eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTeslaRe: Tesla
  • Data: 2016-04-06 08:47:00
    Temat: Re: Tesla
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tue, 5 Apr 2016 17:57:52 +0200, Shrek

    > Jako inżynier, pozostane przy swoich bardziej
    > oficjalnych danych, niż twój szwagier
    > i "użytkownicy";)

    Inżynier czego? :P

    Użytkownicy potwierdzają co się dzieje w rzeczywistości patrząc na grzanie
    węglem i pompami w porównaniu z tym co w katalogach. I jakby bliżej do
    rzeczywistości temu co w katalogach pomp niż temu co w katalogach pieców
    węglowych. Z prostej przyczyny, prąd jest w pełni skalowalny, a węgiel
    zdecydowanie nie.

    > 4 to nawet katalogowo nie mają. Mają za to wybitnie COP zależny od
    > różnicy temperatur.

    Większość powietrznych pomp przy 2/35 (GZ 35sC to przy obecnym budownictwie
    i podłogówce wartość skrajna na największe mrozy, bo przy 2sC na zewnątrz
    to grzeje pewnie gdzieś do 26-28) i różnicy 5K na powrocie daje sCOP ponad
    3 (a w związku z niższą temperaturą GZ będzie COP wyższy). Przy 7/35 jest
    już znacznie ponad 4, a tu znowu ponieważ7sC na zewnatrz, to w środku
    potrzeba mniej więc i COP wzrośnie. Obecnie średni roczny COP można
    spokojnie osiągnąć na poziomie 4. I to potwierdzają użytkownicy
    opomiarowanych systemów.

    >>> Ale bloki nie odpalają się w 5 minut, a odpalanie i wygaszanie w kółko
    >>> im wybitnie szkodzi.
    >> Dlatego zaczynają stosować sprzęgła.
    > I co odłączysz turbogenerator i co dalej - para w atmosferę? Toż to
    > dopiero sprawność. A rury i tak w dupę dostaną, bo cudów nie ma - jak
    > nie ma pary, to stygną. Jak stygną to się kurczą, a jak się potem
    > nagrzewają, to się niszczą od ciągłego skurczania i rozszerzania.

    Tak piszesz, że normalnie żal mi się tych rur zrobiło. :(

    >> Poza tym da się szacować kiedy i ile
    >> energii będzie potrzebne -- pilnują tego ludzie i zaawansowane komputery.
    > Ależ oczywiście, że się da. Ba nawet trzeba i robiono to bez komputerów.
    > Z tym że nic to nie zmienia - albo część bloków trzeba odłączyć, albo
    > nie będą pracować na mocy znamionowej, więc będą miały gorszą sprawność.
    > Tak samo jak twój piec.

    Sprawność kotłów w elektrowniach NIGDY, *NIGDY* nie spada poniżej 95% -- a
    to z prostej przyczyny. Tam się nie spala wsadu tak jak w domowych kotłach,
    tylko "wtryskuje" się pył węglowy -- i tym też można regulować moc bloku. W
    domowym kotle to co jest wsypane do komory albo leży na palniku się pali,
    albo musi się palić aby podtrzymać tak pożądaną przez użytkowników
    bezobsługowość. I dlatego gówno z tego spalania węgla w domach wychodzi.

    > No o co ci chodzi - wykonuje pracę to pije paliwo. Z tym,
    > że sprawniej niż jakby się rozpędzał powoli.

    No tak, w końcu autobus do setki śmiga w 6,6 sek. :P

    > Tramwaje mimo, że teoretycznie odzzyskują dalej przegrywają pod względem
    > emisji CO2 z autobusem spalinowym. A to bardzo dobrze oddaje sprawność
    > całego systemu.

    Jak zwykle uwzględniasz tylko dane cząstkowe, tj. to co powstaje ze
    spalania paliwa. Samo spalanie w silniku to tylko cząstka procesu, cząstka
    emisji. Dolicz do tego emisję z wytworzenia tego paliwa, emisję z
    przygotowania innych płynów takich jak lubrykant do smarowania silnika i
    dopiero porównuj koszty.


    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: