    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 do CANONA 500D / 50D?
    Date: Sun, 25 Oct 2009 03:32:29 -0700 (PDT)

    wiadomościnews:hbvrtc$mie$1@inews.gazeta.pl...

    > Miałem. Nie polecam.
    >
    > Poczytałem w sieci mnóstwo peanów na temat tego szkła i szybko je
    > przekląłem.
    >
    > Szkło wolne, głośne i mało celne.

    ??????

    kiedys to mierzylem
    przejscie elki 24.70 przez caly zakres ostrosci od makro do
    nieskonczoosci o ile pamietam to 1,2 sek
    tego obeiktywu tamrona 1,1 sek nie jest wolniejszy. to nie jest
    prawda.

    >Jak trafi z ostrością, to jest bardzo OK,

    jesli nie trafi z ostroscia to wymaga dostrojkania , o czym
    wspomnialem - to moze w 500 d wystpic z kazdym obiektywem.
    w 50 d dostrajanie robisz softwarowo.

    w 40 d tego nie miales.
    czy obiektyw bedzie ostrzyl bez strojenia w canonie to czysta loteria
    - na ogol nie ostrzy dobrze.

    > ale niestety wymaga wyjustoania, a i to nie gwarantuje, że zawsze trafi.
    > Potrafi się rozkręcić!!!!! Łatwo tę ostatnia wadę naprawić, ale co to za
    > produkt, który grzechocze jak drobne w kieszeni :-/
    >
    > Szkło pracowało u mnie z 40D. Sprzedałem i stałem się szczęśliwym
    > człowiekiem, który foci i nie musi martwić się czy tym razem ostrość jest
    > tam gdzie chciałem. Recepta na zadowolenie: 24-70,

    jesli mowisz o 24 - 70 L to do aps-c odradzam
    duzy , ciezki , pancerny i nie trafia z ostroscia w tym sensie ze dla
    kazdej ogniskowej zmienia sie nieregularnie sklonnosc do FF/BF
    na tym forum byly wypowiedzi na ten temat. Elki sa do FF gdzie
    wymagania co do ostrosci i precyzji ostrzenia sa mniejsze .

    na 24 mm i 70 mm czyli skarjnych ogniskowych i pelnym otworze
    rozdzielczosc 24-70 spada gwaltownie na granicy mydlenia - mozna nim
    pracowac od 4,0

    wspominalem o tym tutaj poniewaz mam dokladnie pomierzonhe te
    obiektywy:

    dziele calke z rozdzieczosci obiektywu w zakresie tych samych jasnosci
    i 4-rech ognioskowych i dziele przez cene zakuopu

    wychodzi ze tamron ostrzy lepiej i stosunek ten jest 6 razy lepszy
    na korzysc tammrona.

    tamron nie jest pancerny , za to lekki , i ostro rysujacy.

    glosnosc ostrzenia :
    praca AF jest mniej przeszkadzajaca od pracy lustra - tak wiec bez
    przesady - przez caly zakres ostrosci biegamy rzadko .

    idealny obiektyw przy ograniczonym budzecie.

    XXX