-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!voer-me.
highwinds-media.com!peer02.am1!peering.am1!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!
newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.
pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Tesla
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <ndjhf7$kck$1@dont-email.me> <2oh4s5ix6tf1$.dlg@myjk.org>
<ndjip4$pmv$2@dont-email.me> <1...@m...org>
<ndom2f$cv6$1@dont-email.me> <ndop2h$ltt$1@node1.news.atman.pl>
<7uzks2tparsq$.1qosdrwtuzsrh.dlg@40tude.net>
<5700158c$0$646$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
<ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl> <qdxnw05aoehk$.dlg@myjk.org>
<nduh6g$ede$1@node1.news.atman.pl> <k464fi86maa6$.dlg@myjk.org>
<ne0iui$737$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
<ne0n9r$k4t$1@node1.news.atman.pl>
Date: Wed, 6 Apr 2016 08:47:00 +0200
Message-ID: <625x3zqmp3nr$.dlg@myjk.org>
Lines: 69
NNTP-Posting-Host: 178.43.45.153
X-Trace: 1459925180 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 690 178.43.45.153:16866
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 305352513
X-Received-Bytes: 4599
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579670
[ ukryj nagłówki ]Tue, 5 Apr 2016 17:57:52 +0200, Shrek
> Jako inżynier, pozostane przy swoich bardziej
> oficjalnych danych, niż twój szwagier
> i "użytkownicy";)
Inżynier czego? :P
Użytkownicy potwierdzają co się dzieje w rzeczywistości patrząc na grzanie
węglem i pompami w porównaniu z tym co w katalogach. I jakby bliżej do
rzeczywistości temu co w katalogach pomp niż temu co w katalogach pieców
węglowych. Z prostej przyczyny, prąd jest w pełni skalowalny, a węgiel
zdecydowanie nie.
> 4 to nawet katalogowo nie mają. Mają za to wybitnie COP zależny od
> różnicy temperatur.
Większość powietrznych pomp przy 2/35 (GZ 35sC to przy obecnym budownictwie
i podłogówce wartość skrajna na największe mrozy, bo przy 2sC na zewnątrz
to grzeje pewnie gdzieś do 26-28) i różnicy 5K na powrocie daje sCOP ponad
3 (a w związku z niższą temperaturą GZ będzie COP wyższy). Przy 7/35 jest
już znacznie ponad 4, a tu znowu ponieważ7sC na zewnatrz, to w środku
potrzeba mniej więc i COP wzrośnie. Obecnie średni roczny COP można
spokojnie osiągnąć na poziomie 4. I to potwierdzają użytkownicy
opomiarowanych systemów.
>>> Ale bloki nie odpalają się w 5 minut, a odpalanie i wygaszanie w kółko
>>> im wybitnie szkodzi.
>> Dlatego zaczynają stosować sprzęgła.
> I co odłączysz turbogenerator i co dalej - para w atmosferę? Toż to
> dopiero sprawność. A rury i tak w dupę dostaną, bo cudów nie ma - jak
> nie ma pary, to stygną. Jak stygną to się kurczą, a jak się potem
> nagrzewają, to się niszczą od ciągłego skurczania i rozszerzania.
Tak piszesz, że normalnie żal mi się tych rur zrobiło. :(
>> Poza tym da się szacować kiedy i ile
>> energii będzie potrzebne -- pilnują tego ludzie i zaawansowane komputery.
> Ależ oczywiście, że się da. Ba nawet trzeba i robiono to bez komputerów.
> Z tym że nic to nie zmienia - albo część bloków trzeba odłączyć, albo
> nie będą pracować na mocy znamionowej, więc będą miały gorszą sprawność.
> Tak samo jak twój piec.
Sprawność kotłów w elektrowniach NIGDY, *NIGDY* nie spada poniżej 95% -- a
to z prostej przyczyny. Tam się nie spala wsadu tak jak w domowych kotłach,
tylko "wtryskuje" się pył węglowy -- i tym też można regulować moc bloku. W
domowym kotle to co jest wsypane do komory albo leży na palniku się pali,
albo musi się palić aby podtrzymać tak pożądaną przez użytkowników
bezobsługowość. I dlatego gówno z tego spalania węgla w domach wychodzi.
> No o co ci chodzi - wykonuje pracę to pije paliwo. Z tym,
> że sprawniej niż jakby się rozpędzał powoli.
No tak, w końcu autobus do setki śmiga w 6,6 sek. :P
> Tramwaje mimo, że teoretycznie odzzyskują dalej przegrywają pod względem
> emisji CO2 z autobusem spalinowym. A to bardzo dobrze oddaje sprawność
> całego systemu.
Jak zwykle uwzględniasz tylko dane cząstkowe, tj. to co powstaje ze
spalania paliwa. Samo spalanie w silniku to tylko cząstka procesu, cząstka
emisji. Dolicz do tego emisję z wytworzenia tego paliwa, emisję z
przygotowania innych płynów takich jak lubrykant do smarowania silnika i
dopiero porównuj koszty.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.16 08:47 Myjk
- 05.04.16 16:33 r...@k...pl
- 05.04.16 16:34 r...@k...pl
- 06.04.16 13:32 RoMan Mandziejewicz
- 06.04.16 13:56 Axel
- 06.04.16 15:13 J.F.
- 06.04.16 15:22 Axel
- 06.04.16 15:27 Axel
- 06.04.16 17:28 J.F.
- 06.04.16 17:38 Shrek
- 06.04.16 17:56 J.F.
- 06.04.16 17:59 J.F.
- 06.04.16 18:04 J.F.
- 06.04.16 18:07 J.F.
- 06.04.16 18:19 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=