-
141. Data: 2016-04-04 19:29:52
Temat: Re: Tesla
Od: Pszemol <P...@P...com>
r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
> Fri, 1 Apr 2016 10:27:07 -0500, w <ndm3q8$u05$1@dont-email.me>, Pszemol
> <P...@P...com> napisał(-a):
>
>> r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
>>> Fri, 1 Apr 2016 08:32:58 -0500, w <ndlt47$3m9$2@dont-email.me>, Pszemol
>>> <P...@P...com> napisał(-a):
>>>
>>>> Jak masz mało urlopu i Ci się spieszy to do Madrytu lecisz samolotem po
>>>> pracy i w ten sam wieczór jestes gdzie chcesz być.
>>>
>>> Widzę primaaprilisowo gadasz głupoty :)
>>
>> Nie rozumiem... Dlaczego głupoty?
>
> Do Madrytu nie dolecisz po pracy, chyba że pracujesz na 1/2 etatu.
A niby czemu nie?
Ja bardzo często latam tak na narty w zimie: w piątek po pracy z Chicago
samolot o 19 do Calgary przylatuje 22:30... W niedziele wieczór wracam.
Czasem biorę dzien-dwa urlopu aby jezdzić też w piątek i poniedziałek i
wtedy lecę w czwartek, też po pracy.
Dystans lotniczy z Chicago do Calgary to z tego co widzę online 2227 km,
przelot trwa 3 godziny plus kilka minut.
Z Warszawy do Madrytu masz prawie tyle samo: 2273 km, więc jak złapiesz
bezpośrednie połączenie to jesteś na miejscu w ten sam wieczór.
Patrzę teraz na grafik Ryanair i widzę że masz bezpośredni lot z WAW o
20:20 lądujący 23:55 w MAD.
O co Ty płaczez? :-)
-
142. Data: 2016-04-04 19:32:44
Temat: Re: Tesla
Od: masti <g...@t...hell>
robot wrote:
> W dniu 2016-04-01 o 15:54, J.F. pisze:
>> Użytkownik radekp napisał
>> Fri, 1 Apr 2016 15:43:37 +0200, w <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
>>>> A Przemysla do Swinoujscia i tak trudno w jeden dzien dojechac :-)
>>> A4+S3 = 10-11h?
>>
>> No fakt, zapomnialem, ze poprzedni rzad troche jednak tych drog zbudowal.
>>
> Przypominam, że rząd nie zajmuje się budowaniem dróg.
a kto?
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
143. Data: 2016-04-04 19:33:50
Temat: Re: Tesla
Od: Pszemol <P...@P...com>
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:yhchu8xsx4rb.1ukf2379z3mtq$.dlg@40tude.
net...
> Był sobie taki dzień: 4 kwiecień (poniedziałek), gdy o godzinie 8:01
> *Myjk* naskrobał(a):
>
> Zartujesz ? Budzet tego nie wytrzyma. Chyba, zeby tak najpierw dac
> ulgi, a jak juz bedzie ich milion, to opodatkowac wysoko :-)
>
> A dzialanie ekologiczne ... jakie - ze zamiast benzyny spalimy wegiel
> ?
Nawet jak wegiel to spalimy go w elektrowni, wydajnie, w optymalnej
temperaturze i stechiometrycznym doplywem powietrza, odprowadzimy spaliny z
filtrami, daleko od centrum miasta. Wiesz jak niewyregulowane sa auta na
drodze? Krotkie trasy/zimne silniki, uszkodzone wtryskiwacze, pozdejmowane
katalizatory - i wszystko to kopci w centrach miast gdzie chcemy mieszkac.
-
144. Data: 2016-04-04 19:41:07
Temat: Re: Tesla
Od: Pszemol <P...@P...com>
Cavallino <c...@k...pl> wrote:
> W dniu 04.04.2016 o 03:16, Pszemol pisze:
>> "rzymo" <r...@g...com> wrote in message
>> news:4c7de867-0283-4bce-9234-700a06e25320@googlegrou
ps.com...
>>> W dniu sobota, 2 kwietnia 2016 18:46:15 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
>>>> Nie wiem czemu się wszyscy tak spieszą na tych długich dystansach,
>>>> że przezywają te 30-50 minut jakie trzeba spędzić aby auto naładować...
>>>> Naprawdę jeździcie z Polski do Hiszpanii ciurkiem, z e 5-minutowymi
>>>> przerwami na sikanie?
>>>
>>> Po co Hiszpania? Wystarczy autostrada i już nie wrócę do domu na
>>> jednym ładowaniu, albo stanę gdzieś na pasie awaryjnym ;)
>>>
>>> Wykres na pewno znany i wiele razy wklejany:
>>> https://www.teslamotors.com/sites/default/files/grap
h1.jpg - kończy
>>> się na 80mph, a chyba nie tylko ja po drogach A jeżdżę szybciej niż
>>> ~130km/h ;)
>>> Zasięg jest słabiutki... przecież nawet dojazd np. z Trójmiasta do
>>> Warszawy byłby dużym problemem na jednym ładowaniu (i to z
>>> najmocniejszym dostępnym pakietem aku).
>>
>> Czyli 200 mil z prędkoscią 80mph to prawie 3 godziny bardzo szybkiej jazdy.
>
> Jakiej?
> Tu nie Hameryka, tutaj nikt 130 nie uznaje za "bardzo szybko".
> Na autostradzie, to się nawet nie łapie do "przeciętnie".
>
>
>> Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h na
>> przerwę?
>
> W sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) mam
> sobie zrobić 3 h przerwę w trakcie i podwoić czas przejazdu?
> W imię czego przepraszam?
>
No to masz problem :-)
-
145. Data: 2016-04-04 19:43:03
Temat: Re: Tesla
Od: masti <g...@t...hell>
Heraklit wrote:
> Był sobie taki dzień: 4 kwiecień (poniedziałek), gdy o godzinie 8:01
> *Myjk* naskrobał(a):
>
>
>> Ergo, ktoś twierdzący że "cała ta ekologia to obłuda i mamienie ciemnego
>> ludu" zwyczajnie jest ignorantem i nie mniejszym oszołomem niż skrajni
>> ekofaszyści co się łańcuchami do drzew przywiązują.
> To co stoi na przeszkodzie, by wprowadzić ulgi, zachęty na zakup i
> budowę infrastruktury dla aut elektrycznych? Przesiadka z prywatnych aut
> spalinowych na auta elektryczne byłaby najbardziej odczuwalnym
> działaniem ekologicznym.
wbrew pozorom bilans nie jest taki super dodatni. Bo prą? z niczego się
nie bierze. A w Polsce bierze się ze spalenia węgla. Do tego dochodzą
straty na przesyle. Tak więc to ma sens jak w przypadku tramwajów w
postaci przeniesienia miejsca powstania zanieczyszczeń poza miasto.
A co do dopłat z "budżetu" to zebranie i rozdanie pieniędzy podatników
powoduje duże straty w procesie.
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
146. Data: 2016-04-04 19:43:53
Temat: Re: Tesla
Od: masti <g...@t...hell>
Pszemol wrote:
> "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:ndrr7g$r9d$1@dont-email.me...
>> Pszemol wrote:
>>
>>> "masti" <g...@t...hell> wrote in message
>>> news:ndrq9v$nm8$1@dont-email.me...
>>>> Pszemol wrote:
>>>>
>>>>> "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
>>>>> news:178kuzfa3h7vd$.dlg@myjk.org...
>>>>>> Sat, 2 Apr 2016 20:45:18 +0200, J.F.
>>>>>>
>>>>>>> A ja potrzebuje. Lubie slyszec jak silnik pracuje, a jak nie slysze,
>>>>>>> to zle sie czuje.
>>>>>>> Ale glosny byc nie musi.
>>>>>>
>>>>>> Potrzebujesz, jak mniemam, bo Ci to ułatwia zmianę biegów
>>>>>> bez patrzenia na obrotomierz. Innych przyczyn dla słyszenia
>>>>>> silnika nie znajduję.
>>>>>
>>>>> Po przesiadce na auto z automatem tego silnika nie chcesz
>>>>> słuchać, ani odgłosów drogi - wolisz aby była w kabinie cisza.
>>>>
>>>> a Ty jak zwykle wiesz lepiej co inni chcą
>>>
>>> Ty wiesz lepiej ode mnie co ja wiem :-)
>>
>> wystarczy przeczytać
>
> ... a potem przydałoby się pomyśleć.
to zacznij
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
147. Data: 2016-04-04 21:01:57
Temat: Re: Tesla
Od: Slavekk <s...@g...pl>
W dniu 2016-04-04 o 17:17, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ndtvo8$r2v$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 04.04.2016 o 03:16, Pszemol pisze:
>>>> Zasięg jest słabiutki... przecież nawet dojazd np. z Trójmiasta do
>>>> Warszawy byłby dużym problemem na jednym ładowaniu (i to z
>>>> najmocniejszym dostępnym pakietem aku).
>>
>>> Czyli 200 mil z prędkoscią 80mph to prawie 3 godziny bardzo szybkiej
>>> jazdy.
>
>> Jakiej?
>> Tu nie Hameryka, tutaj nikt 130 nie uznaje za "bardzo szybko".
>> Na autostradzie, to się nawet nie łapie do "przeciętnie".
>
> Na "przecietnie" to sie jak najbardziej lapie, przynajmniej na A4 i S8.
> Nie wiem co mysla wyprzedzani - nic, "ale zap*" czy "wariat" :-)
Nie zapominajmy o różnicy miedzy prędkością maksymalną a średnią
Jeśli zap...amy po A2 do Wawy to i tak osiągniecie ŚREDNIEJ 120kmh jest
sukcesem.
A przy takiej średniej zasięg przekracza odległość Poznań - Wawa
>>> Zakładając że będzie supercharger po drodze to chyba zasłużyłeś po 3h na
>>> przerwę?
>> W sensie, że jadąc z Poznania do Warszawy (całość między 2,5-3h) mam
>> sobie zrobić 3 h przerwę w trakcie i podwoić czas przejazdu?
>> W imię czego przepraszam?
>
> O to to to. Z tym, ze ponoc przerwa tylko godzine.
> Ale w imie czego mam godzine wczesniej wstac i godzine pozniej wrocic ?
Po 1. Nie 3 godziny przerwy tylko przerwa po 3 godzinach jazdy -
czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Po 2. Przerwa nie 3h tylko 20-25 minut, czyli tyle ile potrzeba na
wypicie kawy.
Sławek
-
148. Data: 2016-04-04 21:42:16
Temat: Re: Tesla
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
I co z tego ze powtorzysz jak powtarzasz bzdury. Tesla to nie jest samochod dla
akwizytora. To samochod przeznaczony na dojazdy do pracy. A ze w USA ludzie czesto
maja do pracy dalej niz za rogiem to potrzebuja samochod o wieszym zasiegu niz w
Europie. W Polsce wiekszosc ludzi ma do pracy od kilometra do kilkunastu kilometrow i
tutaj samochod o zasiegu 50 kilometrow by sie sprawdzil.
-
149. Data: 2016-04-04 22:01:23
Temat: Re: Tesla
Od: Shrek <...@w...pl>
On 04.04.2016 12:28, Myjk wrote:
>> Dla grzania węglem bezpośrenio na miejscu będzie to pewnie coś koło 80%.
>> Dołóż jakieś koszty dystrybucji węgla (choć do elektrowni też trzeba
>> dowieźć, ale będzie sprawniej) wychodzi ci, żeby w elektrowni trzeba
>> skotłować jakieś 2 razy więcej węgla niż lokalnie.
>
> Brednie o 80% sprawności to możesz wciskać zagorzałym węglarzom. :P
> Sprawność 80% to najlepsze piece podajnikowe wyciągają w LABORATORIUM,
> pracując na mocy _znamionowej_. Z rzeczywistymi warunkami niewiele ma to
> wspólnego -- patrz afera producentów samochodów z emisją. Testy sobie,
> życie sobie. Z kotłami węglowymi jest TO SAMO, tylko jeszcze gorzej.
Przede wszystkim, jak masz dobrze zwymiarowany kocioł, to będzie coś
koło tych 80% - rzeczywiście problemem będzie okres przejściowy, gdy
pracuje na pół gwizdka. Niech będzie srednio 60. Sprawność elektrowni to
max 46% W praktyce poniżej 40. Niech będzie 40 - razy 0,9 na przesył -
36%. Dalej wychodzi, że musisz skotłować prawie dwa razy więcej węgla.
> Przeciętnie to nie jest więcej jak 50-60%.
No dobra - niech będzie 60%.
> O niefiltrowanej emisji prosto nad głowami ogrzewających już wspominałem?
Ale tu nikt nie dyskutuje. Spaliny masz czystsze z elektrowni. Tylko
więcej CO2 wyemitujesz.
> O tym że PC bierze jeden, daje trzy (albo i więcej), biorąc pozostałe ze
> słońca,
???
Niektóre dizle grupowiczów też produkują paliwo i muszą odlewać;)
> Wg moich obliczeń jest to ~40%
Tylko w szczycie. Elektrownie też nie chodzą cały czas na mocy znamionowej.
> a należy do tego
> jeszcze dorzucić, że elektrownie są często także ciepłowniami i sporo
> osiedli jest ogrzewanych przy okazji produkcji prądu -- więc sprawność
> elektrociepłowni w zimie jest jeszcze większa.
Też nie do końca. Elektrociepłownie są małe, bo i ciepła mało w stosunku
do prądu trzeba. Poza tym działają tak tylko w zimę.
> Ale nie emituje tam gdzie jest największe zbiorowisko ludzi, ergo, nie
> emituje prosto w nos ludzi w ogromnym stężeniu -- i to jest ogromny plus.
> Tak samo jak pojazdy elektryczne.
Nie da się ukryć, że jest to duża zaleta - nikt tego nie kwestionuje.
> Inna sprawa, że jestem zdecydowanym
> przeciwnikiem tramwajów -- uważam, że powinny zamiast tego stalowego
> dziadostwa (gdzie jak jeden ma awarię czy wypadek, to stoi wszystko)
> jeździć autobusy elektryczne.
Z tym, że po pierwsze trzeba te baterię wozić, po drugie nie starczy ich
na cały dzień, po trzecie bedą miały jeszcze gorszą sprawność od
tramwaju (która jest już gorsza od zwykłeg autobusu). Problem z
tramwajami polega na tym, że u nas szybki tramwaj to taki co ma dużo
szyb, ale dalej jest wolniejszy od autobusu:(
>> Nie do końca jest to prawdą - zależy co liczysz - jak CO2 to dopóki w
>> elektrowni spalasz węgiel, będzie gorzej. Jak inne syfy - z elektrowni
>> wylatuje prawie czysta para, a śmieci składuje się na hałdach. Pytanie
>> czy taka hałda jest faktycznie fajna;)
>
> Nie jestem żadnym "ekofaszystą" liczę więc to co zagraża LUDZIOM. CO2 to
> akurat najmniej istotna bzdurka dla zdowia człowieka -- ziemia sobie z CO2
> poradzi, co nie znaczy że nie trzeba zmniejszać także tej emisji.
Generalnie sprawa jest skomplikowana i nie jest takie oczywiste czy
sobie poradzi. Co nie znaczy, że jedynym kryterium powinna być emisja
CO2 jak w świadectwach energetycznych, bo prowadzi to do oczywistych bzdur.
> Z dwojga złego wolę syf na hałdach niż w płucach ludzi, których potem
> trzeba będzie z tego syfu leczyć.
>
> Z komina elektrowni nie wychodzi tylko para (chyba że masz na myśli
> chłodnice). :P Natomiast pyły, benzo(a)pireny, NOx, SOx są z pewnością
> emitowane w dużo mniejszym stopniu niż z kominów pod strzechami nawet
> uwzględniając i przeliczając "straty" na produkcji prądu.
Dlatego napisałem _prawi_ czysta para.
Shrek.
-
150. Data: 2016-04-04 23:04:49
Temat: Re: Tesla
Od: Pszemol <P...@P...com>
Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> I co z tego ze powtorzysz jak powtarzasz bzdury. Tesla to nie jest
> samochod dla akwizytora. To samochod przeznaczony na dojazdy do pracy. A
> ze w USA ludzie czesto maja do pracy dalej niz za rogiem to potrzebuja
> samochod o wieszym zasiegu niz w Europie. W Polsce wiekszosc ludzi ma do
> pracy od kilometra do kilkunastu kilometrow i tutaj samochod o zasiegu 50
> kilometrow by sie sprawdzil.
>
Akwizytor niech sobie zatem kupi coś innego :-)
W czym problem?