eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla › Re: Tesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!voer-me.
    highwinds-media.com!peer02.am1!peering.am1!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!
    newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.
    pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Tesla
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <ndjhf7$kck$1@dont-email.me> <2oh4s5ix6tf1$.dlg@myjk.org>
    <ndjip4$pmv$2@dont-email.me> <1...@m...org>
    <ndom2f$cv6$1@dont-email.me> <ndop2h$ltt$1@node1.news.atman.pl>
    <7uzks2tparsq$.1qosdrwtuzsrh.dlg@40tude.net>
    <5700158c$0$646$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
    <ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl> <qdxnw05aoehk$.dlg@myjk.org>
    <nduh6g$ede$1@node1.news.atman.pl> <k464fi86maa6$.dlg@myjk.org>
    <ne0iui$737$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
    <ne0n9r$k4t$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Wed, 6 Apr 2016 08:47:00 +0200
    Message-ID: <625x3zqmp3nr$.dlg@myjk.org>
    Lines: 69
    NNTP-Posting-Host: 178.43.45.153
    X-Trace: 1459925180 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 690 178.43.45.153:16866
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 305352513
    X-Received-Bytes: 4599
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579670
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 5 Apr 2016 17:57:52 +0200, Shrek

    > Jako inżynier, pozostane przy swoich bardziej
    > oficjalnych danych, niż twój szwagier
    > i "użytkownicy";)

    Inżynier czego? :P

    Użytkownicy potwierdzają co się dzieje w rzeczywistości patrząc na grzanie
    węglem i pompami w porównaniu z tym co w katalogach. I jakby bliżej do
    rzeczywistości temu co w katalogach pomp niż temu co w katalogach pieców
    węglowych. Z prostej przyczyny, prąd jest w pełni skalowalny, a węgiel
    zdecydowanie nie.

    > 4 to nawet katalogowo nie mają. Mają za to wybitnie COP zależny od
    > różnicy temperatur.

    Większość powietrznych pomp przy 2/35 (GZ 35sC to przy obecnym budownictwie
    i podłogówce wartość skrajna na największe mrozy, bo przy 2sC na zewnątrz
    to grzeje pewnie gdzieś do 26-28) i różnicy 5K na powrocie daje sCOP ponad
    3 (a w związku z niższą temperaturą GZ będzie COP wyższy). Przy 7/35 jest
    już znacznie ponad 4, a tu znowu ponieważ7sC na zewnatrz, to w środku
    potrzeba mniej więc i COP wzrośnie. Obecnie średni roczny COP można
    spokojnie osiągnąć na poziomie 4. I to potwierdzają użytkownicy
    opomiarowanych systemów.

    >>> Ale bloki nie odpalają się w 5 minut, a odpalanie i wygaszanie w kółko
    >>> im wybitnie szkodzi.
    >> Dlatego zaczynają stosować sprzęgła.
    > I co odłączysz turbogenerator i co dalej - para w atmosferę? Toż to
    > dopiero sprawność. A rury i tak w dupę dostaną, bo cudów nie ma - jak
    > nie ma pary, to stygną. Jak stygną to się kurczą, a jak się potem
    > nagrzewają, to się niszczą od ciągłego skurczania i rozszerzania.

    Tak piszesz, że normalnie żal mi się tych rur zrobiło. :(

    >> Poza tym da się szacować kiedy i ile
    >> energii będzie potrzebne -- pilnują tego ludzie i zaawansowane komputery.
    > Ależ oczywiście, że się da. Ba nawet trzeba i robiono to bez komputerów.
    > Z tym że nic to nie zmienia - albo część bloków trzeba odłączyć, albo
    > nie będą pracować na mocy znamionowej, więc będą miały gorszą sprawność.
    > Tak samo jak twój piec.

    Sprawność kotłów w elektrowniach NIGDY, *NIGDY* nie spada poniżej 95% -- a
    to z prostej przyczyny. Tam się nie spala wsadu tak jak w domowych kotłach,
    tylko "wtryskuje" się pył węglowy -- i tym też można regulować moc bloku. W
    domowym kotle to co jest wsypane do komory albo leży na palniku się pali,
    albo musi się palić aby podtrzymać tak pożądaną przez użytkowników
    bezobsługowość. I dlatego gówno z tego spalania węgla w domach wychodzi.

    > No o co ci chodzi - wykonuje pracę to pije paliwo. Z tym,
    > że sprawniej niż jakby się rozpędzał powoli.

    No tak, w końcu autobus do setki śmiga w 6,6 sek. :P

    > Tramwaje mimo, że teoretycznie odzzyskują dalej przegrywają pod względem
    > emisji CO2 z autobusem spalinowym. A to bardzo dobrze oddaje sprawność
    > całego systemu.

    Jak zwykle uwzględniasz tylko dane cząstkowe, tj. to co powstaje ze
    spalania paliwa. Samo spalanie w silniku to tylko cząstka procesu, cząstka
    emisji. Dolicz do tego emisję z wytworzenia tego paliwa, emisję z
    przygotowania innych płynów takich jak lubrykant do smarowania silnika i
    dopiero porównuj koszty.


    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: