  • Data: 2011-01-11 17:18:52
    Temat: Re: Test porównawczy j?zyków programowania
    Od: Lemoniada <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 11, 4:39 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > Poniewaz Michoo siedzi u mnie w KF, pozwole sobie odpowiedziec pod
    > postem Kolegi Krukowskiego.
    Wypadaloby o tym poinformować - tez bym Cie wrzucil i bym sobie
    klawiatury nie strzepil.

    Czyzby wrzucenie mnie do KF było spowodwane podaniem odpowiedzi na
    Twoje zadanie z szeregowania? Nie pasowala do teorii więc lepiej
    udawac, ze sie jej nie widzialo?

    > Otoz, Kolego Michoo, kolega ma takie wyobraznie o elektronice jak ja o
    > japonskim teatrze Kabuki.
    Gratuluje znajomosci japonskiego teatru, niemniej nie wnosi to wiele
    do dyskusji.

    > W tej cwili telefony, takei zwykle, domowe,
    > na przyklad, dzialaja na czestotliwosco 5 GHz.
    Zgadza sie - od pewnego czasu coraz czesciej. A rozmowa tyczyla sie
    sporej przeszlosci. Nadal popularniejsze jest 2.4, mimo, ze
    "zasmiecone".

    > To juz sa
    > dzestotliwosci dobrze mikrofalowe,
    Dlatego 2.4 jest ciagle takie popularne - tam wystarcza kawalek
    sciezki w roli anteny.

    > a zaprojetowanie plytki drukowanej
    > dla takiego ukladu wymaga znajomosci teorii "mikrofalowych obwodow
    > paskowych" i dosyc dobrej znajomosci owych rzeczy. Ktore sa wlasnei
    > fragmentem przedmiotu Teoria Pola.
    I student po zaliczeniu "Teorii Pola" bedzie w stanie taki uklad
    zaprojektowac? Do projektowania uzywa sie m.i. specjalnego
    oprogramowania. Nikt na piechote nie liczy przenikalnosci laminatu.

    > Kiedys przesluchiwalem facia, programiste CC++ ktory twierdzil ze "C++
    > jes tza skomplikwoany aby pojedynczy czlowiek sie go nauczyl" i ze
    > pojedynczy czlowiek moze opanowac tylko fragment, a sztuka budowania
    > zespolu to taka ze zbierze sie wszystkicg czlonkow tak aby razem znal
    > icaly C++.
    Jezeli to byl szeregowy koder to w pelni sie zgadzam. takie chocby
    szablony w rekach niedoucznoej osoby to swietny sposob na zaciemnianie
    kodu.

    > Propozycja Kolegi aby Teoria Pola byla tylko dla ochotnikow, jest
    > mniej wiecej taka sama. "Inzyner elektronik do 1 MHz i izynier
    > elektronik od 1 MHz w gore".
    Nie MHz a GHz i to kilka GHz. Skoro teoria pola taka wazna to
    porponuje policzyc dlugosc fali i zobaczyc jaka duza by musiala byc
    plytka przy powiedzmy 400MHz, zeby nie mozna jej bylo traktowac jako
    ukladu skupionego.

    Poza tym w późniejszej pracy wiekszosc tak wlasnie bedzie pracowac -
    "normalnie" albo "mikrofalowo" i wtedy sie beda douczac dopiero rzeczy
    uzytecznych w danej dziedzinie.

    > Czysty nonsens, biorac pod uwage rozneiz
    > fakt ze teoria pola potzrebna jest do projektowania anten
    Jest potrzebna do ZROZUMIENIA anten. Do PROJEKTOWANIA wystarczy znac
    "regoly" dla danej czestotliwosci oraz miec zestaw rownan w arkuszu
    kalkulacyjnym.

    Do tego dizsiejsze anteny czesto projektuja komputery.

    > czy silnikow
    > elektrycznych.
    Tak. Znowu wracamy do "jest to potrzebne GDZIES, wiec uczmy
    WSZYSTKICH". W ten sposob szybko 5 lat studiow nie starczy.

    Michoo