  • 141. Data: 2016-04-04 19:29:52
    Temat: Re: Tesla
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    > Do Madrytu nie dolecisz po pracy, chyba że pracujesz na 1/2 etatu.

    A niby czemu nie?

    Ja bardzo często latam tak na narty w zimie: w piątek po pracy z Chicago
    samolot o 19 do Calgary przylatuje 22:30... W niedziele wieczór wracam.
    Czasem biorę dzien-dwa urlopu aby jezdzić też w piątek i poniedziałek i
    wtedy lecę w czwartek, też po pracy.

    Dystans lotniczy z Chicago do Calgary to z tego co widzę online 2227 km,
    przelot trwa 3 godziny plus kilka minut.

    Z Warszawy do Madrytu masz prawie tyle samo: 2273 km, więc jak złapiesz
    bezpośrednie połączenie to jesteś na miejscu w ten sam wieczór.

    Patrzę teraz na grafik Ryanair i widzę że masz bezpośredni lot z WAW o
    20:20 lądujący 23:55 w MAD.

    O co Ty płaczez? :-)

  • 142. Data: 2016-04-04 19:32:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    robot wrote:

    > Przypominam, że rząd nie zajmuje się budowaniem dróg.

    a kto?

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 143. Data: 2016-04-04 19:33:50
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości grup
    net...
    > Był sobie taki dzień: 4 kwiecień (poniedziałek), gdy o godzinie 8:01
    > *Myjk* naskrobał(a):

    > Zartujesz ? Budzet tego nie wytrzyma. Chyba, zeby tak najpierw dac
    > ulgi, a jak juz bedzie ich milion, to opodatkowac wysoko :-)
    >
    > A dzialanie ekologiczne ... jakie - ze zamiast benzyny spalimy wegiel
    > ?

    Nawet jak wegiel to spalimy go w elektrowni, wydajnie, w optymalnej
    temperaturze i stechiometrycznym doplywem powietrza, odprowadzimy spaliny z
    filtrami, daleko od centrum miasta. Wiesz jak niewyregulowane sa auta na
    drodze? Krotkie trasy/zimne silniki, uszkodzone wtryskiwacze, pozdejmowane
    katalizatory - i wszystko to kopci w centrach miast gdzie chcemy mieszkac.

  • 144. Data: 2016-04-04 19:41:07
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Cavallino <c...@k...pl> wrote:
> [...]
    ps.com...

    > Jakiej?
    > Tu nie Hameryka, tutaj nikt 130 nie uznaje za "bardzo szybko".
    > Na autostradzie, to się nawet nie łapie do "przeciętnie".

    > W sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) mam
    > sobie zrobić 3 h przerwę w trakcie i podwoić czas przejazdu?
    > W imię czego przepraszam?

    No to masz problem :-)

  • 145. Data: 2016-04-04 19:43:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Heraklit wrote:

    > Był sobie taki dzień: 4 kwiecień (poniedziałek), gdy o godzinie 8:01
    > *Myjk* naskrobał(a):

    > To co stoi na przeszkodzie, by wprowadzić ulgi, zachęty na zakup i
    > budowę infrastruktury dla aut elektrycznych? Przesiadka z prywatnych aut
    > spalinowych na auta elektryczne byłaby najbardziej odczuwalnym
    > działaniem ekologicznym.

    wbrew pozorom bilans nie jest taki super dodatni. Bo prą? z niczego się
    nie bierze. A w Polsce bierze się ze spalenia węgla. Do tego dochodzą
    straty na przesyle. Tak więc to ma sens jak w przypadku tramwajów w
    postaci przeniesienia miejsca powstania zanieczyszczeń poza miasto.

    A co do dopłat z "budżetu" to zebranie i rozdanie pieniędzy podatników
    powoduje duże straty w procesie.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 146. Data: 2016-04-04 19:43:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > ... a potem przydałoby się pomyśleć.

    to zacznij

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 147. Data: 2016-04-04 21:01:57
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2016-04-04 o 17:17, J.F. pisze:

    > Na "przecietnie" to sie jak najbardziej lapie, przynajmniej na A4 i S8.
    > Nie wiem co mysla wyprzedzani - nic, "ale zap*" czy "wariat" :-)

    Nie zapominajmy o różnicy miedzy prędkością maksymalną a średnią
    Jeśli zap...amy po A2 do Wawy to i tak osiągniecie ŚREDNIEJ 120kmh jest
    sukcesem.
    A przy takiej średniej zasięg przekracza odległość Poznań - Wawa

    > O to to to. Z tym, ze ponoc przerwa tylko godzine.
    > Ale w imie czego mam godzine wczesniej wstac i godzine pozniej wrocic ?

    Po 1. Nie 3 godziny przerwy tylko przerwa po 3 godzinach jazdy -
    czytanie ze zrozumieniem się kłania.
    Po 2. Przerwa nie 3h tylko 20-25 minut, czyli tyle ile potrzeba na
    wypicie kawy.

    Sławek

  • 148. Data: 2016-04-04 21:42:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I co z tego ze powtorzysz jak powtarzasz bzdury. Tesla to nie jest samochod dla
    akwizytora. To samochod przeznaczony na dojazdy do pracy. A ze w USA ludzie czesto
    maja do pracy dalej niz za rogiem to potrzebuja samochod o wieszym zasiegu niz w
    Europie. W Polsce wiekszosc ludzi ma do pracy od kilometra do kilkunastu kilometrow i
    tutaj samochod o zasiegu 50 kilometrow by sie sprawdzil.

  • 149. Data: 2016-04-04 22:01:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.04.2016 12:28, Myjk wrote:

    > Brednie o 80% sprawności to możesz wciskać zagorzałym węglarzom. :P
    > Sprawność 80% to najlepsze piece podajnikowe wyciągają w LABORATORIUM,
    > pracując na mocy _znamionowej_. Z rzeczywistymi warunkami niewiele ma to
    > wspólnego -- patrz afera producentów samochodów z emisją. Testy sobie,
    > życie sobie. Z kotłami węglowymi jest TO SAMO, tylko jeszcze gorzej.

    Przede wszystkim, jak masz dobrze zwymiarowany kocioł, to będzie coś
    koło tych 80% - rzeczywiście problemem będzie okres przejściowy, gdy
    pracuje na pół gwizdka. Niech będzie srednio 60. Sprawność elektrowni to
    max 46% W praktyce poniżej 40. Niech będzie 40 - razy 0,9 na przesył -
    36%. Dalej wychodzi, że musisz skotłować prawie dwa razy więcej węgla.

    > Przeciętnie to nie jest więcej jak 50-60%.

    No dobra - niech będzie 60%.

    > O niefiltrowanej emisji prosto nad głowami ogrzewających już wspominałem?

    Ale tu nikt nie dyskutuje. Spaliny masz czystsze z elektrowni. Tylko
    więcej CO2 wyemitujesz.

    > O tym że PC bierze jeden, daje trzy (albo i więcej), biorąc pozostałe ze
    > słońca,

    ???

    Niektóre dizle grupowiczów też produkują paliwo i muszą odlewać;)

    > Wg moich obliczeń jest to ~40%

    Tylko w szczycie. Elektrownie też nie chodzą cały czas na mocy znamionowej.

    > a należy do tego
    > jeszcze dorzucić, że elektrownie są często także ciepłowniami i sporo
    > osiedli jest ogrzewanych przy okazji produkcji prądu -- więc sprawność
    > elektrociepłowni w zimie jest jeszcze większa.

    Też nie do końca. Elektrociepłownie są małe, bo i ciepła mało w stosunku
    do prądu trzeba. Poza tym działają tak tylko w zimę.

    > Ale nie emituje tam gdzie jest największe zbiorowisko ludzi, ergo, nie
    > emituje prosto w nos ludzi w ogromnym stężeniu -- i to jest ogromny plus.
    > Tak samo jak pojazdy elektryczne.

    Nie da się ukryć, że jest to duża zaleta - nikt tego nie kwestionuje.

    > Inna sprawa, że jestem zdecydowanym
    > przeciwnikiem tramwajów -- uważam, że powinny zamiast tego stalowego
    > dziadostwa (gdzie jak jeden ma awarię czy wypadek, to stoi wszystko)
    > jeździć autobusy elektryczne.

    Z tym, że po pierwsze trzeba te baterię wozić, po drugie nie starczy ich
    na cały dzień, po trzecie bedą miały jeszcze gorszą sprawność od
    tramwaju (która jest już gorsza od zwykłeg autobusu). Problem z
    tramwajami polega na tym, że u nas szybki tramwaj to taki co ma dużo
    szyb, ale dalej jest wolniejszy od autobusu:(

    > Nie jestem żadnym "ekofaszystą" liczę więc to co zagraża LUDZIOM. CO2 to
    > akurat najmniej istotna bzdurka dla zdowia człowieka -- ziemia sobie z CO2
    > poradzi, co nie znaczy że nie trzeba zmniejszać także tej emisji.

    Generalnie sprawa jest skomplikowana i nie jest takie oczywiste czy
    sobie poradzi. Co nie znaczy, że jedynym kryterium powinna być emisja
    CO2 jak w świadectwach energetycznych, bo prowadzi to do oczywistych bzdur.

    Dlatego napisałem _prawi_ czysta para.

    Shrek.

  • 150. Data: 2016-04-04 23:04:49
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > pracy od kilometra do kilkunastu kilometrow i tutaj samochod o zasiegu 50

    Akwizytor niech sobie zatem kupi coś innego :-)

    W czym problem?