z prędkością to powinien z uślizgu wyjść.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Bandy ze sniegu wysokie ... mało miejsca, kruca bomba :-)
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Banda ze śniegu lakieru ci nie zetrze, powiedział bym że warunki
>>>>>>>>>>> bezpieczne jeśli nie komfortowe do testów.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ale rysy zostaną.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Jak świeży kopny śnieg to nie zostaną.
>>>>>>>>> Z mojego doświadczenia wychodzi że szybciej pachołek zostawi ci ślady
>>>>>>>>> gumy na lakierze niż śnieg.
>>>>>>>>
>>>>>>>> A to niekoniecznie jest swiezy kopny snieg.
>>>>>>>> Szczegolnie, ze jak tyle napadalo, to trzeba bylo usunąc ten z toru
>>>>>>>> ...
>>>>>>>
>>>>>>> Nie ośmieszaj się, jak ci braknie argumentów to zawsze piszesz "że to
>>>>>>> niekoniecznie jest to co inni uważają". Więc udowadniaj że to jest
>>>>>>> to co ty myślisz. :)
>>>>>>
>>>>>> Przeciez nie napadal tak naturalnie. Moze zgarneli troche na boki,
>>>>>> moze tylko wyjezdzili trase - w obu przypadkach to juz nie jest
>>>>>> świeżo spadły puch ...
>>>>>
>>>>> Nie musi być świeżo spadły, ma być kopny czyli miętki a nie twardy
>>>>> i/lub zbrylony.
>>>>
>>>> Jak zgarniali, to sie zbrylił, jak nie zgarniali, ale poleżał, to tez
>>>> się zbrylił.
>>>> A tam miejscami dosc wysoki "nasyp" z boku, a miejscami nie ..
>>>
>>> Zbrylenie następuje od zmian temperatury a nie od zgarniania.
>>
>> Od zgarniania też, chyba, ze wentylatorem zdmuchujesz :-)
>
> Zwykłe krótkotrwałe zepchnięcie na pobocze bez zmian temperatury
> nie zbryli.
>
>>> No teoretycznie jak nasypią na poboczu wysoki nasyp to pod tym nasypem
>>> może się zbrylić od nacisku z góry. Ale ciebie interesuje to
>>> na co wpadniesz a nie co jest pod zaspą.
>>
>> Ale zaspa raczej nie jest świeżo spadłą, tylko poleżała troche.
>> Wiec i zmiany temperatury zaliczyła.
>
> Ale te zmiany muszą być w zakresie dodatnie-ujemne.
> Jak się zmienia z -20 na -10C to nie zbryli.
Imo sie zbryla. Od samego zgarniania pługiem sie zbryla - tylko czy
tam pługa uzywali?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.23 00:14 RadosławF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=