    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Telex
    Date: Wed, 10 Aug 2016 20:15:30 +0200

    Dnia Wed, 10 Aug 2016 10:30:02 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Jakimi łączmi, jakimi cudami owo ustrojstwo komunikowało się natychmiastowo z Całym
    Światem, podczas gdy pomiędzy Pcimiem Górnym/Dolnym było tak, jak wcześniej opisałem?

    Wszędzie były automatyczne centrale teleksowe. Szerokość kanału
    transmisyjnego przy dalekopisowych częstotliwościach była sporo mniejsza
    niż telefonicznego, żaden problem przepchać to po drutach lokalnie czy
    po kablu podmorskim. Ilość dalekopisów też nie była oszałamiająca,
    spokojnie mieściło się to w bodaj 4-cyfrowej numeracji krajowej.
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a