  • Data: 2011-01-11 17:13:27
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: "Andrzej Jarzabek" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> napisał(a):

    > Mowie o przypadkach typowych. Mysle ze 9 na 10 osob przelozy swoj
    > interes nad zdrowie i bezpieczenstwo innych.

    Sens uprawnień jest również taki, żeby zdrowie i bezpieczeństwo innych było w
    interesie tego, kto może im zagrozić. Na przykład w interesie kogoś
    posiadającego uprawnienia i korzystającego z nich w celu zarabiania na życie
    jest zazwyczaj to, żeby tych uprawnień nie stracić.

> [...]
    > czlowieka przechodza inni ludzie. Ilu mu kupi cos do jedzenia, a ilu
    > odpowie "to nie moja wina ze nie masz co jesc". Jesli ludzie dostrzega
    > mozliwosc ciecia kosztow o owe 2% to niestety w 9 a 10 przypadkach
    > tak zrobia. Niestety to Twoj przypadek uczciwego i szlachetnego
    > czlowieka jest rzadki i skrajny.
    > Jakby Twoj przypadek byl typowy, to juz dawno
    > by sie wszystkim zylo 10 razy lepiej... i nie bylyby potrzebne
    > zupelnie zadne certyfikaty, kazdy produkt bylby bezpieczny i kazdy pracownik
    > sam by sie martwil o bezpieczenstwo innych bez polecenia szefa.

    To nie jest do końca prawda. Nawet szlachetny i uczciwy może przy najlepszych
    chęciach narobić szkód, jeśli jest niekompetentny.

    Z drugiej strony nawet jeśli ktoś nie jest super szlachetny i uczciwy, to
    niekoniecznie będzie celowo robił wszystko źle, może przecież być motywowany
    obawą o utratę pracy czy brak awansu w przypadku pracownika, lub strachem
    przez pozwami w przypadku producenta. I co wtedy z tego, że ktoś chce robić
    dobrze, żeby nie zostać wywalonym czy pozwanym, jeśli robić dobrze po prostu
    nie potrafi?